پیام آذری

آخرين مطالب

حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا/ اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا گفتگو

حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل/ برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا/ اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری

: حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل، برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان، هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا، اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا و اعلام جزئیات جدید از عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
حمله گسترده موشکی و پهپادی مقاومت عراق به بنادر اسرائیل
مقاومت اسلامی عراق در سومین حمله خود به اراضی اشغالی، بندر نفتی «عسقلان» را هدف حمله موشکی خود قرار داده است.
مقاومت اسلامی عراق روز پنجشنبه طی یک عملیات دقیق، بندر نفتی «عسقلان» را در اراضی اشغالی با موشک کروز پیشرفته «الارقب» مورد اصابت قرار داد.
طی عملیات نخست روز پنجشنبه، پایگاه نواتیم در بئر السبع هدف حمله پهپادهای مقاومت قرار گرفت.
در عملیات دیگر نیز دو پهپاد مقاومت عراق با دقت بالایی یک هدف حیاتی را در ایلات (ام‌الرشراش) مورد حمله قرار دادند.
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد، این حملات را در راستای رویکرد خود در مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات این رژیم که کودکان، زنان و سالمندان را قتل‌عام می‌کند، انجام می‌‍‌دهد.
مقاومت عراق در بیانیه خود تاکید کرد به هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.
برگزاری رزمایش نظامی مشترک ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنکارا باکو و تفلیس، یک رزمایش مشترک در جمهوری آذربایجان برگزار خواهند کرد.
به گزارش تارنمای خبری آ زد، بر اساس بیانیه وزارت دفاع ملی ترکیه، رزمایش مشترک سه کشور با محوریت عملیات جست و جو و نجات در هنگام وقوع بلایای طبیعی از 13 تا 28 ماه مه (24 اردیبهشت تا 8 خرداد) برگزار می‌شود.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای از برگزاری نخستین رزمایش مشترک نظامی با ترکیه پس از بازپس گیری منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی از ارمنستان خبر داده بود.
هشدار اف بی‌آی درباره نفوذ روسیه و چین در انتخابات آمریکا پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هشدار داد که چین و روسیه تلاش‌های خود برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024 را با راه اندازی کمپین‌هایی با کمک هوش مصنوعی افزایش داده‌اند.
یکی از مقام های ارشد اف‌بی‌آی در این باره گفت: «تهدیدهای انتخاباتی امسال متنوع‌تر و گسترده‌تر از گذشته هستند.»
این مقام اطلاعاتی آمریکا افزود: در حالی که هر یک از این کشورها با توجه به تفاوت‌های ظریف و توانمندی‌های متفاوت خود رویکردهای ویژه ای را اجرایی می کنند، اما افزایش اختلافات و تضعیف دموکراسی در همه این کمپین ها نمود دارد.
این گزارش ادعا کرد: چین به طور ‌ویژه با ایجاد حساب‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی در حال گسترش تلاش‌های نفوذی خود برای «تحقق روایت‌ها و ایجاد تفرقه» است که بازتابی از تلاش‌های روسیه در انتخابات قبلی آمریکا است.
اف بی آی همچنین همزمان با متهم کردن روسیه و چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، این ادعا را درباره ایران هم مطرح کرده است.
مقام وابسته به اف‌بی‌آی تاکید کرد:استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، جریان پنهان بسیاری از عملیات های ضد آمریکایی این سه کشور هستند.
دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ارزیابی تهدید سالانه خود که در ماه فوریه (بهمن 1402) منتشر شد، خاطرنشان کرد که تلاش‌های دولت چین مبتنی بر «تمایل به کنار زدن منتقدان چین و بزرگ‌نمایی شکاف‌های اجتماعی در ایالات متحده» است.
اف‌بی‌آی در مورد تلاش‌های روسیه برای دسترسی به سیستم‌های مربوط به انتخابات ایالات متحده مانند شبکه‌های محلی و ایالتی و داده‌های ثبت نامی رأی‌دهندگان نیز هشدار داده است.
یک مقام وابسته به اف بی آی تاکید کرد: «روسیه می تواند از دسترسی خود به این شبکه های دولتی برای تضعیف اعتماد به یکپارچگی انتخابات ایالات متحده و تقویت عملیات نفوذی خود استفاده کند.»
اضافه شدن 37 نهاد چینی به فهرست سیاه تجاری آمریکا
دولت ایالات متحده پنجشنبه شب (به وقت محلی) 37 نهاد چینی را با ادعای ایجاد تهدیدات امنیتی به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرد. 11 مورد از این نهادها به ارتباط با بالن جاسوسی که سال گذشته بر فراز آسمان آمریکا منهدم شد، متهم شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری کیودو، شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی این فهرست در انجام تجارت با شرکت‌های آمریکایی با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند شد. آن‌ها پیش از دریافت کالا یا فناوری از شرکت های آمریکایی باید تأییدیه وزارت بازرگانی را دریافت کنند.
براساس این گزارش، 22 مورد از 37 نهاد این فهرست، به اتهام ارتباط با دولت چین برای بهبود فناوری کوانتومی و تلاش برای به دست آوردن کالاهایی از مبداء ایالات متحده به منظور تقویت قابلیت های کوانتومی چین، با این محدودیت‌ها مواجه شده‌اند.
ادعا می شود برخی از شرکت‌ها و نهادهای تحریم‌شده با پیشرفت برنامه‌های هسته ای چین مرتبط بوده یا در صادرات کالاهایی به روسیه پس از آغاز جنگ این کشور با اوکراین نقش داشته اند.
آلن استیوز معاون وزیر بازرگانی در امور صنعت و امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده باید در جلوگیری از دسترسی چنین نهادهایی به فناوری های ایالات متحده که می تواند علیه امنیت ملی آمریکا از آن استفاده شود، هوشیار باشد.
اعلام جزئیات جدید از عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ
رهبر انصارالله یمن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح آنرا با چراغ سبز آمریکا دانست و واشنگتن را شریک جنایات صهیونیستها دانست.
عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: اشغال گذرگاه رفح از سوی اشغالگران فقط ملت فلسطین را هدف قرار نمی‌دهد بلکه اقدامی علیه ملت و ارتش مصر است.
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: عملیات در جبهه یمن و حمله به کشتی های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی و مرتبط با اسرائیل ادامه دارد. کشتی های مورد هدف قرار گرفته به 112 کشتی رسیده است. طی ماه شوال 25 عملیات با 71 موشک و پهپاد انجام شده است. در مرحله چهارم عملیات هر کشتی حام لکال به بنادر دشمن هدفی قرار خواهد گرفت. وقتی ما مرحله خاصی را شروع می کنیم یعنی امکاناتش را داریم و می توانیم آنرا اجرا کنیم. هم اکنون در اندیشه مرحله پنجم و ششم هستیم و ما گزینه های مهم و حساسی علیه دشمنان داریم. خط قرمزی که مانع از اجرای عملیات ما شود، وجود ندارد.
وی در ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانست و نقش آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی را توحش دانست.
الحوثی گفت: دشمن جز زبان زور نمی فهمد و امت اسلامی نیاز به قدرت بازدارندگی دارد. به دنبال انجام مرحله پنجم هستیم و در مرحله چهار واکنش ما قوی تر خواهد شد و تشدید می شود. ما گزینه های راهبردی و مهمی علیه دشمن داریم. از تهدیدات هراسی نداریم و برای هر احتمالی آماده ایم. هر کشور عربی و اسلامی اگر موضع شایسته داشت و همکاری می کرد، روند کنونی رخ نمی داد. در صورت تمایل هر کشور عربی ما آماده ایم که امکانات موجود در انبارهایشان را علیه دشمن صهیونیست به کار بگیریم. از مواضع کشورهای عربی که اجازه استفاده اراضی خود را به آمریکا برای حمله به کشور ما ندادند، تقدیر می کنیم. برخی نیز با استفاده از اراضی خود مخالفت کردند که این موضع را نیز می ستاییم.
رهبر انصارالله یمن در ادامه خواستار اتخاذ موضع فعال تری از سوی کشورهای عربی شد و بیان کرد: با اعلام مرحله چهارم تظاهرات و راهپیمایی نیز افزایش پیدا کرده و به 4250 راهپیمایی و تظاهرات رسیده است. فعالیت مردمی و دانشجویی و گردهمایی از 300 هزار فراتر رفته است. شمار آموزش دیدگان و داوطلبان نظامی به 296 هزار نفر رسیده است و این دستاورد خوبی است که باید ادامه داشته باشد. برگزاری تظاهرات میلیونی به جدول هفتگی میلیونها یمنی تبدیل شده است. به هر اندازه که دشمن اقدامات تنش زا انجام دهد باید بر میزان واکنش افزوده شود. از ملت عزیزمان می خواهم که فردا خروج میلیونی در صنعا و دیگر استانها داشته باشند. تا به ملت فلسطین در غزه و کل فلسطین و ساکنان رفح بگویید که شما تنها نیستند و ما با شما هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/680011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر جدید علیرضا قزوه برای شهادت آیت الله رئیسی

عکس/ گریه‌های بی امان تبریزی‌ها در پی شهادت آیت‌الله آل‌هاشم

تصادف نیسان با پارس در جاده پارس‌آباد – مشگین‌شهر با 5 مصدوم

سید نصرالله خطاب به رهبر انقلاب: به حضور پربرکت و رهبری حکیمانه و شجاعانه شما امید داریم

برنامه جدید سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

رد درخواست بخشش تماشاگران تراکتوری

جزئیات تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و یاران در تهران تبریز و قم

فیلم/مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مصلای امام خمینی(ره) تبریز

اعلام آمادگی روسیه برای مشارکت در تحقیقات سانحه هوایی ورزقان

پیام تسلیت آیت‌الله‌العظمی حسینی‌زنجانی در پی شهادت امام‌جمعه تبریز

نصرالله در پیامی به رهبر انقلاب و مردم ایران، شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت: چشم امید ما به رهبری حکیمانه آیت الله خامنه‌ای است

وزیر دفاع آمریکا: اطلاعی درباره دلیل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نداریم

ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره دلیل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران

به حضور پربرکت و رهبری حکیمانه و شجاعانه رهبر انقلاب امید داریم

شهید «حسین امیرعبدالهیان» (+عکس)

معرفی رسمی آقایان مخبر و باقری کنی به سازمان ملل

شهادت محافظ رئیس‌جمهور تکذیب شد

پیام تسلیت سخنگوی ناتو به زبان فارسی

آیت‌الله رئیسی تا آخرین دقایق عمر خود برای محرومیت‌زدایی و خدمت به ملت اهتمام داشت

امام جمعه موقت تبریز معرفی شد

تصاویری از لحظه پیدا شدن انگشتر آیت‌الله رئیسی در محل سانحه

مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد برگزار می شود/ مسیر تشییع در قم مشخص شد

جزئیات تشییع و تدفین شهدای حادثه بالگرد

چشم امید ما به رهبری حکیمانه آیت الله خامنه‌ای است

سیدی که اهل فرهنگ بود

فارس: تکذیب شهادت محافظ رئیس‌ جمهور

تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم

مراسم سوگواری مردم آذربایجان شرقی در فراغ رئیس جمهور و همراهانش

محدودیت‌های ترافیکی مراسم بدرقه شهداء در تبریز

برگزاری مراسم سوگواری شهدای خدمت در دانشگاه صنعتی سهند

داغی بزرگ بر جان مردم آذربایجان/همه عزادارند

2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!

ویژگی های عاطفی کودکان تیزهوش کدامند؟

مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در اردبیل

عزاداری مردم تبریز در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش

عزاداری مردم گچساران به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مصلای امام خمینی(ره) تبریز

محدودیت های ترافیکی مراسم بدرقه شهداء در کلانشهر تبریز

ویدیوی ترک‌ها از مسیری که هلی کوپتر رئیسی تا سقوط طی کرد

محدودیت های ترافیکی مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبریز

برگزاری مراسم تشییع پیکر سیدالشهدای خدمت در تبریز و قم

عزاداری زنان دهدشتی در سوگ آیت الله رئیسی

مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی در تبریز

عکسی از استاندار جوان آذربایجان شرقی در کنار فرزندانش

جزئیات تعطیلی مدارس و ادارات آذربایجان‌ شرقی

واکنش ولایتی، فلاحیان و جمعی از نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم به شهادت رئیسی و همراهانش

بمب رطوبتی دریای سرخ به منطقه رسید | هشدار سیل در 10 استان | ال نینو دلیل بارش های اخیر است؟

پیام تسلیت وزیر خارجه بنگلادش در پی شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»

تکذیب شهادت محافظ رئیس‌جمهور

حضرت آیت‌الله رئیسی از جنس مردم بود