پیام آذری

آخرين مطالب

گفت‌وگوی تفصیلی با عضو شورای شهر ارومیه پیرامون آخرین وضعیت مدیریت شهری گفتگو

گفت‌وگوی تفصیلی با عضو شورای شهر ارومیه پیرامون آخرین وضعیت مدیریت شهری
  بزرگنمايي:

پیام آذری -  توحید علی نژاد عضو شورای اسلامی شهر ارومیه است با حضور در دفتر خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی به سوالاتی در خصوص چالش‌های مدیریت شهری ارومیه پاسخ داد.
مشروح گفت‌وگو با این عضو شورای شهر ارومیه را در زیر می‌خوانید.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: امروز مدیریت شهری ارومیه درگیر آواربرداری از بنای مخروبه‌ای است که از دوره‌های گذشته به یادگار مانده است. لازمه توسعه، اصلاح ساختار و بدوا آواربرداری برجای مانده از بنای مخروبه است و سپس بنا نهادن بنیانی نو.
مجموعه‌ای که در سه دوره پیاپی حسابرسی آن مردود کامل می‌شود و در عین حال مدیر مالی شهرداری وقت عضو هیئت مدیره همان شرکت طرف قرارداد حسابرسی از آب درمی‌آید، این یعنی یک جای کار می‌لنگیده و شورای شهری که باید بر این تخلفات نظارت می‌کرد، به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده است.
وقتی به آرشیو مصوبات شورای شهر ارومیه در دوره‌های گذشته نگاه می‌کنیم شاهد این هستیم که متاسفانه برخلاف رویه‌های قانونی و عرفی، بخش اعظمی از مصوبات در آن زمان نه بصورت لایحه از طرف شهرداری و نه بصورت طرح از طرف کمسیون‌های تخصصی شورا بلکه بصورت درخواست‌های اشخاص در صحن شورا طرح و به تصویب می‌رسیده است.
توحید علینژاد: قطعا عدم شفافیت مالی و عدم نظارت یکی از عمده دلایل تخلفات رخ داده در هر سیستمی است. به عنوان مثال بخواهم بگویم، در گذشته چطور غرفه های روبروی بیمارستان امام خمینی ارومیه که متعلق به شهرداری است را با مبلغی حدود 30 میلیون تومان اجاره بها سالیانه به فردی واگذار کرده بودند درحالی که یکسال بعد و در یک فرآیند شفاف همان غرفه سالیانه با رقمی بالغ بر 300 میلیون تومان واگذار می‌شود.
مثال دیگری که بخواهم برایتان بزنم میدان دواب شهر ارومیه است که با قیمت حدود 170 میلیون تومان سالیانه واگذار شده بود، درحالی که یکسال بعد با قیمتی حدود 8 برابر قیمت سال گذشته کارشناسی شده و از طریق سامانه ستاد به برنده مزایده واگذار می شود. این تفاوت فاحش قیمت مزایده‌ها تنها ناشی از عدم شفافیت مالی و عدم نظارت بر حسن اجرای مزایدات بوده است.
عضو شورای شهر ارومیه: طبق چارت سازمانی شهرداری ارومیه، این سازمان باید در حدود 1800 نفر پرسنل داشته باشد درحالی که امروز پرسنل مشغول در شهرداری ارومیه قریب بر 5000 نفر است که هزینه‌های زیادی را به مدیریت شهری تحمیل می کند.
شاید اگر بخواهم با مثالی موضوع را بریتان ملموس تر بکنم، با حقوق پرسنل مازاد شهرداری ارومیه می توانستیم هر دوماه یکبار یک پروژه 100میلیارد تومانی را آغاز کنیم ولی متاسفانه این هزینه‌ها بجای اینکه صرف عمران و آبادانی شهر ارومیه بشود صرف هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل مازاد می شود.
این درحالی است که اوایل دهه 90 تعداد پرسنل شهرداری ارومیه حدود 1800 نفر بوده که در عرض هشت سال حدود سه هزار نفر به صورت مازاد جذب بدنه شهرداری شده‌اند و این را هم باید اینجا بگویم که از سال 1400 تا به امروز حتی یکنفر چه بصورت شرکتی و چه به صورت قراردادی وارد بدنه شهرداری نشده است.
علینژاد: درآمد مدیریت شهری در اوایل دهه 90، حدود سه برابر هزینه‌های شهرداری بود ولی اکنون وضعیت به صورتی است که اگر این میزان برابر هم بود ما راضی بودیم.
اگر درآمدهای آن زمان را داشتیم مدیریت شهر که آپولو هوا کردن نیست، شهرداری امروز قریب به 100میلیارد تومان ماهیانه بابت حقوق و مزایای پرسنل خود را پرداخت می‌کند که بار سنگینی بر دوش مدیریت شهری است.
عضو شورای شهر ارومیه: امروز شاید اولین گلایه‌ای که مردم ارومیه نسبت به مدیریت شهری دارند، موضوع ترافیک است که باید بصورت ریشه‌ای علت یابی گردد.
نبود فضاهای خدماتی به حد نیاز در تمام نقاط شهر و محدود شدن آن به هسته مرکزی بزرگترین مشکل و مسبب اصلی ترافیک شهریست.
امروز باید برخی از آقایان پاسخ دهند که حدود 60 میلیارد تومان وصولی شهرداری ارومیه در اوایل دهه 90 از بابت تامین کسری فضاهای خدماتی را چه کرده و کجا هزینه کرده‌اند؟
سوال اینجاست، کدام مسئولین در دوره‌ای قاعده و قانون مدیریت شهری را بهم زده و اصول و ضوابط شهرسازی را زیر پا گذاشته‌اند که در نتیجه آن امروز شاهد قفل شدن خیابان 52متری حسنی باشیم، نکته آنجاست که ساختمان‌ها غالبا دارای صددرصد پیشروی، طبقات مازاد، فاقد پارکینگ هستند و باید این سوال پاسخ داده شود که مسئولیت نظارت بر عهده چه کسی بوده و او کوتاهی کرده است، و امروز تبعات آن گریبانگیر مردم ارومیه شده است. 
فارس: در مورد آخرین وضعیت تقاطع آذربایجان برایمان بگویید.
توحید علینژاد: قرارداد اولیه تقاطع چهار سطحه آذربایجان حدود 105 میلیارد تومان بود که باید در بازه زمانی هجده ماهه تحویل مردم داده می‌شد.
امروز هیچ‌کس مطالبه نمی‌کند، بعد از گذشت ده سال چرا هنوز به اتمام نرسیده است؟
پل آذربایجان برابر فهرست بهای سال‌ 93، 105 میلیارد تومان برآورد شده بود و بابت آن 76 میلیارد تومان از بانک شهر وام اخذ نموده، 21 واحد آپارتمان در خیابان کشاورز و همچنین 9 قطعه زمین در خیابان فضلا تحویل پیمانکار به جهت وصول مطالباتش داده‌اند و در آخر هم پروژه را با 60درصد پیشرفت فیزیکی به خواب سه ساله فروبردند که امروز هنوز پرونده مطالبات آن زمان در کمسیون ماده 38 دستگاه قضا کماکان مفتوح است.
فارس: علت تاخیر چند روزه پرداخت حقوق پرسنل شهرداری در این ماه چه بود؟
عضو شورای شهر ارومیه: بار دیگر تکرار می‌کنم امروز مدیریت شهری ارومیه میراث دار بدهی‌های سنگینی است که از گذشته به یادگار مانده است، در قضیه حقوق این ماه، ما در شورای شهر تصویب کردیم که شهرداری 75میلیارد تومان بصورت نقد به حساب بانک شهر واریز کند، حتما می‌پرسید چرا؟ دلیلش وام 19 میلیاردی چند سال پیش آقایان از بانک شهر بود که، زمین نه هزار متری شهرداری در خیابان حسنی ارومیه در ازای آن از دست می‌رفت ولی متأسفانه برخی از رسانه‌ها بجای اینکه منتقد مسببان این وضعیت باشند، چند روز تاخیر حقوق پرسنل شهرداری را در بوق و کرنا کرده و مدیریت شهری را مورد تخریب ناجوانمردانه قرار دادند.
پایان پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/623227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟