پیام آذری

آخرين مطالب

عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز به 6.9 سال کاهش یافت گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام آذری- «پرویز عباس نژاد»، روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه اکنون عمر مفید ناوگان اتوبوسرانی تبریز مطابق با استاندارد جهانی است، اظهار کرد: با خرید و اضافه شدن اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و ادامه بازسازی اتوبوس های متوقف شده در توقفگاه های شهرداری تا پایان سال، عمر مفید این ناوگان به 2 تا سه سال می رسد.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی روزانه 450 تا 460 دستگاه اتوبوس این شرکت و بخش خصوصی در خطوط اتوبوسرانی تبریز و حومه در حال خدمات رسانی به شهروندان و جابجایی مسافران درون شهری هستند و متغیر بودن تعداد اتوبوس های فعال در این خطوط نیز ناشی از احتمال بروز اتفاق یا خرابی برخی از اتوبوس ها و خارج شدن از خطوط خدمت رسانی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان اینکه 68 خط اتوبوسرانی در تبریز وجود دارد، گفت: در سال های گذشته 2 خط از این تعداد در اختیار شرکت واحد و بقیه در اختیار بخش خصوصی بود که امسال به علت فرسودگی و عمر بالای تعدادی از اتوبوس های بخش خصوصی، این اتوبوس ها از ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خارج و دستگاه های جدید این شرکت وارد این خطوط شدند.

عباس نژاد، با اشاره به اینکه اکنون 25 خط در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه قرار دارد، ادامه داد: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، این شرکت با صندوق کارآفرین امید تفاهم نامه ای برای اعطای تسهیلات برای بازسازی اتوبوس های متوقف شده در توقفگاه های شهرداری امضا کرد.

وی یادآور شد: با تخصیص اعتبار لازم از سوی این صندوق، از ابتدای امسال تاکنون 29 دستگاه اتوبوس که برخی از آن ها حدود پنج سال در توقفگاه ها بدون استفاده و راکد مانده بودند با نظارت دستگاه های ذیربط و پس از بازسازی و اورهال شدن در حد نو، دوباره به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه شدند و روند بازسازی این اتوبوس ها همچنان ادامه دارد.

 

 

128 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به توجه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر به بخش حمل و نقل عمومی، گفت: در سایه این توجهات امسال بیش از 10 هزار و 500 میلیارد ریال بودجه برای شرکت واحد اتوبوسرانی و حومه اختصاص یافته است.

عباس نژاد، با تاکید بر اینکه عمده این اعتبارات برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه اختصاص یافته است، افزود: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه امسال 128 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و وارد این ناوگان شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این اتوبوس ها در خطوط دارای کمبود اتوبوس در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند، اظهار کرد: حواله خرید هشت دستگاه اتوبوس جدید نیز در اختیار این شرکت بوده و مراحل اداری تحویل آنها در تهران در حال انجام است و در آینده نزدیک آن ها نیز به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه می شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: مجوز خرید 150 دستگاه اتوبوس دیگر نیز از مراجع ذیربط از جمله هیات مدیره، کمیته فنی و بازرگانی، فرمانداری و شهرداری اخذ شده و مراحل عقدقرارداد خرید این دستگاه ها در حال انجام است و تا پایان سال این اتوبوس ها نیز به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه اضافه خواهند شد.

عباس نژاد ادامه داد: اتوبوس های جدید دارای استاندارد جهانی یورو 5 بوده و در کاهش آلودگی این شهر نقش بسزایی ایفا خواهند کرد.

 

 

50 دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با یک شرکت خصوصی نیز برای تحویل 50 دستگاه اتوبوس برقی برای بکارگیری در خطوط اتوبوسرانی این شهر مذاکرات و توافقات لازم انجام شده است.

عباس نژاد، افزود: این اتوبوس ها از ظرفیت بالایی در جابجایی مسافران برخوردار هستند و پس از بازدید میدانی و تائید نهایی از سوی کارشناسان و مسوولان فنی، خریداری و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شوند.

وی یادآور شد: در این زمینه زیرساخت های لازم از سوی این شرکت در سطح شهر انجام و 2 دستگاه پست برق ایجاد شده و دستگاه های شارژر در مسیر بکارگیری این اتوبوس ها نصب شده است.

 

 

تقویت مسیرهای تندرو اتوبوس تبریز ( بی آر تی) با خرید 50 دستگاه اتوبوس 18 متری

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: مسیرهای تندرو خط یک و 2 اتوبوس تبریز (بی آر تی) نیز با خرید 50 دستگاه اتوبوس 18 متری 2 کابین با ظرفیت 180 مسافر تقویت می شود.

عباس نژاد، ادامه داد: کمیته فنی این شرکت از این اتوبوس ها در کرمان تست میدانی انجام داده و این تست را با تکمیل ظرفیت 180 نفری اتوبوس ها در تهران به مدت یک هفته ادامه می دهند که در صورت تایید، این اتوبوس ها نیز در سال جاری وارد ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمر مفید تعدادی از اتوبوس های بی آر تی خط یک تمام شده و قابل بازسازی نیستند، اظهار کرد: اتوبوس های جدید بر اساس تقاضای سفر در خطوط یک و 2 بی آر تی تبریز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به اینکه هم اکنون زمان انتظار در مسیرهای تندرو اتوبوس تبریز(بی آر تی) به کمتر از 2 دقیقه رسیده است، گفت: در برخی مواقع با افزایش تقاضای سفر و در راستای کاهش زمان سفر در خط ویژه اتوبوسرانی تبریز، اتوبوس به این ناوگان اضافه می شود که از جمله 12 دستگاه اتوبوس جدید در مسیر میدان جانباز(دانشگاه) تا باغ گلستان اضافه شده است .

عباس نژاد، افزود: در وضعیت عادی و شرایط معمولی حدود 60 تا 65 دستگاه اتوبوس در مسیرهای تندرو اتوبوس تبریز، مسافران درون شهری را جابجا می کنند که با افزایش تقاضای سفر این تعداد به 78 تا 80 دستگاه اتوبوس نیز می رسد.

وی از شهروندان و رانندگان وسایط نقلیه شخصی اعم از خودروهای سواری، موتورسیکلت و دوچرخه خواست برای تسریع در خدمات رسانی اتوبوس های خط ویژه بی آر تی به شهروندان و مسافران درون شهری و عدم اخلال در حرکت اتوبوس های این مسیر، وارد مسیرهای تندرو اتوبوس (بی آر تی) نشوند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/614254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟