پیام آذری

آخرين مطالب

ماه آینده با حضور رئیس جمهور راه آهن اردبیل - میانه افتتاح می شود گفتگو

ماه آینده با حضور رئیس جمهور راه آهن اردبیل - میانه افتتاح می شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در نشست مطالبه‌گران جامعه اسلامی اصناف و بازاریان در اردبیل، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه قرار است 2 درصد منابع درآمدی نفت به مناطق محروم و یک درصد به مناطق نفت خیز کشور اختصاص پیدا کند تا شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه باشیم.
وی ادامه داد: از محل تهاتر نفت قرار است یک هزار میلیارد تومان به استان اردبیل اختصاص پیدا کند که تاکنون ریالی از این مبلغ تأمین نشده که از این رقم 250 میلیارد تومان برای راه آهن و مابقی نیز برای توسعه بزرگراه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین این منابع ربطی به نمایندگان ندارد بلکه با تلاش استاندار اردبیل و عنایت دولت سیزدهم قرار است این اعتبارات به 2 استان کشور اختصاص یابد که اردبیل جز این مناطق است.
موسوی از سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اردبیل خبر داد و افزود: در این سفر قرار است ضرغامی از مناطق گردشگری نیر، نمین و اردبیل بازدید کرده و نسبت به تأمین اعتبارات برای توسعه بولاغلار، فندقلو و مجموعه‌های تاریخی و گردشگری اردبیل تزریق اعتبار را انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا ماندگاری مسافر را در استان از یک تا 2 روز به بیش از سه روز افزایش دهیم که این خود مبنای تولید ثروت خواهد بود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما با افزایش سن بازنشستگی مخالف بوده و به هیچ وجه راضی به افزایش سن بازنشستگی و همچنین سوابق کاری شاغلان نیستیم و قرار شد در این زمینه بازنگری انجام شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هنوز لایحه بودجه 1403 تقدیم مجلس نشده، ولی در زمان بررسی بودجه تلاش خواهیم کرد تا افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان متناسب با تورم محاسبه و در نظر گرفته شود.
موسوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اینکه گفته می‌شود افزایش حقوق در سال آینده 18 و 20 درصد تعیین شده، مورد قبول مجلس نیست و قطعا در این زمینه در کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های تخصصی مباحثی جدی خواهیم داشت تا به تناسب وضعیت تورمی کشور افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان انجام شود.
وی تصریح کرد: بنده موافق بازنشستگی در سن 30 سال خدمت هستم چرا که این امر فضای خوبی را برای بیکاران مهیا می‌کند تا بتوانند استخدام شوند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از مجلس به عنوان ریل‌گذار و وضع‌کننده قوانین و ناظر بر حسن اجرای آن یاد کرد و گفت: برنامه پنجم توسعه بعد از ماه‌ها بحث و بررسی به تصویب نهایی رسید که در یکی از بند‌های آن به مولدسازی تاکید شده است.
موسوی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان افزود: در مدت سه سال این همسان‌سازی اجرا می‌شود که سال آینده 40 درصد، سال 1404، 30 درصد و سال 1405 نیز 20 درصد حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند تا 90 درصد دریافتی شاغلان بتوانند منابع درآمدی داشته باشند.
وی از تسری یافتن قانون برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم در حوزه ایثارگران و حمایت از خانواده‌های آن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است تبدیل وضعیت این نیرو‌ها و استفاده از سهمیه استخدامی و کنکور برای جانبازان، ایثارگران و رزمندگان با خدمت 6 ماه و خانواده‌های شهدا انجام شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی نیز اضافه کرد: رئیس سازمان استخدامی کشور معتقد است تمامی نیرو‌ها باید فرآیند استخدامی را طی کرده و تبدیل وضعیت شوند.
وی به قدرت‌نمایی کشورمان در عرصه نظامی و دستاورد‌های عظیم در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور به نخبگان میدان داده شده و از جلوی پای آن‌ها موانع یکی پس از دیگری برداشته شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد استخدام بانک مرکزی و حل مشکل ناترازی بانک‌ها به عنوان عنصر اصلی تورم تصریح کرد: در کنار استقلال بانک مرکزی، تلاش بر این است تا با جلوگیری از تزریق نقدینگی تورم مهار شده و تبعات منفی آن نیز به حداقل برسد.
موسوی گفت: در برنامه هفتم ارزش افزوده واردات دستگاه‌های کارخانجات و واحد‌های تولیدی از چهار درصد به یک درصد کاهش یافت و در کنار آن اعمال مالیات بر خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس از مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس بوده است.
وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش همچنان معلمان ما با نارسایی‌ها و نارضایتی‌هایی روبه‌رو هستند که ضرورت دارد با حل این آسیب‌ها، زمینه رضایتمندی را در نظام تعلیم و تربیت فراهم کنیم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث اجرای رتبه‌بندی و ترمیم حقوق معلمان توجه جدی در دولت سیزدهم در کنار بازنشستگان انجام شده و یا در مرحله اجرا است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با رد شایعاتی در دخالت خود در عزل و نصب‌ها یادآور شد: نه تنها در عزل و نصب‌ها دخالت نکردم بلکه سعی داشتم تا آموزش و پرورش و آموزش عالی را در استان از آسیب سیاسی بودن و عزل و نصب‌های خارج از قواره صیانت کنم.
موسوی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش از ضعف مدیریت رنج می‌برد، بهتر است هر چه سریعتر این ضعف برطرف شده و دود آن به چشم فرهنگیان و بازنشستگان نرود.
وی گفت: بنده برخلاف عده‌ای که با سیاسی بازی و مسائل پشت پرده در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند، هیچ دخالتی را در انتصابات نداشتم و به فرمایش مقام معظم رهبری به شایستگی عمل کردم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به پیشرفت پروژه راه آهن اردبیل تا 96 درصد اشاره کرد و افزود: تنها 25 کیلومتر ریل گذاری پروژه باقی مانده و قرار است ماه آینده با حضور رییس جمهور راه آهن اردبیل – میانه افتتاح شود.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم استان اردبیل بعد از 20 سال صدای سوت قطار را خواهند شنید و اگر این امر اتفاق نیفتد، ضعف از پیمانکارانی است که تابع نظر عده‌ای بوده و سعی می‌کنند در روند تکمیل آن خللی ایجاد کنند.
وی ضرور ت اتصال راه آهن اردبیل – میانه را به منطقه مغان و ترانزیت پنج میلیون تن محصولات کشاورزی را از طریق خط ریلی یادآور شد و اضافه کرد: در دولت گذشته 200 میلیارد تومان و در این دولت بیش از 220 میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب برای راه آهن اردبیل دریافت کردیم و این پروژه در سال‌جاری 720 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای اجرای بزرگراه اردبیل – سرچم بیش از 350 میلیارد تومان در ماه‌های اخیر منابع دریافت کردیم و بدون شوی تبلیغاتی سعی کردیم تا با افزایش منابع تزریقی تکمیل این پروژه‌ها را انجام دهیم.
موسوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در کنار افزایش ظرفیت گازرسانی به چلوند، بنده پیشنهاد کردم تا از خط انتقال اتیلن غرب کشور خطی برای این استان جدا شده و اهالی این استان از توسعه صنایع پایین دست صنعت نفت به ویژه پتروشیمی بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: برای توسعه راه‌های شهری و روستایی شبکه فاضلاب شهر اردبیل و نمین و دیگر حوزه‌ها منابع اعتباری خوبی تأمین شده و همواره سعی کردیم تا صادقانه با مردم سخن گفته و اجرای پروژه‌ها را انجام دهیم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس احداث مدرسه در شهرک‌های پرجمعیت را از ضرورت‌ها اعلام کرد و گفت: با تأمین زمین از سوی شهرداری امیدواریم مسئولان استان در اجرایی کردن این پروژه و تکمیل دارالفنون نیز تلاشی جدی انجام دهند.
موسوی در مورد تحولات مدیریتی در ورزش و جوانان افزود: بنده در این مورد دخالتی نداشتم و بهتر است سؤال را از افرادی بپرسید که در این حوزه دخیل بودند.
باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/629345/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟