پیام آذری

آخرين مطالب

سوال مهم رئیس پلیس راهور از مسئولان و خودروسازان: از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که با تصادف ساده صدمه شدید می‌بینند؟ اقتصادي

سوال مهم رئیس پلیس راهور از مسئولان و خودروسازان: از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که با تصادف ساده صدمه شدید می‌بینند؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند. به گزارش ایلنا، سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود انتقادات مکرر فرماندهان پلیس درباره سطح پایین ایمنی و امنیت خودروهای داخلی در طول سال‌های اخیر، هنوز هم شاهد تغییر محسوسی در بهبود کیفیت اغلب خودروهای تولید داخل نیستیم، اظهار داشت: پلیس بارها تذکرات دلسوزانه خود در این زمینه را مطرح کرده و اکنون وقت آن است که مسئولان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و خودروسازان پاسخ بدهند که چرا هنوز تغییر محسوسی در ارتقای وضعیت ایمنی و امنیت خودروهای داخلی به وجود نیامده است و مردم همچنان به‌حق در این زمینه گلایه‌مند هستند. وی افزود: آنچه ماموران پلیس راهور هر روز در جاده‌های کشور مشاهده می‌کنند، این است که اغلب خودروهای تولید داخل، بر اثر کوچکترین تصادفی، دچار صدمات شدیدی می‌شوند و بارها دیده‌ایم که بعضی خودروهای داخلی پس از برخورد با تابلوهای معمولی حاشیه جاده‌ها، به دو تکه تقسیم شده‌اند. در چنین شرایطی، این وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند. هادیان‌فر با تاکید بر این که وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تصادفات رانندگی اتفاقی است که در تمام کشورهای جهان رخ می‌دهد و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که آمار وقوع تصادفات یا حتی تصادفات فوتی خود را به صفر رسانده است. ولی مسلما آمار وقوع تصافات گوناگون از جمله تصادفات فوتی و جرحی در ایران از میانگین جهانی بسیار بالاتر است و باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت صمت و خودروسازان به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند تا آمار تصادفات را در کشورمان به حداقل برسانیم. رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: وقتی تصادفی رخ می‌دهد، مهمترین ابزاری که از جان راننده و سرنشینان حفاظت می‌کند، خود وسیله نقلیه است؛ به نحوی که هرچقدر وسایل نقلیه اعم از خودروها، اتوبوس‌ها و ... از ایمنی بالاتری برخوردار باشند، احتمال بروز آسیب‌های جسمی برای رانندگان و سرنشینان این وسایل کمتر می‌شود. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌های خودروسازی جهان، در کنار موضوعاتی نظیر طراحی زیبا، شتاب بالا، مصرف سوخت پایین، سهولت استفاده، قیمت به‌صرفه و سایر ویژگی‌های مورد نیاز برای یک وسیله نقلیه، به صورت جدی به ارتقای سطح ایمنی آن وسیله توجه دارند. وی در ادامه تاکید کرد: اهمیت موضوع ایمنی در صنعت خودروسازی کشورمان هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و هم پلیس و هم مردم در این زمینه مطالبه جدی دارند؛ حتی در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نیز نسبت به وضعیت نامناسب خودروهای داخلی تذکر جدی دادند و البته شخص آقای رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان هم دلسوزانه موضوعات مربوط به خودروهای تولید داخل را دنبال می‌کنند، اما این وظیفه وزارت صمت و خودروسازان است که برای ارتقای سطح ایمنی و امنیت خودروهای داخلی گام‌های جدی‌تر و موثرتری را بردارند. هادیان‌فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا آزادسازی واردات می‌تواند به رقابتی شدن بازار خودرو در ایران و در نتیجه ترغیب خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت و ایمنی محصولاتشان منجر شود یا خیر، عنوان کرد: اگر به سمت واردات خودروهایی برویم که هم از نظر فنی و ایمنی و هم از نظر آلایندگی از استاندارد مناسبی برخوردار هستند، قطعا شاهد نتایج ملموسی در کاهش آلودگی هوا و کمتر شدن آمار تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود. در سال 83 نیز این تجربه در کشورمان به دست آمد که واردات خودروهای ایمن به کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات کمک کرد. وی در پایان تصریح کرد: پلیس اصراری بر آزادسازی واردات خودرو ندارد، ولی حرف ما این است که اگر نمی‌توانیم خودروی ایمن وارد کنیم، حتما باید خودروی ایمن تولید کنیم؛ یعنی به هر حال یا از مسیر تولید داخل یا از طریق واردات، باید خودروی ایمن در اختیار مردم کشورمان بگذاریم تا سلامت و امنیت هموطنان در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی حفظ شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند.
به گزارش ایلنا، سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود انتقادات مکرر فرماندهان پلیس درباره سطح پایین ایمنی و امنیت خودروهای داخلی در طول سال‌های اخیر، هنوز هم شاهد تغییر محسوسی در بهبود کیفیت اغلب خودروهای تولید داخل نیستیم، اظهار داشت: پلیس بارها تذکرات دلسوزانه خود در این زمینه را مطرح کرده و اکنون وقت آن است که مسئولان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و خودروسازان پاسخ بدهند که چرا هنوز تغییر محسوسی در ارتقای وضعیت ایمنی و امنیت خودروهای داخلی به وجود نیامده است و مردم همچنان به‌حق در این زمینه گلایه‌مند هستند. 
وی افزود: آنچه ماموران پلیس راهور هر روز در جاده‌های کشور مشاهده می‌کنند، این است که اغلب خودروهای تولید داخل، بر اثر کوچکترین تصادفی، دچار صدمات شدیدی می‌شوند و بارها دیده‌ایم که بعضی خودروهای داخلی پس از برخورد با تابلوهای معمولی حاشیه جاده‌ها، به دو تکه تقسیم شده‌اند. در چنین شرایطی، این وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده می‌شود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جاده‌های کشورمان رخ می‌دهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار می‌شوند. 
هادیان‌فر با تاکید بر این که وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تصادفات رانندگی اتفاقی است که در تمام کشورهای جهان رخ می‌دهد و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که آمار وقوع تصادفات یا حتی تصادفات فوتی خود را به صفر رسانده است. ولی مسلما آمار وقوع تصافات گوناگون از جمله تصادفات فوتی و جرحی در ایران از میانگین جهانی بسیار بالاتر است و باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت صمت و خودروسازان به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند تا آمار تصادفات را در کشورمان به حداقل برسانیم. 
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: وقتی تصادفی رخ می‌دهد، مهمترین ابزاری که از جان راننده و سرنشینان حفاظت می‌کند، خود وسیله نقلیه است؛ به نحوی که هرچقدر وسایل نقلیه اعم از خودروها، اتوبوس‌ها و ... از ایمنی بالاتری برخوردار باشند، احتمال بروز آسیب‌های جسمی برای رانندگان و سرنشینان این وسایل کمتر می‌شود. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌های خودروسازی جهان، در کنار موضوعاتی نظیر طراحی زیبا، شتاب بالا، مصرف سوخت پایین، سهولت استفاده، قیمت به‌صرفه و سایر ویژگی‌های مورد نیاز برای یک وسیله نقلیه، به صورت جدی به ارتقای سطح ایمنی آن وسیله توجه دارند. 
وی در ادامه تاکید کرد: اهمیت موضوع ایمنی در صنعت خودروسازی کشورمان هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و هم پلیس و هم مردم در این زمینه مطالبه جدی دارند؛ حتی در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نیز نسبت به وضعیت نامناسب خودروهای داخلی تذکر جدی دادند و البته شخص آقای رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان هم دلسوزانه موضوعات مربوط به خودروهای تولید داخل را دنبال می‌کنند، اما این وظیفه وزارت صمت و خودروسازان است که برای ارتقای سطح ایمنی و امنیت خودروهای داخلی گام‌های جدی‌تر و موثرتری را بردارند.
هادیان‌فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا آزادسازی واردات می‌تواند به رقابتی شدن بازار خودرو در ایران و در نتیجه ترغیب خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت و ایمنی محصولاتشان منجر شود یا خیر، عنوان کرد: اگر به سمت واردات خودروهایی برویم که هم از نظر فنی و ایمنی و هم از نظر آلایندگی از استاندارد مناسبی برخوردار هستند، قطعا شاهد نتایج ملموسی در کاهش آلودگی هوا و کمتر شدن آمار تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود. در سال 83 نیز این تجربه در کشورمان به دست آمد که واردات خودروهای ایمن به کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات کمک کرد. 
وی در پایان تصریح کرد: پلیس اصراری بر آزادسازی واردات خودرو ندارد، ولی حرف ما این است که اگر نمی‌توانیم خودروی ایمن وارد کنیم، حتما باید خودروی ایمن تولید کنیم؛ یعنی به هر حال یا از مسیر تولید داخل یا از طریق واردات، باید خودروی ایمن در اختیار مردم کشورمان بگذاریم تا سلامت و امنیت هموطنان در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی حفظ شود. 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/675504/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرامیداشت هفته معلم در اسکو

پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز، 18 و 19 اردبیهشت

تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز

واژگونی دو خودرو در تبریز 2 کشته و مصدوم برجای گذاشت

حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است

آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

صدایی که دستور یک جنایت را صادر کرد!

ماجرای یک قتل هولناک به خاطر سحر و جادو

مادر سنگدل دیانای 11 ساله دستگیر شد

بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم

بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌

آغاز واگذاری 124 قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو

تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز

آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از 18 خرداد

ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی

واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت

حضور نماینده المپیکی آذربایجان‌غربی در اردوی تیم ملی روئینگ

اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی

بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی

مساله حجاب، دستور الهی است

دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

روزانه بیش از 200 تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود

️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است

واکنش مجری اخراجی تلویزیون به پوشش ژیلا صادقی و سفرش به آمریکا/ عکس

پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده در خصوص پدرش/ ویدئو

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد

ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند

6 فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه

دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند

شدت بارش باران بهاری در اردبیل

مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است

2 فوتی و 4 مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان

بارش برف بهاری در عنصرود شهرستان اسکو

1734 کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است

افزایش 200 درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

6 کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان

برخورداری 87 درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت

پروندۀ 75 رزمندۀ فاقد مدارک بالینی در کمیسیون تطبیق احراز جانبازی بنیاد شهید آذربایجان شرقی بررسی شد

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد 700 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است

وضعیت خیابان‌های مهاباد پس از بارندگی شدید

تغییر چهره جالب «بیتا توتونچی» سریال آوای باران بعد 11 سال

پسرم در مدرسه و محله حس قلدری دارد!

آبگرفتگی در پیاده‌روی عالی‌قاپوی اردبیل پس از بارش باران

تیپ و چهره تازه «رحمان» و «رحیم» در آستانه بازی در سریال پایتخت 7/ عکس

71 درصد از مخازن سدهای آذربایجان‌ غربی پُر است

بارش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی

بارش برف در معدن مس سونگون ورزقان

«نیچروان بارزانی» با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرد