پیام آذری

آخرين مطالب

توسعه همه جانبه مياندوآب در دولت دکتر روحاني

پيشرفت 41 درصدي پتروشيمي مياندوآب نماد جديت دولت يازدهم در رونق توليد و ايجاد اشتغال سياسي

  بزرگنمايي:

آذري آنلاين - پيشرفت 41 درصدي صنعت بالا دستي پتروشيمي مياندوآب، نمادي از جديت دولت تدبير و اميد براي از سرگيري طرح هاي راکد گذشته، رونق توليد و ايجاد اشتغال در اين شهرستان مستعد توسعه به شمار مي رود؛ صنعتي که با چرخش چرخ هاي آن در دولت دوم دکتر روحاني به اشتغال 2 هزار نفر از جوانان منجر مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي به نقل از خبرگزاري ايرنا، پتروشيمي مياندوآب در اواخر سال 1383 شمسي تصويب و 220 هکتار زمين براي آن در سال 1384 شمسي در بخش باروق و در مسير جاده مياندوآب سرچم خريداري و تملک شد.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مياندوآب با اشاره به اينکه اين طرح از سال 1387 شمسي دچار رکود شده بود، افزود: فعاليت هاي عمراني سايت پتروشيمي در اين دولت از سال 1393 شمسي شروع شد و تا پايان سال 1397 شمسي به بهره برداري مي رسد.
ناصر اميري با بيان اينکه پتروشيمي مياندوآب قبل از دولت يازدهم حدود هشت درصد پيشرفت فيزيکي داشت، اضافه کرد: با نگاه ويژه دولت تدبير و اميد اين طرح داراي 41 درصد پيشرفت فيزيکي است.
وي ابراز اميدواري کرد تا با افتتاح اين واحد پتروشيمي با توليد سالانه 170 هزار تن پلي اتيلن سنگين تا پايان سال 97 براي 500 نفر به صورت مستقيم و براي يکهزار و 500 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال ايجاد شود.
فرماندار مياندوآب اظهار کرد: در طول دولت يازدهم 70 واحد توليدي، کشاورزي، صنعتي و خدماتي مشکل دار از طريق سيستم بهين ياب کارگشايي شده و به چرخه توليد بازگردانده شده است.
اميري افزود: بانک هاي عامل اين شهرستان براي حمايت از فضاي کسب و کار و رونق توليد در مياندوآب در سال 95 مبلغ يکهزار و 610 ميليارد ريال تسهيلات براي بخش هاي کشاورزي، صنعتي و خدمات از منابع داخلي بانک ها و سيستم بهين ياب پرداخت کردند.
وي با اشاره به جذب سرمايه گذاري خارجي گفت: يک شرکت چيني فعال در زمينه " پي وي سي" در اواخر دولت يازدهم در اين شهرستان با 40 ميليارد ريال آغاز به کار کرد و براي 20 نفر اشتغال زايي مستقيم کرده است.

** افزايش مشارکت هاي اجتماعي خيران مياندوآب و رشد کمي و کيفي سمن ها و
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مياندوآب با اشاره به اينکه سازمان هاي مردم نهاد در نهادينه کردن رفتارهاي فرهنگي و سوق دادن توجه دولت به موضوع هاي مهم که از ديد دولت مخفي مانده، نقش موثر ايفا کرده است، اظهار کرد: قبل از دولت يازدهم هشت سازمان مردم نهاد در اين شهرستان فعاليت مي کرد که در پايان دولت يازدهم سمن هاي اين شهرستان به 28 مورد افزايش يافته است.
ناصر اميري با اشاره به احداث سه مدرسه مشارکتي خيرساز براي توسعه زيرساخت هاي آموزشي اين شهرستان از سال 93 تا 95، گفت: مدرسه هاي 6 کلاسه در روستاي "ده ملا"، "حيدرآباد" و "علي بيگلو" از طرح هاي مهم در اين حوزه است.
وي بيان کرد: جمع کل درآمدهاي محلي آموزش و پرورش مياندوآب در چهار سال فعاليت دولت يازدهم 15 ميليارد ريال و از اوايل انقلاب تا به حال بي سابقه بوده است.
وي افزود: درآمد حاصل از مشارکت هاي مردمي و انجمن اوليا و مربيان نيز در اين مدت 59 ميليارد و 900 ميليون ريال بوده است.
وي اضافه کرد: در طول فعاليت دولت يازدهم 40 باب مدرسه در اين شهرستان با اعتبار تقريبي 2 ميليارد ريال به سيستم گرمايشي مرکزي تجهيز شد.
وي ادامه داد: بيش از 70 دستگاه لپ تاپ جهت طرح هوشمندسازي مدارس با اعتبار 2 ميليارد و 500 ميليون ريال خريداري و در بين مدرسه هاي اين شهرستان توزيع شده است.
به گفته وي در اين مدت بيش از پنج هزار نيمکت با اعتباري نزديک به سه ميليارد و 500 ميليون ريال از محل درآمد منطقه و اعتبارات دولتي براي مدرسه هاي شهرستان خريداري شد.
وي با اشاره به تجهيز يکهزار و 10 کلاس درس آموزشي مدرسه ها به امکانات هوشمند، گفت: بيش از 50 دستگاه کامپيوتر نيز در بين مدارس با اعتباري بالغ بر 600 ميليون ريال به صورت مشارکتي خريداري شد.
وي با بيان اينکه تا سال 1393 شمسي براي هيچ يک از ساختمان هاي آموزش و پرورش سند تحصيل نشده بود، گفت: در فاصله سال هاي 93 تا 95 براي 47 مدرسه سند اخذ شد و 84 مدرسه نيز در آينده نزديک سند مالکيت خود را اخذ مي کند.
وي با اشاره به اينکه آموزش و پرورش منطقه مرحمت آباد عملکرد مطلوب در استان داشته است، گفت: بخاري هاي نفتي مرحمت آباد به عنوان اولين منطقه در استان در دولت يازدهم حذف شد و در زمان حاضر همه مدرسه هاي آن از سيستم گرمايشي استاندارد /شوفاژ/ برخوردار است.
وي افزود: اين منطقه همچنين اولين منطقه استاني است که 100 درصد مدارس آن سنددار شده و همچنين به عنوان اولين منطقه در استان 100 صد در صد مدرسه هاي آن حداقل از يک کلاس درس استفاده مي کند.
وي ادامه داد: کسب رتبه اول کشوري در آزمون پيشرفت تحصيلي توسط دانش آموزان رشته برق و تعمير خودرو از ديگر موفقيت هاي اين منطقه به شمار مي رود.

** کشاورزي مياندوآب در مسير افزايش بهره وري
فرماندار مياندوآب با اشاره به اينکه نزديک به 52 هزار از زمين هاي کشاورزي اين شهرستان آبي است، گفت: قبل از دولت يازدهم حدود 4.8 درصد زمين ها زير شبکه آبياري مدرن بود و اين ميزان در طول فعاليت دولت يازدهم به 8.6 درصد افزايش يافت.
اميري افزود: نزديک به 2 هزار کيلومتر شبکه سيستم آبياري و زهکشي در اين شهرستان نيز شاهد پيشرفت 60 درصدي است.
وي با اشاره به اينکه در دولت يازدهم سالانه براي 20 تا 30 نهالستان در اين شهرستان با در نظر گرفتن استانداردهاي لازم توليد نهال سالم مجوز صادر شده است، افزود: در دولت تدبير و اميد زمينه ايجاد شهرک نهال در جوار مرکز تحقيقات کشاورزي اين شهرستان انجام شده و به زودي عمليات احداث آن شروع مي شود.
وي با بيان اينکه نزديک به 40 نوع محصول زراعي و باغي از جمله گندم، سيب، چغندر و يونجه در اين شهرستان کاشته مي شود، افزود: 285 تراکتور و ساير ماشين آلات کشاورزي در دولت يازدهم براي ارتقاي بازده توليدات کشاورزي در اين شهرستان جذب شده است.

** توسعه روستايي مياندوآب حاصل تدبير دولت يازدهم
به گفته فرماندار مياندوآب قبل از روي کار آمدن دولت يازدهم 30 درصد جمعيت روستايي در 33 روستاي اين شهرستان از امکان گاز بهره مند بود و در طي سه سال گذشته اين تعداد به 140 روستا با اعتباري بالغ بر 650 ميليارد ريال افزايش يافته است.
ناصر اميري ادامه داد: حدود 10 هزار و 500 واحد مسکوني از مجموع 26 هزار و 491 واحد مسکن روستايي اين شهرستان در دولت يازدهم بهسازي و مقاوم سازي شده است.
وي افزود: 32 روستاي اين شهرستان از سال 94 تاکنون با صرف 9 تن قير از محل از محل قير رايگان سهميه بنياد مسکن و سهميه استانداري بهسازي و آسفالت شده است.
اميري با اشاره به هزينه 100 ميليارد ريالي دولت يازدهم براي بهسازي راه هاي روستايي اين شهرستان، اظهار کرد: نزديک به 435 کيلومتر راه روستايي در اين استان وجود دارد که از اين ميزان حدود 290 کيلومتر آسفالت شده است.

** بهره برداري از فاز دوم بيمارستان فاطمه زهرا (س) مياندوآب در دولت دکتر روحاني
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مياندوآب گفت: امسال فاز دوم بيمارستان فاطمه زهرا (س) مياندوآب به بهره برداري مي رسد و اکنون بيش از 90 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
ناصر اميري افزود: اين طرح بايد در سال 84 به بهره داري مي رسيد اما 10 سال در روند عمليات عمراني آن وقفه ايجاد شد و با پيگيري هاي صورت گرفته در سال 94 عمليات آن دوباره از سرگرفته شد.
وي افزود: به علت اينکه در گذشته در مراحل ساخت بيمارستان نظارت خوبي نشده بود و طرح مورد نظر با نيازهاي امروزي تناسب نداشت، تغييراتي در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به 10 هزار مترمربع افزايش يافت.
وي بيان کرد: مياندوآب داراي 2 بيمارستان و هر کدام داراي 150 تخت است و با افتتاح فاز دوم بيمارستان فاطمه زهرا (س) تعداد تخت هاي بيمارستاني در اين شهرستان به حدود 400 تخت افزايش مي يابد.
وي بيان کرد: طرح بهداشتي کلينيک تخصصي نيز در زميني به مساحت يکهزار و 800 مترمربع و با برآورد اعتبار 40 ميليارد ريال در محوطه بيمارستان فاطمه زهرا (س) در حال اجراست و امسال به بهره برداري مي رسد.
وي اضافه کرد: با بهره برداري از اين کلينيک، پزشکان تمام تخصص هاي رشته پزشکي در 2 نوبت صبح و عصر به بيماران خدمات ارائه مي دهند.
بر اساس اين گزارش شهرستان مياندوآب با جمعيتي بالغ بر 277 هزار نفر و مساحتي در حدود 2 هزار و 147 کيلومتر مربع داراي سه شهر مياندوآب، چهاربرج و باروق و 198 روستاي داراي سکنه است.










لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/7201/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست