پیام آذری

آخرين مطالب

«منهای مرکز» پرونده سفرهای استانی دولت-14

سلام دولت سیزدهم به پروژه های نیمه تمام آذربایجان شرقی اجتماعي

سلام دولت سیزدهم به پروژه های نیمه تمام آذربایجان شرقی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- با سفر هیئت دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی و تاکید رئیس جمهور مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام و رهاشده این استان، امیدها برای اتمام این پروژه ها زنده شده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها- محمدرضا علی اشرفی: یک‌سالگی دولت سیزدهم بهانه‌ای برای بازخوانی عملکرد دولت و دستاوردهای بیست و دومین سفر استانی به آذربایجان شرقی است.
این سفر که 41 هزار میلیارد تومان اعتبار به استان آورده داشت امیدها را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی آذربایجان شرقی که مدت هاست رها شده‌اند دوباره زنده کرد و به نظر می‌رسد در این دولت شاهد اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در این استان خواهیم بود.
حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت پنج شنبه 12 خرداد در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کردند. سفری که دستاوردهای مؤثر زیادی به همراه داشت.
در این سفر 41 هزار میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت. 23 هزار میلیارد تومان از اعتبار یاد شده به صورت نقدی و از اعتبارهای سازمان برنامه و بودجه بوده 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 6 هزار میلیارد تومان قرض الحسنه در حوزه جمعیت و مسائل اجتماعی در نظر گرفته شده است.
جدا از اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و دولتمردان می‌تواند گره‌گشای حوزه‌های مختلف استان باشد؛ نگاه دولت سیزدهم به احیای سفرهای استانی و حضور اعضای کابینه در استان‌های مختلف و بررسی مسائل از نزدیک خود نشان‌دهنده رویکرد مردمی این دولت است.
در این راستا با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در خبرگزاری مهر مبنی بر پیگیری نظام مسائل و همچنین مصوبات و برنامه‌های دولت در استان‌ها در قالب پرونده‌ای با انتشار گونه‌های مختلف رسانه‌ای ضمن تبیین ظرفیت‌های استان‌ها در بخش‌های مختلف، تلاش کردیم بستری برای تسریع در تحقق وعده‌های دولت و پیگیری مطالبات مردم را فراهم کنیم.
همچنین تولیدات متناسب با مصوبات و وعده‌های دولت در هر استان و همچنین اولویت‌های مندرج در نظام مسائل دیده‌شده است که در قالب این سلسله مطالب با نگاهی عمیق و کاوشگرانه ضمن تبیین ظرفیت‌ها به چالش‌ها و موانع پیش روی تحقق وعده‌ها و مصوبات سفر پرداختیم.

پیام آذری


مطالبات مردم آذربایجان شرقی از دولت سیزدهم
قبل از سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به استان آذربایجان شرقی خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر طرح مطالبات و خواسته‌های مردم را فراهم کرد.
در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار گرفت تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود.
ضرورت توجه به پروژه‌های گردشگری، فرهنگی، اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی، وضعیت نامناسب جاده‌های استان، احیای دریاچه ارومیه و بی مهری به پروژه‌های فرهنگی همچون مقبره الشعرا از مهمترین مطالبات مردم از رئیس جمهور و هیئت دولت بود.
« احیای دریاچه ارومیه مطالبه اصلی مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهور » این گزارشی بود که به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداختیم که خشک شدن دریاچه می‌تواند زندگی 14 میلیون نفر را در شمال غرب کشورمان به خطر بیاندازد. این موضوع جزو مهمترین مطالبات مردم از رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی بود.
همچنین در گزارش دیگری به « متروی 20 ساله تبریز » که درانتظار سفر رئیس جمهور بود و به ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای آن پرداختیم. همچنین در یک گزارش دیگر به وضعیت وخیم مقبره الشعرا که مدفن 400 شاعر نامی ایران از جمله استاد شهریار است پرداختیم که جزو مطالبات اصلی اهالی فرهنگ آذربایجان به شمار می‌رفت.
«مهرانه رود» ظرفیت عظیم گردشگری که هدر می‌رود دیگر گزارش خبرگزاری مهر در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان بود که در سال‌های اخیر چندان توجهی به مهرانه رود نشده بود و مردم انتظار داشتند در سفر رئیس جمهور اعتبار ویژه ای به این طرح اختصاص یابد.
خبرگزاری مهر در گزارش‌های دیگری به مطالبات مردم شهرستان‌های آذربایجان شرقی نیز پرداخت و در گزارش‌هایی با عنوان مطالبات مردم ملکان از رئیس جمهور / از بیکاری جوانان تا عدم تخصیص حقابه و پروژه‌های نیمه تمام شهرستان اهر چشم انتظار اعتبارات سفر رئیس جمهور به مهمترین مطالبات مردم شهرستان‌ها اشاره شد.
حجت الاسلام رئیسی و جمعی از اعضای هیأت دولت پنج شنبه 12 خرداد رأس ساعت 8 صبح در قالب بیست و سومین سفر استانی از طریق فرودگاه شهید مدنی تبریز وارد این شهر شدند.

پیام آذری


نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سفرهای استانی
رئیس جمهور در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه اظهار داشت: پروژه‌های نیمه تمام استان را به پایان می‌رسانیم.
رئیس جمهور افزود: نمی‌خواهیم کار جدیدی آغاز کنیم و می‌خواهیم رنج مردم از بابت پروژه‌های نیمه‌تمام را پایان دهیم. لیست بلندی از کارهایی که باید انجام شود دیده شده و در شورای اداری برای اتمام سریع این پروژه‌ها تصمیم‌گیری و در تهران نیز مسائل را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس جمهور سپس افزود: آذربایجان شرقی افتخارات بزرگی دارد و ظرفیت‌های زیادی هم دارد و ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی آن بسیار بالاست و می‌توان از این استان به عنوان استان تولید، تجارت و صادرات یاد کرد.
سفر به معدن مس سونگون
رئیس جمهور کشورمان در نخستین برنامه خود به آذربایجان‌شرقی برای بازدید از معدن سونگون به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم آذربایجان‌شرقی به این منطقه سفر کرد.
آیت الله رئیسی بعداز ورود به ورزقان در جمع کارگران معدن مس سونگون حاضر شد و مشکلات آنها را شنید و دستورات لازم را برای حل مشکلات آنها صادر کرد.

پیام آذری


صدور دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان
رئیسی با حضور در کارخانه تولید مس سونگون از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید و دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد.
ارزش ذخایر معدن مس سونگون ورزقان که حدود نیمی از ذخایر مس ایران را دارد 320 میلیارد دلار برآورد شده است.
همچنین همزمان با حضور رئیسی در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان افزایش تولید کنستانتره مس سونگون کلید خورد.
دولت به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کند
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر روز پنج شنبه در دیدار مردمی رئیس جمهور در سالن صدرای تبریز، گفت: روزی که دولت کار را آغاز کرد 700 خانواده ایرانی داغدار می‌شدند که امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که روز بدون فوتی را گذراندیم.
رئیسی، با قدردانی از خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان و فعالان این عرصه، افزود: امروز بعد از روزی 700 کشته به خاطر ویروس کرونا ، روزی بدون فوتی را گذارند. گردهمایی امروز در تبریز اولین برنامه مردمی است که پس از دوران کرونا با این اجتماع معنادار دارم و یکی از دغدغه‌های من عرض ادب و احترام به مردم در سفرهای استانی بود و همیشه از مردم عذرخواهی می‌کردم ولی امروز گویا مقدر شد تا این اجتماع نیز از تبریز شروع شود.
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: 10 هزار شهید و 24 هزار جانباز و بسیاری از آزادگان و خانواده‌های آذربایجان‌شرقی صبورانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و آذربایجان مهد دلیران است و تاریخ این سرزمین نشان داده است که بزرگترین دلیل صدق این ادعا همان 10 هزار شهیدی است که نام کوچه و برزن مزین به نام آنهاست.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است، گفت: امروز دولت آماده است گام‌هایی در جهت اصلاح امور اقتصادی بردارد که این اصلاح به عدالت اجتماعی بیانجامد و به قطع کردن دست مفسدان و رانت خواران منجر شود.
آیت الله رئیسی، ابراز امیدواری کرد تا اقدامات دولت در اصلاحات اقتصادی به طور واقعی دست مفسدان و رانت خواران را قطع کند و مردم بدانند که دولت مصمم است تا ساختار فسادزا را اصلاح کند.
وی با بیان اینکه از مشکلات معیشتی و سفره‌های مردم مطلع هستیم، افزود: هر لحظه در فکر رفع مشکلات معیشتی مردم هستم؛ ما در کنار مردم هستیم و این همراهی بزرگ مردم در ناکام گذاشتن معاندین مثال زدنی است.

پیام آذری


آذربایجان‌شرقی استان تولید، تجارت و صادرات است
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی همچنین در پایان سفر خود به استان در نشست خبری در تبریز گفت: ظرفیت معادن مس در آذربایجان‌شرقی بیش از میزان فعلی از نظر تولید و اشتغال است و به ویژه اگر صنایع پایین دستی مس فعال شود؛ ارزش افزوده و اشتغال به دنبال دارد.
وی گفت: آذربایجان‌شرقی، استان تولید، تجارت و صادرات است و مرز جلفا زمینه برای تجارت و صادرات وجود دارد.
رئیسی افزود: تصمیمات اساسی در رابطه با صنعت و صادرات برای منطقه آزاد ارس گرفته شد. واحدهای تولیدی و صادرات در منطقه آزاد ارس باید فعال شود و برای گشایش مسیر ریلی منطقه نیز باید با کشور همسایه رایزنی شود.
وی گفت: آذربایجان‌شرقی، استان کشاورزی است اما کشاورزی آن با مشکلات روبرو است و بیشترین رقم که در این سفر به آن اختصاص داده شد به بخش کشاورزی بود. پروژه‌های نیمه تمام به ویژه خطوط ریلی و جاده‌های مواصلاتی، مردم را رنج می‌دهد و نسبت به آنها در این سفر تصمیم گیری شد. پروژه‌های نیمه تمام استان با اولویت بندی مشخص و نسبت به آنها تصمیم گرفته شد.
رئیسی ابراز داشت: مواردی اعتبار برای ازدواج مشخص شد و نسبت به بعضی آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد بخش‌های دیگر فعال شوند. اولویت ما، سیاست فعال کردن کشورهای همسایه است و ارتباط با همسایگان ظرفیت‌های بسیاری دارد و برای هر دو طرف مفید واقع است.

پیام آذری


رئیس جمهور افزود: نسبت به تسهیل تولید و تجارت اقدامات اساسی صورت گرفته و امروز تولید کنندگان باید بهترین تولید را داشته باشند و تولید دانش بنیان بهترین مشتری داخلی و خارجی دارد. همه وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی را موظف کردم کارهای خود را علمی و فناورانه پیش ببرند.
رئیسی گفت: در سفر به آذربایجان‌غربی از دریاچه ارومیه بازدید کردم، مساله دریاچه فقط برای منطقه نیست بلکه مساله کشور است و احیای آن جز اولویت‌های دولت است و وزارت نیرو در این مورد وظیفه دارد و اعتبارات آن پیش بینی شده است. تصمیماتی برای احیای دریاچه ارومیه گرفته شده و استاندار آذربایجان‌غربی مسئول پیگیری آنها است.
وی گفت: همه دولتمردان برای حفظ جنگل‌ها وظیفه جدی دارند و باید ساز و کارهای آن دنبال می‌شود تا بیش از این به جنگل‌ها آسیب نرسد و جبران هم شود.
بازخوانی قول‌های اعضای کابینه در سفر به آذربایجان شرقی
عنوان مسئولمصوبه سفر
رئیس جمهور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان
افزایش تولید کنستانتره مس در مجتمع معدنی سونگون
اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان
واحدهای تولیدی و صادرات در منطقه آزاد ارس
گشایش مسیر ریلی با کشورهای همسایه
رسیدگی به وضعیت آسفالت آزادراه تبریز- زنجان
بهبود وضعیت اتوبان کسایی تبریز
اتمام پروژه‌های سدسازی استان
تسهیل تولید و تجارت در آذربایجان شرقی
احیای دریاچه ارومیه
وزیر فرهنگ اتمام پروژه نیمه تمام مقبره الشعرا
رسیدگی به وضعیت خانه‌های قرانی استان
کلنگ زنی پردیس سینمایی مراغه
اتمام بیمارستان نیمه‌کاره ارتش مراغه
معاون رئیس جمهور اتمام پروژه محور چاراویماق- میانه
آسفالت راه‌های روستایی چاروایماق
وزیر ورزش اتمام استادیوم ورزشی اهر
ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری
اتمام پروژه‌های ورزشی آذربایجان شرقی
وزیر نیرو اتمام سد آیدوغموش
اولویت قراردادن طرح‌های آبرسانی مناطق محروم
وزیر صمت تولید خودرو با برند آذربایجان
دبیر شورای عالی مناطق آزاد
توسعه منطقه خداآفرین
فعال شدن واحدهای منطقه آزاد ارس
وزیر میراث فرهنگی احیای صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی
تخصیص اعتبار برای پروژه‌های میراث فرهنگی

مهمترین مصوبات سفر دولت به استان آذربایجان شرقی
بعداز پایان سفر استاندار آذربایجان شرقی بر پیگیری جدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تاکید کرد و گفت: باید برای هفته دولت بتوانیم دستاوردهای مناسبی از این سفر داشته باشیم.
عابدین خرم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار را مسئول پیگیری مصوبات این سفر اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول موافقت‌نامه‌ها را تا مرحله اجرایی شدن پیگیری کنند.
وی همچنین بر ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه و نظارت و راهبری عملیات پیگیری در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پروژه‌های فرهنگی و ورزشی هم به‌طور جدی و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی پیگیری شود.
خرّم پیگیری ویژه پروژه‌های بخش مسکن و راه را خواستار شد و گفت: گزارش وضعیت این دو حوزه هر هفته باید ارائه شود.

پیام آذری


دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری‌های لازم را برای جذب اعتبارات تخصیص یافته سفر انجام دهند
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز بعداز این سفر از اختصاص 40 هزار میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.
محمدحسین فرهنگی گفت: در این سفر نزدیک 10 هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته که حدود 1,000 میلیارد تومان از آن در دست اقدام است.
فرهنگی سپس ادامه داد: تلاش بر این است که تا آخر سال جاری تمامی این اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی به استان برسد.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی افزود: مجوز دولت برای استفاده از چهار هزار میلیارد تومان از منابع و دارایی‌های استانی نیز در این سفر استانی انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه سفر استانی رویداد مهمی برای استان‌هاست چرا که با حضور تمام عوامل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور صورت می‌گیرد، ابراز داشت: در این سفر دستور استفاده از 20 هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز در دست دستگاه‌های اجرایی و 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات انجام شد.
فرهنگی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری‌های لازم را برای جذب این اعتبارات و تسریع در انجام پروژه‌های مختلف نیمه تمام انجام دهند، گفت: دستگاه‌ها اگر در بازه زمانی مشخص شده نتوانند برای پروژه‌های تعیین شده اعتبار جذب کنند، اعتبار بازمی‌گردد.
فرهنگی افزود: احیای دریاچه ارومیه با تخصیص اعتبارات به پروژه‌های آبرسانی در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی عملیاتی می‌شود.

پیام آذری


تشکیل شرکت مس آذربایجان و احیای دریاچه ارومیه مهمترین مصوبات سفر
تشکیل شرکت مس آذربایجان و احیای دریاچه ارومیه را می‌توان مهمترین مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی عنوان کرد.
کمی بیش از دو ماه پس از دستور رئیس جمهور برای تأسیس شرکت مس آذربایجان، خبرها حکایت از رسیدن این ماراتن نفس گیر به خط پایان و تحقق یکی از جدی ترین مطالبات مردم منطقه و استان در خصوص تزریق درآمدهای معدن مس سونگون به آذربایجان شرقی حکایت دارد.
با احصاء موارد قانونی قرار شده اساسنامه این شرکت تا یک ماه آینده نگاشته و تغییرات مورد نیاز در شرکت طبق این اساسنامه انجام شود و در کنار آن دستور رئیس جمهور برای استفاده از درآمدهای مس سونگون در دیگر بخش‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای منطقه و استان مورد توجه قرار گرفته و بررسی قرار گرفته است.
آخرین وضعیت پیگیری و اجرای مصوبات سفر استانی دولت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه به دنبال تأسیس شرکت مس آذربایجان هستیم، گفت: امیدواریم این مهم تا یک ماه آینده به اتمام برسد.
صابر پرنیان خاطرنشان کرد: با تأسیس شرکت مس آذربایجان ظرفیت تولید کنسانتره مس از 300 هزار تن به یک میلیون تن و تولید مس کاتد که در حال حاضر صفر است به 250 هزار تن افزایش خواهد یافت و در صنایع پایین دستی استان نیز یک تحول بزرگ اقتصادی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشکل دو معدن بزرگ آذربایجان شرقی در این اواخر حل شده است، اظهار داشته است: اکنون جهت‌دهی سازمان صمت به سمت فعال کردن معادن غیرفعال و پیگیری وضعیت معادنی است که سال‌ها در دست افراد نا اهل بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای رفع موانع فعالیت معادن، افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی جلسات هفتگی برگزار می‌شود چرا که مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود موضوع جلوگیری از خام فروشی معادن را عنوان کردند.

پیام آذری


تشکیل شرکت مس آذربایجان تا چند ماه آینده
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز درخصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان به سوابق این موضوع اشاره کرد و گفت: وزیر صمت به شرکت ملی مس ایران تکلیف کرده است که این بحث که مطالبه جدی مسئولان و نمایندگان استان آذربایجان شرقی است، به‌طور جدی دنبال شود.
علی رستمی در خصوص اقدامات و برنامه‌های شرکت ملی مس ایران برای توسعه صنعت مس در آذربایجان شرقی، افزود: در این راستا کارگروهی متشکل از متخصصان برای بررسی ابعاد حقوقی موضوع تشکیل شده که تا یک و نیم ماه آینده گزارش نهایی آن ارائه خواهد شد.
احیای دریاچه ارومیه اولویت زیست محیطی دولت سیزدهم
بعداز مطالبه مردمی درخصوص احیای دریاچه ارومیه این موضوع در جلسات هیأت دولت مطرح و مصوب شد ستاد احیای دریاچه مجدد شروع به کار کند.
با توجه به ارزش اکولوژیک و زیست گونه‌های در معرض انقراض در منطقه، نقش احیای این دریاچه در معیشت جوامع محلی، جذب گردشگر و لزوم پیشگیری از تبدیل شدن آن به یک کانون گرد و غبار اهمیت احیای این دریاچه را دوچندان می‌کند.

پیام آذری


رئیس جمهوری 29 مهر 1400 نیز با نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس دیدار کرد و در پاسخ به دغدغه نمایندگان آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و آثار و تبعات زیست محیطی ناشی از خشکسالی و کمبود آب در منطقه گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه به‌زودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد.
اختصاص 120 میلیارد تومان به پروژه بهسازی مقبره الشعرای تبریز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اختصاص 120 میلیارد تومان به پروژه بهسازی مقبره الشعرای تبریز در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی خبرداد .
سید قاسم ناظمی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر استان از سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سهم خوبی داشت گفت: مشکلات مربوط به مقبره الشعرا را با همراهی اهالی رسانه علنی کردیم و نهایتاً منتهی به این شد که مرمت مقبره الشعرا از بودجه اختصاص یافته از سفر رئیس جمهور سهمی داشته باشد.
وی ادامه داد: پروژه مقبره الشعرا که هرسال حدود 5 میلیارد بودجه داشت در طول دو سال آینده از محل سفر رئیس جمهور، حدود 120 میلیارد بودجه اختصاص یافت که مراحل ابلاغ را طی می‌کند.

پیام آذری


ناظمی افزود: حدود 80 میلیارد این بودجه از منابع ملی و 40 میلیارد از منابع استانی تأمین خواهد شد.
وی ضمن اشاره به اینکه شهرداری تبریز پیگیر عملیات عمرانی مربوط به بخش خودشان است گفت: با تلاش وزیر فرهنگ در جلسه تصویب بودجه، 20 میلیارد برای تکمیل عمرانی پروژه‌های فرهنگی اختصاص یافته است.
تولید خودروی سواری در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه تولید خودروی سواری در استان از مصوبات سفر رئیس جمهور است، گفت: اقدامات لازم برای تکمیل زنجیره تولید خودرو درحال انجام است.
صابر پرنیان روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی در صنایع قطعه سازی و مجموعه سازی سرآمد کشور است، افزود: همه باید به این باور برسیم که تولید، مبتنی بر سند آمایش سرزمینی باشد چرا که موجب بهترین بهره وری از ظرفیت‌های موجود می‌شود.

پیام آذری


پرنیان در مورد موضوع نوسازی ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: امسال در سفر ریاست جمهوری 11 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار تنها برای حوزه صنعت تخصیص یافت.
تخصیص اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی طرح‌های راهداری آذربایجان شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: بیش از 20 هزار میلیارد ریال در سفر اخیر رئیس جمهور و هیأت دولت به طرح‌های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اختصاص یافت.
اروجعلی علیزاده افزود: این میزان اعتبار از جمله برای اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌ها، حذف 75 نقطه پرتصادف راه‌های استان و خط کشی و ارتقای ایمنی جاده‌ها اختصاص یافته است.

پیام آذری


وی اظهار داشت: با اختصاص این میزان اعتبار پل‌های در دست احداث شهرستان‌های اهر، مراغه، آذرشهر، مرند، میانه، گردنه المجی کلیبر و ورودی کلیبر ، تعمیرات پل‌های بزرگ سطح استان، پل شهرک سرمایه گذاری خارجی و پل خروجی سردرود تکمیل می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این سفر اعتبار لازم برای تکمیل نواقص آزادراه تبریز- زنجان، 6 خطه کردن آزادراه شهید کسایی تبریز، راه اصلی مرزی جلفا- خداآفرین ، مرند- جلفا، مرند- ایواوغلی ، میانه- ترک و بهسازی راه‌های روستایی اختصاص یافته است.
علیزاده، ادامه داد: کل اعتبار اختصاص یافته به طرح‌های حوزه زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در این استان 50 هزار میلیارد ریال است که در صورت تأمین این میزان اعتبار بسیاری از طرح‌های نیمه تمام استان در این حوزه تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/493137/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رژه نیروهای مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است

سازه اصلی پل انجیرلو به اتمام رسیده است

دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود

حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است

برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل

تجهیز بیش از 1000 هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

واگذاری 780 انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل

نتانیاهو در تیررس

روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی

پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس

کارزار جهانی نور قرمز در خوی

رژه نیروهای مسلح یگان های تیپ 264ارتش در سلماس

پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت

قهرمانی تیم امید در مسابقات لیگ برتر فوتسال شاهین دژ

تحقق 61 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی

فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون

فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد

تصمیم عجیب: ستاره لیورپول فروخته می‌شود

کاهش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

فیلم جدید حسن فتحی و شهاب حسینی از فردا می‌آید |‌ هر که در این بزم مقرب‌تر است...

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند

برگزاری یادواره شهدا در ملکان

اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تغییر چهره «ابرا» سریال یاغی بعد 3 سال در 22 سالگی/ تصاویر

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود

واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به اردبیلی‌ها

دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند

اعمال تمهیدات ترافیکی رژه 29 فروردین از ساعت 24:00 سه شنبه

رشد 161 درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی

راه‌اندازی 2 آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی در جمع 10 استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت

کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق

ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه

علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل

رژه یگان‌های ارتش در سلماس

آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان 1403

لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو

آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد

عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد

کاهش 48 درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

کنایه خانم بازیگر به مسئولان صداوسیما: گذشته‌مان از آینده بهتره‌

قابی جالب از حضور «نیکا» سریال پایتخت در شهربازی استکهلم

تیپ متفاوت بازیگر «پدر سالار» در یک مراسم/ عکس