پیام آذری

آخرين مطالب

همه چیز درباره تور سی و ششم مقالات

همه چیز درباره تور سی و ششم
  بزرگنمايي:

پیام آذری- تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان، قدیمی ترین و یکی از معتبرترین تورهای بین المللی ایران و آسیا است و 38 سال از زمان آغاز آن در سال 1365 می گذرد و پیام مهم امنیت و صلح و دوستی را از ایران به جهان اعلام می کند.

شاید زمانیکه نخستین دوره این تور در سال 1365 و جریان جنگ تحمیلی و با عنوان تور دوچرخه‌سواری دور دریاچه ارومیه برگزار شد کمتر کسی باور می کرد این تور 38 ساله و به یک تور نیمه حرفه ای تبدیل شود اما اکنون این اتفاق افتاده است و باید از ظرفیت های برگزاری آن در همه جوانب استفاده بهینه کرد.

تور سی و ششم با حضور تیم های مس سونگون و تیم ملی از ایران و تیم های خارجی آلماتی و وینو قزاقستان، ترنگانو مالزی، کانتیننتال و روجای تایلند، تیانیود چین، فری مغولستان، ماتریکس ژاپن، ویکوریای فیلیپین، یونیورس هلند، کلاپای اندونزی، پروجکت و تیم ملی عراق، در پنجم شهریور ماه در مسیر 153.8 کیلومتری تبریز به ارومیه برگزار شد و 82 رکابزن حاضر در این مرحله به رقابت در این مسیر پرداختند که در ادامه تور، 11 دوچرخه سوار از دور مسابقات حذف شدند و 71 دوچرخه سوار موفق به حضور در مراحل پنجگانه شدند.

 

در پایان این دوره از تور و در مجموع تیمی، تیم ترنگانو با زمان تیمی 60:02:35 قهرمان شد و آلماتی قزاقستان با 47 ثانیه اختلاف و کانتیننتال تایلند با یک دقیقه و 48 ثانیه اختلاف نسبت به تیم اول، دوم و سوم شدند.

در انفرادی نیز سعید صفرزاده از تیانیود چین 19:59:36 اول شد و آناتولی بودیاک از ترنگانوی مالزی با 21 ثانیه و آنتون کوزمین از آلماتی قزاقستان با 42 ثانیه اختلاف نسبت به صفرزاده، دوم و سوم شدند.
همچنین سعید صفرزاده دوچرخه سواری ایرانی تیم تیانیود چین پیراهن طلایی و پیراهن کوهستان، مهدی سهرابی دوچرخه سوار ایرانی تیم عراق پیراهن سبز و رادولف رمخی از تیم آلماتی قزاقستان پیراهن سفید را بر تن کردند.

 

 

 


در مراحل پنجگانه این تور نیز نتایج زیر به دست آمد:

 

مرحله نخست
برتری رکابزن تیم تایلندی در مرحله نخست

در مرحله نخست این تور که در مسیر 153.8 کیلومتری تبریز به ارومیه برگزار شد «لوکاس کارستنسن» از تیم‌ روجای تایلند عنوان قهرمانی را کسب کرد، یاری استراورس از تیم یونیورس هلند دوم‌شد و جورجیوس بولگلاس از تیم ماتریکس ژاپن در رده سوم ایستاد.
پیراهن طلایی این دور هم به کارستنسن از روجای تایلند رسید ضمن اینکه یاکوب بویوک از تیم یونیورس هلند پیراهن کوهستان را به تن کرد.
مهدی سهرابی از پروجکت عراق نیز پیراهن امتیازی این دور را به دست آورد و پیراهن سفید که مربوط به بهترین عملکرد بازیکنان زیر 23 سال است، به الکساندر کولتونوف از تیم ویکو ریای فیلیپین رسید.

 

مرحله دوم
برتری تیمی ترنگانو مالزی و قهرمانی «لوکاس کارستنسن» از روجای تایلند در مرحله دوم

در این مرحله از تور که با حضور 81 رکابزن در تبریز به جلفا به مسافت 148.9 کیلومتر برگزار شد در بخش انفرادی لوکاس کارستنسن از روجای تایلند، علی لبیب از مس سونگون و ساراووت سیریرون ناچای از کنتینتال تایلند اول تا سوم شدند.
پیراهن طلایی این مرحله به لوکاس کارستنسن از روجای تایلند و پیراهن کوهستان به سعید صفرزاده از تیانیود چین رسید و پیراهن امتیازی به مهدی سهرابی از پروجکت عراق تعلق گرفت.
پیراهن سفید (زیر 23 سال) نیز به علی لبیب از تیم مس سونگون ایران رسید.
ترنگانوی مالزی هم بهترین تیم این مرحله شد.

 

مرحله سوم

پیشتازی ترنگانوی مالزی
سومین مرحله تور بین المللی ایران – آذربایجان از جلفا به بنیس شبستر که با تعداد 73 رکابزن با مسافت 128.3 کیلومتر برگزار شد با قهرمانی تیم ترنگانوی مالزی با زمان 9:45:51 به پایان رسید.
در انفرادی نیز ساینبایار از ترنگانو مالزی، جئورجیوس بوگلاس از ماتریکس ژاپن و ماروخاین دانیل از وینو قزاقستان اول تا سوم شدند.
پیراهن طلایی به کارستنسن لوکاس از روجای تایلند، پیراهن کوهستان به سعید صفرزاده از تیانیود چین، پیراهن امتیازی مهدی سهرابی از پروجکت عراق و پیراهن سفید امتیازی زیر 23 سال علی لبیب سهرابی از مس سونگون رسید.

 

مرحله چهارم

قهرمانی رکابزن ترنگانوی مالزی در مرحله چهارم
آناتولی بودیاک" رکابزن تیم ترنگانو مالزی قهرمان مرحله چهارم سی‌ و ششمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان شد.
مرحله چهارم و طولانی‌ترین مرحله سی و ششمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان به مسافت 210.3 کیلومتر امروز (چهارشنبه) با حضور 72 رکابزن در مسیر تبریز به اردبیل برگزار شد.
در پایان این مرحله "آناتولی بودیاک" از مالزی به عنوان قهرمانی دست یافت، "دانیل ماروخین" از وینو قزاقستان نایب قهرمان شد و "مهدی سهرابی" ورزشکار استان آذربایجان شرقی که عضو تیم چین است، بر سکوی سوم ایستاد.
همچنین "علی لبیب" عضو تیم مس سونگون ایران به عنوان بهترین دوچرخه‌سوار جوان پیراهن سفید را بر تن کرد.
"مهدی سهرابی" از دوچرخه‌سواری عراق به عنوان برترین رکابزن امتیازی صاحب پیراهن سبز رنگ شد و "سعید صفرزاده" پیراهن قرمز رنگ را بر تن کرد و سلطان کوهستان شد.
در این دوره "دانیل مارخوین" از وینو قزاقستان نیز پیراهن طلایی را به خود اختصاص داد.

 


مرحله پنجم

گام بلند صفرزاده برای قهرمانی در تور سی و ششم
سعید صفرزاده رکابزن تبریزی تیم «تیانیودچین» در مرحله پنجم و پایانی سی و ششمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران -آذربایجان زودتر از همه از خط پایان عبور کرد و با کشب این عنوان، جایگاه نخست مجموع مراحل را نیز به خود اختصاص داد.
این مرحله امروز پنجشنبه نهم شهریور از مسیر سرعین به عینالی تبریز برگزار شد که 71 دوچرخه سوار مسافت 197/9 کیلومتر را رکاب زدند و در نهایت سعید صفرزاده دوچرخه سوار ایرانی تیم چین فاتح مرحله پنجم شد.
همچنین اناتولی بودیاک از تیم مالزی مقام دوم و آنتون کوزمی از تیم آلماتی قزاقستان مقام سوم را کسب کردند.
تیم‌های مالزی، قزاقستان و تایلند به ترتیب مقام اول تا سوم تیمی این مرحله را کسب کردند.

 

چهار داور زن، تور ایران-آذربایجان را قضاوت کردند

از نکات جالب این تور حضور چهار داور زن در جریان مسابقات بود این موضوع در شرایطی رقم خورد که در طول 36 سال برگزاری تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان، تاکنون هیچ داور زن در این تور حضور نداشت و همین موضوع باعث شد تا اتفاقی مثبت و جدید در تور امسال به ارمغان آید.
سودابه هشترودی، فرشته چلانی، ژینا پورمحمد و ترلان بحری، چهار داور زن سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان بودند.
مجید ناصری، سرداور سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان در رابطه با حضور داوران زن در این تورنمت گفت: این داوران در طی چند سال اخیر دوره‌های خیلی خوبی را گذرانده اند اما با این حال نیاز به تجربه بیشتری دارند، فکر می‌کنم محدودیتی وجود ندارد و می‌توان در آینده حضور بیشتری را از بانوان در تورنمت‌های مختلف دید.

 

تعیین جایزه 20 هزار یورویی برای این دوره از تور

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان 20 هزار یورو جایزه در نظر گرفته شد، گفت: مجموع ارز مورد نیاز برای برگزاری این دوره از تور 35 هزار یورو بود.

حبیب ستوده نژاد گفت: اعتبار لازم برای دیگر هزینه‌های این تور شامل هزینه‌های اسکان و اجرایی 70 میلیارد ریال بود و در مجموع این تور با 100 میلیارد ریال برگزار شد.

 

دیپلماسی، مهم‌ترین اصل در رویدادهای بین‌المللی ورزشی است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز در مورد این تور گفت: دیپلماسی، مهم‌ترین اصل در رویدادهای بین المللی ورزشی است و اگر رویدادی را میزبانی می‌کنیم باید به اصل ارتباط و دیپلماسی ورزشی اهمیت دهیم.

سید محمد پولادگر اظهار کرد: برگزاری این گونه رویدادها در کنار ایجاد صلح و دوستی در بین ملت‌ها توانمندی‌های میزبان را هم به رخ می‌کشد.
وی بیان کرد: میزبانی از رشته‌هایی همچون دوچرخه سواری به دلیل برگزاری آن در جاده‌ها بسیار سخت است و این نشانگر اقتدار و مدیریت آن خطه و کشور است.
پولادگر اضافه کرد: رویدادی که در فدراسیون جهانی ثبت شده نه تنها شناسنامه آن منطقه بلکه شناسنامه خود فدراسیون جهانی است و تور دوچرخه سواری ایران -آذربایجان هم شناسنامه آذربایجان و هم فدراسیون جهانی دوچرخه سواری به شمار می‌رود.
وی افزود: تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان هم اکنون به شناسنامه و نماد اقتدار آذربایجان ایران تبدیل شده است .

 

تور دوچرخه سواری ایران -آذربایجان فرصت نمایش ظرفیت های گردشگری و امنیتی منطقه است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: برگزاری تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان فرصتی برای نشان دادن ظرفیت های گردشگری، امنیت و آرامش بالا در منطقه و کشور است.

تراب محمدی اظهار کرد: حضور دوچرخه سواران خارجی در این تور فرصتی شد تا نشان دهیم که ایران اسلامی بر خلاف تبلیغات غرب، کشوری امن است و زیبایی های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد و گردشگران می توانند به راحتی و در امنیت کامل از این زیبایی ها استفاده کنند.
وی گفت: تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان در کنار وحدت و هم افزایی که بین استان ها ایجاد می کند، موجب ایجاد شور و شوق مضاعف در مردم می شود از این رو باید بیشتر به آن پرداخته شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/602746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد 6 مصدوم برجای گذاشت

برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا

کشف 25 تن شکر قاچاق در مراغه

جان‌باختن 788 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی

بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد

انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم 8 مصدوم برجای گذاشت

مبلغ بن نمایشگاه کتاب چقدر است؟

برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد

استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد

فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)

تصویری از محل تلاقی رودخانه گادار و کانال انتقال آب کانی‌سیب در آذربایجان‌ غربی

مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد

از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول

حراست هر دستگاه از ماموریت و وظیفه آن دستگاه نگهبانی می‌کند

185 هزار نفر از ایثارگران در سال گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در مازندران

ماجرای قتل هولناک دو برادر در نمایشگاه خودرو

نیاز 70 مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی

گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز

رفع و آشکارسازی 9 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه

مصدومیت 4 نفر بر اثر انفجار گاز شهری در مراغه

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

مصدومیت 4 نفر بر اثر انفجاری گاز شهری در مراغه

گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز

استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند

گرامیداشت سالروز استاد مرتضی مطهری و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

تغییر چهره بهت آور «کیدامن» سریال یوسف پیامبر بعد 17 سال

تارتار رقابت سهمیه را به تبریز کشاند

حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود

بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل

افزایش 18 درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در 1402

واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد

پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود

گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز

کاشت بیش از 3 هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین

عکس| کاپیتان استقلال در تبریز شکار شد!

سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !

واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز

12 هزار و 663 واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

30 کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد

ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند

پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان

شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد

ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه

انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق 5گانه ارومیه

تلاش 3ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر

پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند

واکنش عجیب هاشمی نسب به فحاشی هواداران حریف در تبریز ؛ اگر طرفداران تراکتور بودند ...

واژگونی یکدستگاه  خودروی ساندرو در محور  ارومیه _ تبریز 2مصدوم برجای گذاشت