پیام آذری

آخرين مطالب

با حضور وزير اطلاعات

برخورداري بوکان از استانداردهاي درماني در سايه اهتمام دولت يازدهم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - مهاباد- ایرنا- در حالی که قبل از دولت یازدهم امکانات درمانی بوکان با 250 هزار نفر جمعیت در 96 تختخواب خلاصه شده بود، دولت تدبیر و امید تعداد تختخواب های بیمارستان شهید قلی پور را به 250 و تجهیزات این شهرستان کم برخوردار را به استانداردهای درمانی رساند.
به گزارش ایرنا علاوه بر افزایش تختخواب های بیمارستان شهید قلی پور بوکان، دستگاه های تصویربرداری MRI، سی تی اسکن و ماموگرافی و 6 دستگاه دیالیز نیز به امکانات این بیمارستان در دولت یازدهم افزوده شده و سردرگمی ناشی از درمان بیماری های مختلف را از دوش مردم این شهرستان برداشته است.
به گفته فرماندار بوکان افزایش تختخواب و تجهیز بیمارستان شهید قلی پور این شهرستان به دستگاه های حیاتی با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال انجام شده است.
جمال خسروی به احداث 12 باب خانه بهداشت در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: احداث مرکز بهداشتی درمانی روستاهای بخش مرکزی در دولت یازدهم با 6 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.
وی اضافه کرد: این دولت پنج میلیارد ریال نیز برای بهسازی و ارتقای استانداردهای مراکز بهداشتی درمانی هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه طرح توسعه مرکز خدمات جامع شهدای شماره 8 بوکان با 2 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است، ادامه داد: طرح پزشک خانواده در حاشیه شهر برای بیش از 53 هزار نفر حاشیه نشین نیز در دولت یازدهم اجرا شد.
خسروی اعلام کرد: اطلاعات پزشکی بیش از 40 هزار نفر از جمعیت شهری بوکان در دولت یازدهم در سامانه یکپارچه بهداشت /سیب/ ثبت و احداث و تجهیز پایگاه دائمی هلال احمر سیمینه با خودرو امداد با 10 میلیارد ریال اعتبار در این دولت انجام شده است.
وی با اشاره به احداث ساختمان اورژانش اجتماعی افزود: این طرح 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
وی تاسیس مرکز روزانه خانواده و کودکان کم شنوا و ناشنوا و مرکز روزانه درمان و توانبخشی بیماران روانی را از اقدام های مهم این دولت برشمرد و گفت: توسعه ساختمان بهزیستی سیمینه، اخذ مجوز تاسیس مرکز نگهداری سالمندان زن در سیمینه، تاسیس مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی و ارتقای مراکز سالمندان میلاد، خانه بوستان از درجه 2 به درجه یک نیز از دیگر اقدام های دولت یازدهم در بوکان به شمار می رود.
** اجرای سیستم نوین آبیاری در بوکان بالاتر از میانگین استانی
فرماندار بوکان با اشاره به اینکه برجسته ترین اقدام دولت یازدهم در بخش آب و کشاورزی اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار است، گفت: این نوع آبیاری از سال 92 تا 95 در سطح یکهزار و 735 هکتار با اعتبار 120 میلیارد ریال انجام شد و میانگین آبیاری تحت فشار بوکان را به بالاتر از میانگین استانی رساند.
جمال خسروی به استقبال کشاورزان از این نوع آبیاری اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و اقدام ارزنده دولت در راستای مدیریت بحران آب در منطقه را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: اختصاص 22 هزار متر لوله انتقال آب از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز با 1.7 میلیارد ریال در دولت یازدهم انجام شد.
وی با اشاره به رشد 3.7 برابری در میزان خرید گندم در دولت یازدهم، بیان کرد: در سال 92 میزان خرید گندم 12 هزار و 500 تن، در سال 93 بیش از 36 هزار تن، در سال 94 به میزان 41 هزار تن و در سال 95 به بیش از 110 هزار تن رسید.
وی بیان کرد: نصب دستگاه ضد تگرگ در روستای حاجی لک، تامین و تثبیت به موقع کودهای شیمیایی و ایجاد سامانه ای جهت تعیین اصالت کود جهت ارتقای کیفی محصولات کشاورزی، دسترسی آسان کشاورزان به نهاله های شناسنامه دار، بذرها، سموم و آفت کش ها از اقدام های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی است.
** احیا 50 واحد تولیدی غیرفعال و نیمه فعال بوکان در دولت یازدهم
فرماندار بوکان بیان کرد: 50 واحد تولیدی راکد و نیمه راکد با اعطای 100 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت خود را از سرگرفت.
جمال خسروی افزود: حدود سه هزار نفر بوکانی در دولت یازدهم از طریق کاریابی یا استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی شاغل شده اند.
وی به کسب مقام برتر کشور توسط اتاق اصناف بوکان در سال 93 اشاره کرد و گفت: ساختمان اداری اتاق اصناف در همین راستا و به منظور ارتباط هرچه بهتر اصناف و اتحادیه های صنفی این شهرستان احداث شد.
وی بیان کرد: ایجاد کارگاه چرم دوزی سازمان فنی و حرفه ای، تولید ماشین آلات کشاورزی و تولید پلی اتیلن در بوکان نشانگر تعامل دولت با کارآفرینان برای رونق کسب و کار بوده است.
خسروی گفت: همایش توسعه پایدار در بوکان با حضور کارآفرینان، نخبگان، سرمایه گذاران و صاحب نظران در حوزه کارآفرینی و اشتغال، کارگروه های رفع موانع تولید و راه اندازی کمیته راهبری سرمایه گذاری گام هایی موثر برای رونق کسب و کار در این شهرستان بوده است.
وی بیان کرد: اجرای 313 طرح خودکفایی و ایجاد اشتغال برای همین تعداد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی مددجویان انجام شد.
** افزایش میزان باسوادی در بوکان به 93 درصد در دولت یازدهم
فرماندار بوکان با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی گسترده در این شهرستان بیان کرد: درصد باسوادی شهروندان این شهرستان در چهار سال اخیر در قالب گروه هدف 10 تا 49 سال از 89 به 93 افزایش یافت.
جمال خسروی افزود: فضاهای آموزشی بوکان نیز با 78 کلاس درس در قالب 9 طرح توسعه یافت.
وی جذب کمک های مردمی در این شهرستان از سال 1393 تا 1395 را 43 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مشارکت های مردمی و توان خیران مدرسه ساز، 56 کلاس درس و احداث 22 مدرسه را در پی داشت.
وی افزود: استانداردسازی سیستم های گرمایشی در 28 مدرسه با 170 کلاس درس و نصب 165 دستگاه بخاری تابشی در مدارس روستایی همراه بود.
فرماندار بوکان اظهار کرد: رشته های کارشناسی ارشد از صفر تا هفت رشته در دانشگاه آزاد و همچنین چهار رشته در دانشگاه پیام نور افزایش یافت.
خسروی به احداث پارک دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: احداث بزرگترین سالن ورزشی دانشگاه های پیام نور در دانشگاه این شهرستان با اعتبار 20 میلیارد ریال در نیمه دوم 95 از اقدام های مهم دولت یازدهم در فضای دانشگاهی بود.
** افزایش کمی و ارتقای کیفی احزاب و سازمان های مردم نهاد در بوکان
فرماندار بوکان به فعالیت تنها یک حزب قبل از دولت یازدهم در بوکان اشاره کرد و گفت: چهار حزب جدید در این دولت مجوز فعالیت در این شهرستان را دریافت کردند.
جمال خسروی افزود: آمار سازمان های مردم نهاد قبل از این دولت 11 مورد بود که با اضافه شدن چهار سمن دیگر در راستای ارتباط بیشتر دولت و ملت در دولت یازدهم آمار این سازمان ها در بوکان به 15 مورد رسیده است.
وی اضافه کرد: اخذ مجوز موزه مردم شناسی، باستان شناسی و صنایع دستی و اختصاص هفت میلیارد ریال برای احداث آن در سال 1396 از اقدام های فرهنگی مهم در این دولت بود.
وی ادامه داد: مرمت مقبره سردار بوکان با پیشرفت 70 درصدی و 700 میلیون ریال هزینه در این دولت انجام شد.
** توسعه روستایی هم پای توسعه شهری در بوکان
فرماندار بوکان با اشاره به اینکه قبل از سال 1392 تنها 16 روستا در بوکان از گاز بهره مند بود، اظهار کرد: در زمان حاضر 37 روستای این شهرستان از خدمات گاز استفاده می کنند.
جمال خسروی ادامه داد: گازرسانی 160 کیلومتر به مناطق روستایی از دیگر اقدام های مهم برای توسعه روستاهای این شهرستان بود.
وی گازرسانی به بزرگترین کارخانه سیمان بوکان /کاوان/ را برای مردم منطقه حائز اهمیت دانست و گفت: گازرسانی به تمامی مسکن های مهر و جایگاه های CNG ترمینال و سیمینه نیز رضایتمندی مردم منطقه را به دنبال داشته است.
وی گفت: طرح هادی در 11 روستا با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال در این دولت انجام شد.
وی به اعطای تسهیلات طرح ویژه بالغ بر140 میلیارد ریال برای 77 روستا اشاره کرد و افزود: تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات مسکن روستایی به 47 روستا با اعتبار 2 میلیارد ریال نیز اعطا شده است.
وی اضافه کرد: تهیه طرح هادی 136 روستا از مجموع 175 روستای بوکان و تمامی روستاهای بالای 20خانوار نیز در این دولت انجام شد.
وی گفت: احداث هشت ساختمان دهیاری در روستاهای بخش مرکزی و پنج دهیاری در بخش سیمینه نیز در دولت یازدهم به اتمام رسید.
وی به پیشرفت 30 درصدی کنارگذر بوکان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای هفت کیلومتر از 15 کیلومتر کنارگذر و 10 کیلومتر از قطعه واقع در مسیر بوکان - میاندوآب از بزرگراه شمال غرب به جنوب کشور نیز در این دوره انجام شده است.
وی با اشاره به نصب و راه اندازی 22 سایت 4G و راه اندازی 27 سایت همراه اول نسل سوم در بوکان گفت: توسعه و افزایش ظرفیت 20 سایت همراه اول نسل دوم، افزایش ورودی اینترنت در شهر و روستا به میزان حدود هفت هزار پورت و برقراری ارتباط اینترنت پرسرعت در 10 مرکز روستایی از دیگر اقدام های مهم دولت در راستای توسعه روستایی بوده است.
وی با اشاره به آسفالت 47 کیلومتر راه روستایی و روکش آسفالت 60 کیلومتر جاده های خارج از شهر گفت: آبرسانی به روستاهای آغ جوان، مجتمع چهار روستایی رحیم خان و مجتمع 12 روستایی قشلاق با احداث 65 کیلومتر خط انتقال، احداث 9 کیلومتر شبکه توزیع، احداث موتور خانه و سه مخزن ذخیره به حجم 640 متر مکعب از دیگر اقدام های مهم در این حوزه بوده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 9 کیلومتر شبکه کابل کشی مسی در 9 منطقه بوکان انجام شده است، افزود: حدود 45 کیلومتر فیبر نوری بین شهری و ادارات و سایت های موبایل و سد شهید کاظمی به پایان رسیده است.
احداث ایستگاه آتش نشانی شهرک فرهنگیان جدید و احداث پارک محلی کوی اندیشه از طرح های انجام گرفته در حوزه خدمات انجام گرفته در توسعه شهری بوده است.
وی به احداث روگذر میدان معلم بوکان برای کاهش بار ترافیک در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: زیر گذر معلم با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و روگذر وحدت نیز با توجه به تولید سازه دارای پیشرفت 50 درصدی است.
فرماندار بوکان گفت: طرح خط دوم آبرسانی از سد شهید کاظمی به شهر بوکان به طول 30 کیلومتر شروع شده و تاکنون چهار کیلومتر آن اجرایی شده است.
وی افزود: احداث مخزن 2 هزار مترمکعب در دامنه کوه نعل شکن با 75 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.
وی با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی و انشعابات به طول حداقل 30 کیلومتر اضافه کرد: بیش از 30 کیلومتر شبکه فاضلاب این شهرستان تکمیل شده و اصلاح تصفیه خانه و سیستم دانه گیر با پیشرفت 85 درصدی همراه است.
وی گفت: نصب 48 دستگاه پست هوایی برق، احداث شبکه فشار متوسط هوایی به طول 9 کیلومتر به سمت رحیم خان، اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و تبدیل آن به کابل خودنگهدار به طول 18 کیلومتر از جمله اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید در بوکان بوده است.
** ارتقای زیرساخت های ورزشی در بوکان
فرماندار بوکان گفت: افتتاح ورزشگاه پنج هزار نفری بوکان با 160 میلیارد ریال اعتبار و 10 میلیارد ریال هزینه برای روشنایی و دکل آن از اقدام های مهم این دولت برای علاقه مندان به ورزش بود.
وی افزود: احداث سالن ورزشی سیمینه با اعتبار 6 میلیارد ریال و احداث میدان فوتبال چندین روستای سیمینه از دیگر رویدادهای مهم این دولت بوده است.
وی به میزبانی 17 مورد مسابقات قهرمانی کشوری در رشته های ورزشی مختلف در بوکان اشاره کرد و گفت: میزبانی 21 مورد مسابقات رشته های ورزشی استانی و اعزام 18 نماینده به مسابقات کشوری از گام های مهم دولت در حوزه ورزش در این شهرستان بود.
به گزارش ایرنا بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 184 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/9842/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزار نفری ارومیه

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد