پیام آذری

آخرين مطالب

تشکیل پرونده برای 1700 نفر در طرح جوانی جمعیت گفتگو

تشکیل پرونده برای 1700 نفر در طرح جوانی جمعیت
  بزرگنمايي:

پیام آذری - محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخت واحد برای مددجویان کمیته امداد به تعداد یک‌هزار نفر و بهزیستی 700 نفر آغاز شده که به صورت سایت جامع، ساخت واحد برای این متقاضیان در حال انجام است.
وی به جوانی جمعیت و تشکیل پرونده برای متقاضیان اشاره کرد و گفت: در سطح استان یک‌هزار و 700 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده و تشکیل پرونده دادند که از این تعداد برای 621 متقاضی تخصیص زمین انجام شده و امیدواریم مراحل واگذاری انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با تدبیر دولت سیزدهم از 2 سال پیش طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل نیز آغاز شد که سهمیه پیش‌بینی شده برای این استان 65 هزار واحد بوده که تاکنون برای همه متقاضیان هم در اردبیل و سایر شهرها تأمین زمین انجام شده است.
حیدری افزود: 105 هزار واحد به صورت خودمالکی و با تأمین تسهیلات قرار است اجرایی و عملیاتی شود و در کنار آن سعی ما بر این است تا برای متقاضیان واجد شرایط در همه شهرها تأمین زمین را انجام دهیم.
وی تاکید استاندار اردبیل را بر تأمین زمین مناسب با ارزش افزوده بیشتر برای متقاضیان و چشم‌انداز شهرسازی مطلوب در شهر اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در یک پروسه طولانی موفق شدیم تا با مالکان زمین توافق نهایی را انجام دهیم تا از اواخر سال گذشته واگذاری زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن آغاز شود.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از 118 هزار متقاضی ثبت‌نام شده در این طرح، 43 هزار متقاضی به تأیید نهایی رسیدند که از این تعداد 30 هزار متقاضی واریزی مبلغ اولیه را انجام دادند.
وی سنگینی کار را در فرآیند بررسی پرونده‌ها و تخصیص زمین و پروژه برای متقاضیان یادآور شد و بیان کرد: برای 28 هزار متقاضی تخصیص پروژه انجام شده و با توجه به اینکه واریزی‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود، ما به تناسب این واریزی‌ها تخصیص زمین را با اولویت مبلغ واریزی انجام می‌دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در شهر اردبیل نیز 24 هزار متقاضی شناسایی شده بودند که جز 2 هزار نفر، مابقی تأمین زمین و تخصیص پروژه برای آنها انجام شده است.
حیدری تصریح کرد: از 65 هزار واحد احداثی، 30 هزار واحد در اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها است که به جرأت می‌توان گفت به غیر از اردبیل، در سایر شهرستان‌ها استقبال چندان گرم و گسترده نبوده است.
وی گفت: در شهر گرمی واگذاری زمین به صورت ویلایی انجام شده و در سایر شهرها نیز به صورت محدود ساخت واحدها در مرحله انجام است.
حیدری افزود: در شهر اردبیل برای 30 هزار متقاضی مراحل ساخت مسکن آغاز شده که از این تعداد 25 هزار نفر واریزی مبلغ اولیه را انجام دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سایت پیش‌بینی شده در اردبیل شامل شهرک شهید سلیمانی به میزان 600 هکتار و شهید خراسانی 80 هکتار است و در کنار آن در منطقه ملاباشی تکمیل 180 هکتار زمین در فاز اول انجام شده و 130 هکتار نیز در مرحله توافق نهایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: برخلاف طرح مسکن مهر که به صورت محدود اجرا است، ما در طرح نهضت ملی با گستردگی ساخت واحدها به تعداد 30 هزار واحد در شهر اردبیل و 35 هزار واحد در سایر شهرها روبه‌رو هستیم که این طرح با هیچ طرح دیگری با دولت‌های گذشته قابل قیاس نیست.
حیدری خط قرمز راه و شهرسازی را در اجرای پروژه‌ها توجه جدی پیمانکاران به کیفیت ساخت و اعمال مشخصات فنی اعلام کرد و ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا واحدها را به صورت جامع و کامل با مشخصات فنی، محوطه‌سازی و آسانسور و سایر امکانات تحویل متقاضیان دهند تا نواقصی در اجرای این پروژه‌ها هم به صورت فنی و هم اجرایی نداشته باشیم.
وی 2 مشکل اساسی در اجرای این پروژه را تأخیر و تعلل در پرداخت آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی اعلام کرد و گفت: در جلسه شورای مسکن تاکید استاندار اردبیل همراهی بانک‌ها بود تا در نیمه دوم سال با پرداختی‌های به موقع این پروژه‌ها جان دوباره‌ای به خود بگیرد.
حیدری افزود: ما در استان متقاضی نداریم که پرداختی وجه اولیه را انجام داده باشد اما تأمین زمین و تخصیص پروژه نداشته باشد که قطعاً در همه شهرها این روند به سرعت و مطلوبیت انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه به هیچ وجه ثبت‌نام جدید در طرح نهضت ملی مسکن انجام نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم در کنار آورده متقاضیان، پرداخت تسهیلات بانکی نیز به سرعت اجرای این پروژه کمک کند تا ما بتوانیم در استان اردبیل به عنوان استان پیشرو در تخصیص زمین و اجرای پروژه رتبه ممتاز و برتر را کسب کنیم.
 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/610627/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟