پیام آذری

آخرين مطالب

داریوش ارجمند: من در دهه پایانی زندگی‌ام هستم/ نمی‌توانم تحت تاثیر آدم‌های مقیم کشورهای دیگر قرار بگیرم گفتگو

داریوش ارجمند: من در دهه پایانی زندگی‌ام هستم/ نمی‌توانم تحت تاثیر آدم‌های مقیم کشورهای دیگر قرار بگیرم
  بزرگنمايي:

پیام آذری - آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد اسفند روز دوشنبه چهاردهم اسفند با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

آئین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد اسفند در حالی به میزبانی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد که عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهمان ویژه این رویداد در مجموعه باغ زیبای تهران بود.
تقاضای مهم آقای مدیر از ضرغامی و یک خواهش از هنرمندان پیشکسوت
سید عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در ابتدای این برنامه ضمن عرض تبریک به هنرمندان متولد اسفند توضیح داد: همان طور که می‌دانید قبل از تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنرمندان عرصه هنرهای سنتی تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند. شرایطی که حتی در این زمان که هنرهای سنتی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی است افتخار خدمتگزاری به هنرمندان این عرصه را از ما نگرفته است. اما امیدوارم با حضور جناب ضرغامی در میراث فرهنگی بتوانیم شاهد حمایت‌های گسترده‌تری در حوزه هنرهای سنتی باشیم.
وی افزود: یکی دیگر از نکاتی که لازم است در حضور آقای ضرغامی به آن اشاره‌ای داشته باشیم ایجاد شرایط آسان‌تر و بهتر برای تعبیه معابر ویژه در مجموعه‌های توریستی ویژه افراد کهنسال است که امیدوارم در این زمینه نیز شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
عظیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بنده در اوایل دهه هفتاد افتخار همکاری با جناب ضرغامی در امور استان‌های وزارت ارشاد را داشتم. او مدیر دغدغه مندی بود که وقتی به معاونت سینمایی هم رفت از مدیرانی لقب گرفت که تلاش می‌کرد احترام به هنرمندان را در ردیف اول کارهای خود قرار دهد.
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه ما انتخابات را پشت سرگذاشتیم و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت هم به ما افتخار دادند و در انتخابات حضور مؤثری داشتند که جا دارد از همه آنها قدردانی کنیم. اما من می‌خواهم این جا به عنوان یک خدمتگزار غیرسیاسی حرف‌هایی بزنم که مربوط به عرصه خدمتگزاری است. واقعاً چطور ممکن است ما تا این حد مدیریت این کشور را متهم می‌کنیم که خدمتی انجام نمی‌شود.
وی تصریح کرد: شما من را می‌شناسید که امروز خدمتگزار شما هستم اما لطفاً بدانید که عظیمی های بسیاری در این مملکت مشغول خدمت هستند. برای من جای پرسش است که چرا کسی به اخبار مثبت این کشور توجهی نمی‌کند؟ چه اتفاقی افتاده که فقط اخبار بد را می‌خوانیم. من خواهش می‌کنم که به این موضوع توجه داشته باشید که رسانه‌های بیگانه در تلاش هستند تا شما جز سیاهی چیز دیگری نبینید. در حالی که اصلاً این طور نیست. شما مطمئن باشید همه مدیران این کشور شبانه روز در تلاش هستند که در این مملکت پیشرفت ببینیم.
رسانه‌های بیگانه حقوق می‌گیرند که هر روز سیاه نمایی کنند. من از شما تقاضا می‌کنم به عنوان پیشکسوتان هنر این سرزمین به خوبی‌ها هم نگاه کنید. خواهش می‌کنم به افرادی که با سیاه نمایی و عکس‌های فتوشاپی، عالی‌ترین مدیران ما را به شکل بد و نامربوطی نمایش دهند توجهی نکنید.
عظیمی در ادامه صحبت‌های خود گفت: وزیر میراث فرهنگی می‌رود درباره دستشویی‌ها صحبت می‌کند اما ناآگاهان او را مسخره می‌کنند. وقتی یک وزیر درد گردشگری ما را می‌داند باید او را به واسطه همین دقت نظر و جزیی نگری تشویق کرد. این قسمت قضیه به نظرم نقطه مثبت عملکرد یک وزیر است که رسانه‌های بیگانه این اقدام و صحبت‌ها را مسخره می‌کنند اما لازم است ما اینجا چنین حرکتی را تشویق کنیم.
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توضیح داد: من آدم سیاسی نیستم من خدمتگزار شما هستم و دلم می سوزد که دوست دارند ذهن شما را سیاه کنند تا شما سیاه ببینید. شما به کودکان غزه نگاه کنید که چگونه در مظلومیت به سر می‌برند اما برخی‌ها اتهاماتی را به حماس نسبت می‌دهند که اصلاً انسانی و منصافانه نیست. اکنون کار به جایی رسیده که رژیم صهیونیستی در مکان‌هایی که آذوقه ذخیره می‌شود و مردم به آن پناه می‌برند، بمب می‌اندازد. حداقل انتظار من از شما هنرمندان پیشکسوت این است که در چنین اتفاقاتی حساس باشید.
صحبت‌های داریوش ارجمند درباره نقشه‌های دشمن
داریوش ارجمند عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت هم در این برنامه گفت: هر آنچه تاکنون برای این موسسه انجام دادم حسب وظیفه‌ای بود که به عهده من گذاشته شده است و امیدوارم این کارها مسیری برای بهبود وضعیت هنرمندان ارزشمند این سرزمین شود.
وی افزود: من در دهه پایانی زندگی خودم هستم؛ بنابراین نمی‌توانم تحت تاثیر آدم‌های مقیم کشورهای دیگر قرار بگیرم. آنچه امروز در رسانه‌های بیگانه برای مقابله با این کشور می‌بینیم، کاملاً برنامه سازی شده و هدف مند است. آنها خوب می‌دانند کجای این سرزمین را نشانه بگیرند تا بتوانند تخریب کنند. در حالی که همه ما مسوؤول هستیم و باید کاری برای هم وطنان و انسانیت انجام دهیم. وقتی خلبانی که با هواپیما منطقه‌ای را در فلسطین اشغالی بمباران می‌کند بعد می‌آید در مقابل سفارت خود را آتش می‌زند باید فهمید اوضاع چه خبر است. اتفاق دردآوری که در غزه رخ داده بسیار برای ما تکان دهنده است.
این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تصریح کرد: ما امیدواریم و بزرگ‌ترین امید در جهان تشیع، ظهور امام زمان (عج) است. ما منتظر کسی هستیم که مانند هیچ کس نیست. این یک انتظار امید بخش است. شما هنرمندان هم به واقع مظاهر امید هستید که در چندین دهه زندگی پربرکت خود تلاش‌های بی شماری انجام دادید که واقعاً مثال زدنی است.
آمادگی وزارت میراث فرهنگی برای همکاری با موسسه هنرمندان پیشکسوت
عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این نشست ضمن تبریک به هنرمندان متولد اسفند گفت: به همه عزیزانی که شناسنامه ملت ایران هستند، سلام می‌کنم، بزرگانی که مایه افتخار ما هستند. امروز حضور من ادای احترام به همه شما عزیزان است و خوشحالم که خیلی از هنرمندان و همکارانم را دوباره می بی نم.
وی افزود: ما پس از انقلاب در حوزه زیبایی شناسی کم گذاشتیم و در این زمینه هم دچار عقب ماندگی شدیم. این گرفتاری است که باید ذره ذره آن را جبران کنیم. همین صنایع دستی که از آن حرف می زنیم چیست؟ این هنری است که نیاکان ما از همان ابتدا به قدری زیبا می‌ساختند که امروز جزو اولین کشورها در تنوع رشته‌ها هستیم. ما در دنیا اول هستیم. هنری که متعلق به ما ایرانیان است. نیاکان ما نیز آدم‌های خوبی بودند. ایرانی هیچ گاه نجنگید و وقتی هم صحبت از ورود اسلام به ایران شد این گشوده شدن درهای ایران به اسلام بود که توسط ایرانی‌ها انجام شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: ما عقبه قابل افتخاری داریم که با ورود اسلام به ایران نور علی نور شد. هنر متعلق به ایران و ایرانی است و شما هنرمندان هم مایه افتخار ما هستید و آن قدر کارهای بزرگی انجام دادید که این جایزه‌ها و تقدیرها در برابر شما شوخی بیش نیست.
ضرغامی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: متاسفانه برخی نگاه‌های سوداگرانه دست اندازهایی ایجاد کرده است بنابراین باید زیر میز زد و خط را عوض کرد. بزرگانی چون شما بالای سر هنرمندان جوان هستید و آن قدر وجود پربرکتی دارید که حضورم در کنار شما برایم باعث خوشحالی است. آقای عظیمی شما هر نکته‌ای که فکر می‌کنید بنده در وزارت میراث فرهنگی می‌توانم انجام دهم بگویید و من با افتخار کنار شما هستم.
قدردانی از هنرمندان متولد بهمن و اسفند و هنرمندان پیشکسوت هنرهای سنتی
پس از صحبت‌های وزیر میراث فرهنگی از منصور تامسن طراح فرش، ذبیح الله احمدی هنرمند پیشکسوت هنر زری بافی، ابراهیم پور معمار هنرمند پیشکسوت عرصه معماری سنتی، به عنوان هنرمندان پیشکسوت هنرهای سنتی قدردانی به عمل آمد.
پس از اهدای جوایز این بخش بود که از هنرمندان متولد بهمن و اسفند با اهدای لوح قدردانی و جایزه، تجلیل شد.
جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت سینمای کشورمان هم در حاشیه این مراسم با قدردانی از حضور ضرغامی گفت: «روز واقعه» و «سفیر» 2 فیلمی هستند که درباره امام حسین (ع) ساخته شده اند اما واقعاً بی معرفتی است اگر از نقش خوب و موثر عزت الله ضرغامی در تولید این آثار سینمایی به راحتی عبور کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/661748/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟