پیام آذری

آخرين مطالب

انتخابات مجمع سهام داران عدالت 20 اسفند برگزار می‌شود

دارندگان سهام عدالت در انتخابات مجمع شرکت کنند اجتماعي

دارندگان سهام عدالت در انتخابات مجمع شرکت کنند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه انتخابات مجمع سهام داران عدالت بیستم اسفند برگزار می‌شود، از کسانی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده اند خواست در این انتخابات شرکت کنند.

علی اصغر عباس زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان آذربایجان شرقی برای انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت برابر آگهی منتشره، در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی واقع در میدان دانشسرا و همچنین به صورت الکترونیکی به نشانی تارنمای http://dima.csdiran.ir برگزار خواهد شد.
وی با اعلام اینکه یک میلیون و 615 هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در این استان روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود ناشی از انتشار کرونا، توصیه می شود سهامداران به صورت الکترونیکی در انتخابات شرکت کنند.
عباس زاده اظهار کرد: تمامی افرادی که دارنده سهام عدالت بوده و روش غیر مستقیم را برای مدیریت دارایی سهام خود انتخاب کرده اند و همچنین افرادی که با خرید سهام شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی به عنوان سهامدار این شرکت محسوب می شوند و در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سامانه احراز هویت سجام) ثبت نام و کد بورسی دریافت کرده اند یا به اصطلاح سجامی شده اند و مرحله احراز هویت را انجام داده اند، می توانند در انتخابات مذکور شرکت و نسبت به انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت اقدام کنند.
وی گفت: بعد از ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت به منظور گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی و کمک به خانواده های ضعیف و آسیب پذیر، دولت نسبت به تدوین سازوکار عرضه سهام عدالت در بازار سرمایه اقدام کرد که این امر می تواند به بازتوزیع ثروت و مشارکت آحاد مردم در مدیریت بنگاه های دولتی منجر شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی افزود: در این راستا برای صیانت و حفظ حقوق سهامداران سهام عدالت و مواظبت و مراقبت از دارایی های آنها، شرکت سرمایه گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به عنوان امین بازار سرمایه، مقدمات ورود سهامداران به بازار سرمایه را فراهم کرده است تا سهامداران سهام عدالت هم به مانند سایر سهامداران در بازار سرمایه کشور، بتوانند از تمامی حقوق و منافع سهامداران خود استفاده کنند و از مزایای سهامداری خود بهره مند شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه عظیم این شرکت ها در اختیار اعضای هیات مدیره انتخابی خواهد بود و مدیریت این افراد در افزایش سرمایه شرکت ها و به تبع آن میزان سود پرداختی به سهامداران خیلی موثر است، بنابراین ترکیب اعضای هیات مدیره دارای اهمیت فوق العاده ای است و سهامداران بایستی دقت کنند و در موعد مقرر با حضور در انتخابات، نسبت به انتخاب افراد توانمند در زمینه اقتصادی و مالی، علاقمند، امین، متخصص حوزه مالی، دلسوز و دارای اندیشه اقتصادی، ثروت آفرینی و کارآفرینی اقدام کنند.
عباس زاده اضافه کرد: افرادی که در مرحله آزادسازی سهام عدالت روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند و تمایل داشتند که مدیریت دارایی سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری استانی بسپارند، برای صیانت از سهام و دارایی های خود و همچنین سهامداران شرکت سرمایه گذاری استانی، می توانند در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت کنند و برای انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت اقدام کنند.
وی تاکید کرد: سبد سهام (پرتفوی) عدالت در سال 1395 با توجه به مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی از میان 61 شرکت تخصیص یافته به این امر تعداد 49 شرکت دولتی به ارزش 27.257 میلیارد تومان قیمت گذاری شد و با لحاظ تخفیفات در نظر گرفته شده برای 2 دهک پایین درآمدی (هموطنان تحت پوشش موسسه های حمایتی) ارزش سهام قابل تخصیص به مشمولین به ارزش 262.084 میلیارد ریال تعیین شد و ارزش این شرکت ها، امروزه حدود 380 هزار میلیارد تومان است.
ارزش سهام عدالت سهامداران در آذربایجان شرقی 16 هزار میلیارد تومان است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد سهامداران سهام عدالت استان آذربایجان شرقی بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر است که اگر ارزش سهم هر فرد را به طور متوسط 10 میلیون تومان در نظر بگیریم به صورت تقریبی 16 هزار میلیارد تومان ارزش سهام آنها است که مدیریت آن در اختیار اعضای هیات مدیره منتخب قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: سهامداران برای مدیریت این حجم عظیم سرمایه ضرورت دارد که در انتخابات شرکت کرده و نسبت به انتخاب افراد واجد شرایط اقدام کنند و از طریق شرکت در انتخابات، نظارت همگانی بر دارایی های خود که در اختیار اعضای هیات مدیره قرار داده می شود، داشته باشند.
عباس زاده افزود: بدیهی است هر یک از سهامداران باید دقت کرده و دارایی خود را به دست کسانی بسپارند که علاوه بر داشتن صلاحیت های عمومی دارای صلاحیت حرفه ای و تجربه کافی در این حوزه باشند.
وی اظهار کرد: این افراد علاوه بر صیانت از حقوق سهامداران باید دارای توانایی های اقتصادی باشند تا سرمایه این شرکت در فعالیت های اقتصادی سودآور و ضروری برای توسعه استان به کار گرفته شود و از این رو ترکیب اعضای هیات مدیره شرکت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: اعضای هیات مدیره انتخاب شده توسط سهامداران بایستی تلاش کنند که علاوه بر صیانت از حقوق و سهم هر تک تک سهامداران، نسبت به خرید و فروش سهام، سهامداران و سرمایه گذاری در پروژه های سودآور اقدام کنند که علاوه بر افزایش سرمایه سهامداران خود با کسب سودهای مناسب و توزیع سود بین سهامداران آنها را منتفع سازند.
وی با اشاره به اینکه امکان تقسیم سود یکسان با توجه به ترکیب دارایی سهامداران و میزان دارایی آنان وجود ندارد و احتمال آن بسیار پایین است، افزود: سود یکسان نیست و تعداد سهم واگذار شده و ارزش آن تعیین کننده است و پس از این نیز با توجه به فعالیت اعضای هیات مدیره و میزان تلاش آنها و تصمیم به جا و صحیح که در مقاطع زمانی مختلف خواهند گرفت، به طور قطع میزان سود حاصله متفاوت خواهد بود.
عباس زاده اظهار کرد: با توجه به حجم سرمایه ها و تعداد سهامداران، ارزش این شرکت ها خیلی بالاست و در واقع می توان گفت که بزرگترین شرکت استانی از نظر ارزش شکل می گیرد؛ بنابراین از تمامی سهامداران این شرکت درخواست می کنیم در انتخابات شرکت کنند تا از این طریق یک نظارت همگانی بر بنگاه های اقتصادی که در آن سهم دارند صورت گیرد، همچنین با انتخاب افراد اصلح و توانا در بهبود عملکرد این شرکت ها سهیم باشند.
برچسب‌ها
وزارت امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا سهام عدالت انتخابات سهام عدالت

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/338202/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود