پیام آذری

آخرين مطالب

اجلاسیه روز شهید در همدان برگزار می‌شود بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به برنامه‌های سالروز گرامیداشت شهدا در همدان گفت: برنامه مهم و محوری روز شهید در استان، اجلاسیه روز شهید است که با حضور مسئولان استانی، خانواده شهدا و آحاد مردم برگزار می‌شود و از مدال‌آوران ورزشکار در سطح بین‌المللی و ایثارگران استارت آپی حائر رتبه در جشنواره پیشرفت و هم‌چنین برتران حوزه قرآنی تجلیل می‌شود.

به گزارش «ایثار»،مجید صفدریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، امروز 19 اسفندماه در نشست خبری خود به مناسبت روز گرامیداشت شهدا و سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران ، ضمن اعلام برنامه‌های این روز، اظهار کرد: تشکیل بنیاد شهید با فرمان تاریخی حضرت امام ره با دو هدف ترویج، توسعه و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه که بیش از 90 درصد از تکالیف بنیاد شهید را شامل می‌شود و هدف دیگر رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده شهدا که بخش عمده این رسالت نیز در دو بخش آموزشی و فرهنگی است و ارائه خدمات مادی بخش کمی از وظایف بنیاد است،مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: با تدابیر معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد در دولت سیزدهم، دو تغییر کاربردی و هدفمند در حوزه خدمات رسانی بنیاد شهید ایجاد شده ، معاونت تعاون به معاونت‌ مددکاری و مشارکت‌های مردمی و معاونت بهداشت و درمان به معاونت سلامت و توانمندسازی ایثارگران تغییر نام یافته تا در حیطه توانمندسازی ایثارگران بیشتر از گذشته بتوانیم تلاش کنیم.
صفدریان با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌‌هایی که در ساختار جدید بنیاد شهید پیگیری می‌شود این است که دستگاه‌های مختلف در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند، گفت: بنیاد شهید طبق قانون موظف به ارائه 101 خدمت است که به‌زودی کلیه خدمات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: در استان همدان 8 هزار شهید سرافراز، 18 هزار و 543 جانباز که 240 نفر آنان جانبازان 70 درصد هستند، هزار و 37 آزاده وجود دارند.
شعار امسال هم در سالروز گرامیداشت روز شهدا «همپای جانباران به پای عهد و پیمان _ تا پای جان هستیم در راه شهیدان» است. اجرای طرح «سپاس» با عنوان «سلام شهید»
وی با اشاره به اهم برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا، بیان کرد: پنجمین جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت با حضور مدیران ارشد استان برگزار شد و تکالیف دستگاه‌ها در این جلسه مشخص شد؛ مهم‌ترین برنامه طرح «سپاس» با عنوان «سلام شهید» برگزار می‌شود.
صفدریان ادامه داد: این طرح که به صورت کشوری برگزار می‌شود مقرر شده از 22 بهمن تا 22 اسفند از تعداد 22 هزار خانواده شهید در سطح کشور دیدار و تجلیل به عمل آید، در استان همدان نیز مدیران ضمن حضور در منزل شهدا از خانواده‌ها دلجویی و تجلیل خواهند داشت.( با توجه به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان در سال‌جاری با اغلب خانواده‌های شهدای استان دیدار صورت گرفته است و در این زمینه تأکید بر این بوده که دیدار با خانواده شهدایی انجام شود که طی امسال دیداری نداشته‌اند)
مدیر کل بنیاد شهید استان افزود: در این ایام از ایثارگران بیمار و بستری در بیمارستان‌ها و منازل عیادت به عمل می‌آید.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت در ملایر به سایر برنامه‌ها اشاره‌ای داشت و گفت: به مناسبت روز شهید غرس نهال به نام شهدا در روز درختکاری در استان انجام شد. هم‌چنین مسابقه کتابخوانی «پسرک فلافل فروش» زندگینامه طلبه شهید محمدهادی ذوالفقاری برگزار می‌شود که علاقمندان ایثارگر می‌توانند تا 22 اسفند برای شرکت به سایت نوید شاهد مراجعه کنند. برگزاری یادواره 52 شهید غریب اسارت
صفدریان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت در شهرستان بهار، یادآور شد: 52 شهید غریب اسارت در استان شناسایی شده که یادواره استانی آنها خردادماه سال آینده برگزار می‌شود. طی هفته گذشته و جاری میز خدمت حقوقی و قضایی برای اولین بار راه اندازی شده که تا 22 اسفند در محل بنیاد شهید برقرار و در مصلی‌های نماز جمعه و گلزار شهدا در روز پنج شنبه این میز برپا شد، به این صورت که وکلایی به منظور ارائه مشاوره حقوقی هم به ایثارگران و هم به غیر ایثارگران خدمت‌رسانی کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به تجلیل از خانواده شهدا در مصلی‌های نماز جمعه گفت: با حضور استاندار و امام جمعه همدان از خانواده شهید جاج ستار ابراهیمی روز گذشته در محل نماز جمعه تجلیل شد و یک نهال به نام این شهید در محل نماز جمعه کاشته شد. میز خدمت بنیاد در این محل و سایر شهرستان‌ها برپا شده که تمایز آن با سایر میزهای دستگاه‌ها ارائه میز خدمت حقوقی و قضایی بود. رونمایی از سند سه جلدی دو شهید همدانی
وی از برگزاری همایش تجلیل از خادمان شهدا در تهران خبر داد و گفت: این همایش فردا 20 اسفند در تهران برگزار می‌شود که از همدان 7 نفر در آن حضور دارند. برنامه مهم و محوری روز شهید در استان، اجلاسیه روز شهید در روز 21 اسفندماه است که در سالن اجتماعات باغ موزه از ساعت 10 تا 12 ظهر با حضور مسئولان استانی و خانواده شهدا و آحاد مردم برگزار می‌شود و از مدال‌آوران ورزشکار در سطح بین‌المللی و ایثارگران استارت آپی که در جشنواره پیشرفت رتبه آورده‌ و هم‌چنین برتران حوزه قرآنی تجلیل می‌شود.
صفدریان از گلباران مزار شهدا همزمان با 22 اسفندماه در محل گلزارهای شهدا در استان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور دستگاه‌های ادرای استان در ابتدای ساعت اداری این روز انجام می‌شود. هم‌چنین در این مراسم از سند سه جلدی شهیدان ایمانعلی و نباتعلی یارم‌طاقلو سهرابی رونمایی می‌شود. برگزاری نشست مسئولان بنیاد با پایگاه‌های مقاومت مساجد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده شهدا در محلات نیز از جمله برنامه‌های این اداره به مناسبت روز شهید است. برگزاری دومین آزمون استخدامی فرزندان ایثارگر
وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 874 نفر جویای کار فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در استان وجود دارند، از برگزاری دومین آزمون استخدامی این افراد خبر داد و گفت: واجدین شرایط می‌توانند برای ثبت نام در این آزمون تا اواسط فروردین به سایت آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir مراجعه کنند.
صفدریان بیان کرد: روزهای سه‌شنبه برای ملاقات عمومی مدیر و معاونان این اداره برای پاسخ‌دهی به ایثارگران در نظر گرفته شده است، همچنین افراد با مراجعه سایت ایثار بدون مراجعه به بنیاد می‌توانند از خدمات الکترونیکی بهره‌مند ‌شوند، شماره تماس 1616 نیز برای ارتباط تلفنی در نظر گرفته شده است‌.
وی یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور طبق بند و تبصره 19 قانون بودجه در سال 1402موظف هستند یک درصد از اعتبار اجرایی خود را در حوزه ایثار و شهادت و خدمات به خانواده شهدا هزینه کنند، این میزان و درصد هرسال به صورت جداگانه مشخص می‌شود، با توجه به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان، قالب دستگاه‌های استان بیش از این میزان را در سال جاری هزینه کرده‌اند. در راستای برگزاری کنگره نشان سرو منقش به تمثال 8 هزار شهید استان تهیه شد که به خانواده‌ها آنها اهدا شد در این زمینه میزان 80 درصد از این نشان‌ها اهدا شده اما هنوز برخی از این مدال‌ها که از سوی استان زنجان تهیه می‌شود آماده نشده و برخی ایراداتی در چاپ داشتند که به منظور اصلاح به مرکز بازگردانده شده است، اما در نهایت این مدال به تمام خانواده شهدا اهدا می‌شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/663034/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت دختر کیومرث پوراحمد از مرگ مشکوک او/ پدرم می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید، ولی اینکه خودش را کشته باشد درست نیست

دختر نیکی کریمی هم بازیگر شد

عکس زیرخاکی و دیده‌نشده از استاد غلامحسین بنان/ عکس

پدرم قرارهای مختلف داشت، ناگهان آن اتفاق افتاد؛ ما مطمئن هستیم و می‌دانیم پدرم خودکشی نکرده است

بازیگرانی که از ایران مهاجرت کردند چه شغلی دارند؟

تغییر چهره بهت آور «ممیسابو» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال/ تصاویر

تغییر چهره و تیپ خاص «بهتاش فریبا» سریال پایتخت بعد 5 سال

کودک 2ساله سردشتی غرق شد، اما نجات یافت!

ویدئویی از پیدا شدن پیکر یکی از غرق‌شدگان در نازلوچای

جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق‌شده در رودخانه نازلوچای ادامه دارد

دستگیری 7 نفر از اراذل و اوباش فلکه پل قویون ارومیه

گردوغبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌ غربی را فرا گرفت

افزایش دمای زراعی بلندمدت آذربایجان غربی

عربده‌کشی اراذل و اوباش در گوللر باغی ارومیه

ساماندهی کاروانسرای شرکت نفت ارومیه در دستور کار قرار گرفت

سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی 72 درصد افزایش یافت

درخواست اصلاح راه‌های خطرناک ییلاق شهرستان اهر

هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد

افزایش پروازهای عتبات فرودگاه تبریز

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش

برگزاری نشست علمی "خلیج فارس هویت ملی و تاریخی" در کیش

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها به میزبانی نگین خلیج فارس

کیش در فکر بازارهای جهانی/ گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

پایان نشست دوروزه مناطق آزاد کشور با دستاوردهای ارزشمند

مناطق آزاد پرچمداران بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند

تکمیل جاده سربند ـ مشگین‌شهر، نیازمند 150 میلیارد اعتبار

آموزش فنی‌وحرفه‌ای رایگان برای ترک‌کنندگان مواد مخدر در استان اردبیل

مرغداری 20 هزار قطعه‌ای در نمین به بهره‌برداری رسید

ممنوعیت خریدوفروش اراضی شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

تداوم پایداری هوا در استان اردبیل

مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل جریمه شد

تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد

کشف بیش از 56 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل

مرگ مشکوک قاضی ویژه دادگاه زمین خواری در ولنجک

اقدامی که مراسم عروسی را در کسری از ثانیه تبدیل به عزا کرد

خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد

بلایی که با خوردن 4 استامینوفن سرتان می‌ آید | عوارض نسل قدیم داروهای

قیمت رحم اجاره‌ای؛ 400 میلیون تا 900 میلیون تومان

عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است

عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد

تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم

زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود

قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود

شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است