پیام آذری

آخرين مطالب

به مناسبت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا صورت گرفت:

نشست خبری مدیرکل بنیاد استان کرمان با اصحاب رسانه بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به مناسبت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا با اصحاب رسانه نشستی را برگزار کرد.

به گزارش ایثار، دکترسعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به مناسبت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا با اصحاب رسانه نشستی را برگزار کرد.
مدیرکل بنیا استان کرمان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: امسال ماه مبارک رمضان با 22 اسفند روز شهدا مصادف شده است که سراسر نور و برکت و معنویت است.
دکتر ایرانمنش با بیان اینکه امروز همه ما در امنیت زندگی می‌کنیم و این امنیت را مدیون شهدا هستیم و تا زمانی که این امنیت وجود دارد، شهدا باعث آن هستند و نزد خدا پاداش دارند، گفت: امروز شهید سلیمانی گستره امنیت کشور را در دنیا توسعه داده است، جان خود را برای این امنیت گذاشته و یک عمل بزرگ و دایمی از خود به جای گذاشته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاراه به این موضوع که خداوند در قرآن کریم انسان را به خیرات و ایثار و فداکاری توصیه می‌کند، افزود: شهدای ما نمونه بارز جانفشانی هستند و در حالیکه می‌دانستند اگر در صحنه نبرد حاضر شوند ممکن است در راه خدا جان خود را از دست بدهند باز هم در برابر دشمنان ایستادند.
دکتر ایرانمنش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم انفجار تروریستی انفجار تروریستی 13 دی‌ماه گلزار شهدای شهر کرمان، بیان کرد: این حادثه 96 شهید داشت که 15 نفر از آنها از اتباع افغانستانی هستند، 123 نفر از مجروحان این حادثه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند.
وی افزود: به نظر می‌رسد حدود 350 نفر دیگر در محل حادثه حضور داشتند که باید مراحل قانونی آنها طی شود.
مدیرکل بنیاد استان کرمان گفت: در حال حاضر مجموع شهدای استان کرمان 6 هزار و 679 نفر و تعداد جانبازان استان 21 هزار و 509 نفر است.
دکتر ایرانمنش با اشاره به اینکه سال آینده یادواره شهدای غریب در کرمان برگزار می‌شود که به صورت کشوری است، گفت: شهدای غریب به شهدایی گفته می‌شود که در محل اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند که 32 نفر از این شهدا در استان کرمان هستند و شهید صادق‌زاده جوان‌ترین شهید غریب کشور اهل شهرستان زرند کرمان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به این موضوع که 179 جانباز 70 درصد در استان کرمان داریم و میزان درصد جانبازی در بنیاد شهید از پنج درصد تا 70 درصد است، افزود: جانبازان 70 درصد در زمانی که از دنیا می‌روند شهید محسوب شده و در گلزار شهدا خاکسپاری می‌شوند.
وی ادامه داد: تمام خانواده شهدا و ایثارگران زیرپوشش درمانی بنیاد و بیمه تکمیلی بنیاد هستند و فقط نیروهای مسلح بیمه محل خدمت خود هستند، بیان کرد: 57 هزار و 500 نفر بیمه شده تکمیلی در بنیاد شهید استان کرمان داریم و در سال 1402 طرح پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان برگزار شده و سه هزار نفر پایش سلامت شدند.
دکتر ایرانمنش با بیان اینکه در سال 1402 تعداد 300 نفر در کمیسیون‌های پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و میزان جانبازی آنها تایید شده است، گفت: تقریباً هزینه‌های شخصی افراد در حوزه درمان به روز است و هزینه بیمارستانی و مراکز درمانی تا آبان‌ماه تسویه شده و تا قبل از پایان سال تا آذرماه تسویه حساب می‌شوند.
مدیرکل بنیاد استان کرمان با اشاره به اینکه 590 مورد واگذاری زمین به ایثارگران و هزار و 340 مورد معرفی وام مسکن ایثارگران در سال 1402 انجام شده است، افزود: سرکشی از خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس انجام می‌شود و طی امسال 19 هزار و 500 مورد دیدار توسط مسئولین ادارات مختلف در استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه امسال 8 شهید نیروی انتظامی مورد تایید بنیاد شهید در استان کرمان داشتیم و در سال‌های کرونا نیز استان کرمان 8 شهید سلامت داشته است، ادامه داد: در هفته گذشته 40 میز خدمت برای خدمت‌رسانی بهتر به خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شده که تعدادی نیز خدمت قضایی برای پیگیری مشکلات حقوقی آنها بوده است.
دکتر ایرانمنش با اعلام برنامه‌های گلزار شهدای کرمان به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: جزءخوانی قرآن کریم مانند سنوات گذشته همزمان با روز اول ماه رمضان در گلزار شهدای کرمان برگزار و ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و ویژه برنامه تحویل سال نو نیز در گلزار شهدا کرمان برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاراه به این موضوع که طی یکسال گذشته اردوهای دانش‌آموزی در محل گلزار شهدا داشتیم که با تفاهم با آموزش و پرورش برگزار شده است، گفت: طی امسال 14 هزار و 900 نفر دانش‌آموز در قالب این اردوها به گلزار شهدای کرمان آمدند.
وی با بیان اینکه تا کنون زائرانی از حدود 70 کشور برای زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمدند، ادامه داد: هفته گذشته نیز از کشور چین در گلزار شهدای کرمان زائر داشتیم.
دکتر ایرانمنش در پایان با بیان اینکه 900 مورد مراسم عقد زوجین در مدت چهار سال شهادت حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان انجام شده است، افزود: حدود 24 هزار نفر از زائران شهید سلیمانی اسکان موقت داده شدند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/663529/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت دختر کیومرث پوراحمد از مرگ مشکوک او/ پدرم می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید، ولی اینکه خودش را کشته باشد درست نیست

دختر نیکی کریمی هم بازیگر شد

عکس زیرخاکی و دیده‌نشده از استاد غلامحسین بنان/ عکس

پدرم قرارهای مختلف داشت، ناگهان آن اتفاق افتاد؛ ما مطمئن هستیم و می‌دانیم پدرم خودکشی نکرده است

بازیگرانی که از ایران مهاجرت کردند چه شغلی دارند؟

تغییر چهره بهت آور «ممیسابو» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال/ تصاویر

تغییر چهره و تیپ خاص «بهتاش فریبا» سریال پایتخت بعد 5 سال

کودک 2ساله سردشتی غرق شد، اما نجات یافت!

ویدئویی از پیدا شدن پیکر یکی از غرق‌شدگان در نازلوچای

جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق‌شده در رودخانه نازلوچای ادامه دارد

دستگیری 7 نفر از اراذل و اوباش فلکه پل قویون ارومیه

گردوغبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌ غربی را فرا گرفت

افزایش دمای زراعی بلندمدت آذربایجان غربی

عربده‌کشی اراذل و اوباش در گوللر باغی ارومیه

ساماندهی کاروانسرای شرکت نفت ارومیه در دستور کار قرار گرفت

سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی 72 درصد افزایش یافت

درخواست اصلاح راه‌های خطرناک ییلاق شهرستان اهر

هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد

افزایش پروازهای عتبات فرودگاه تبریز

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش

برگزاری نشست علمی "خلیج فارس هویت ملی و تاریخی" در کیش

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها به میزبانی نگین خلیج فارس

کیش در فکر بازارهای جهانی/ گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

پایان نشست دوروزه مناطق آزاد کشور با دستاوردهای ارزشمند

مناطق آزاد پرچمداران بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند

تکمیل جاده سربند ـ مشگین‌شهر، نیازمند 150 میلیارد اعتبار

آموزش فنی‌وحرفه‌ای رایگان برای ترک‌کنندگان مواد مخدر در استان اردبیل

مرغداری 20 هزار قطعه‌ای در نمین به بهره‌برداری رسید

ممنوعیت خریدوفروش اراضی شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

تداوم پایداری هوا در استان اردبیل

مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل جریمه شد

تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد

کشف بیش از 56 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل

مرگ مشکوک قاضی ویژه دادگاه زمین خواری در ولنجک

اقدامی که مراسم عروسی را در کسری از ثانیه تبدیل به عزا کرد

خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد

بلایی که با خوردن 4 استامینوفن سرتان می‌ آید | عوارض نسل قدیم داروهای

قیمت رحم اجاره‌ای؛ 400 میلیون تا 900 میلیون تومان

عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است

عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد

تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم

زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود

قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود

شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است