پیام آذری

آخرين مطالب

معاون سياسي استاندار و جانشين رئيس کميسيون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان:

کشف کالاي قاچاق به ارزش 840 ميليارد ريال در سه ماهه نخست سالجاري/ کاهش 50 درصدي حجم قاچاق در کشور از سال 92 تا 95 اقتصادي

  بزرگنمايي:

آذري آنلاين - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي از کشف کالاي قاچاق به ارزش 840 ميليارد ريال در سه ماهه نخست سالجاري در استان خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، عليرضا رادفر در نشست خبري با موضوع قاچاق کالا و ارز که در محل استانداري برگزار شد، با اشاره به آمار کشفيات کالاهاي قاچاق سه ماهه نخست امسال گفت: در سه ماهه نخست ساجاري، کالاهاي قاچاق به ارزش 840 ميليارد ريال در استان کشف شده است.
وي افزود: کالاهاي مکشوفه شامل 2 ميليون و 767 هزار و 354 قلم دارو، 38 ميليون و 282 هزار و 730 نخ سيگار، 112 هزار و 954 قوطي مشروبات الکلي، 31 هزار متر پارچه، 43 هزار و 138 عدد اقلام آرايشي و بهداشتي، 206 هزار ليتر فرآورده هاي سوختي مي باشند.
معاون استاندار و جانشين رئيس کميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان همچنين از چند کشف کلان در استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کشف 527 هزار پاکت سيگار قاچاق به ارزش بيش از 10 ميليارد تومان، کشف داروي قاچاق در يکي از شهرستان هاي شمال استان به ارزش 500 ميليون تومان و کشف کالاي قاچاق در يکي از شهرستان هاي جنوب استان به ارزش 950 ميليون تومان از جمله کشفيات انجام شده در استان بوده است.
رادفر از متلاشي شدن چندين باند قاچاق در استان هم خبر داد و گفت: در سال 95، 28 باند قاچاق در سطح استان متلاشي و 201 فقره انبار دپوي کالاهاي قاچاق نيز شناسايي و کشف شد که اين آمار در مقايسه با سال 94، در موضوع متلاشي شدن باندهاي قاچاق، 17 درصد رشد و در خصوص کشف انبارهاي قاچاق 24 درصد رشد را نشان مي دهد.
وي همچنين گفت: در سال 95 در 5 مرحله امحاي کالاهاي قاچاق از جمله اقلام دارويي، غذايي و بهداشتي آرايشي به ارزش 906 ميليون تومان و همچنين امحاي 34 ميليون و 881 هزار نخ کالاي دخاني به ارزش يک ميليارد تومان انجام گرفت.
معاون استاندار اظهار کرد: عملکرد شعب تعزيرات حکومتي استان در رسيدگي به پرونده هاي قاچاق از سال 92 تا پايان سه ماهه نخست امسال منجر به وصول 335 ميليارد ريال شده است و با استقرار شعب تجديدنظر در استان کار رسيدگي به پرونده هاي قاچاق به سرعت انجام مي گيرد بطوريکه از 749 پرونده ورودي قاچاق در سه ماهه امسال، 731 پرونده مختومه شده است.
افزايش 40 درصدي عمليات هاي منجر به کشف قاچاق در سال 95 نسبت به سال 94، افزايش 80 درصدي کشف کالاهاي دخاني قاچاق در سال 95 در مقايسه با سال 94، افزايش 135 درصدي کشفيات سوخت، افزايش 36 درصدي کشفيات ماهواره و متعلقات آن، افزايش 73 درصدي کشف پارچه قاچاق، افزايش 33 درصدي کشف البسه قاچاق و افزايش 52 درصدي کشف داروهاي قاچاق در سال 95 نسبت به سال 94 از ديگر موارد مورد اشاره رادفر در اين نشست بود.
معاون سياسي استاندار در بخش ديگري از سخنان به برنامه هاي استاني براي مقابله با قاچاق کالا و ارز در سال 96 اشاره کرد و ساماندهي و کاهش بسترهاي شکل گيري کالاي قاچاق در منطقه آزاد و ساير مبادي ورودي، نظارت بر ورود کالاي مسافر، پيگيري و ساماندهي و تجهيز پايانه هاي مرزي و کاهش نواقصات آن، ساماندهي معابر کوله بري، مديريت توزيع، سهم بندي و نظارت سيستماتيک بر انبارهاي عرضه فرآورده هاي نفتي، سازماندهي فرايند صادرات و واردات فرآورده هاي نفتي، پيشگيري و مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه، مقابله با کالاهاي دخاني، پيشگيري و مقابله با قاچاق کالاهاي مرتبط با صنايع نساجي، پيشگيري و مقابله با قاچاق کالاهاي سلامت محور، پيشگيري و مقابله با قاچاث کالاهاي ممنوعه و پيشگيري و مقابله با قاچاق فلزات گرانبها و سنگ هاي قيمتي جزو اين سياست ها دانست.
رادفر در ادامه به کاهش 50 درصدي حجم قاچاق در کشور اشاره کرد و افزود: در سال 92، حجم قاچاق در کشور حدود 25 ميليارد دلار بود که اين رقم بر اساس اقدامات انجام شده، در سال 95 به 12.6 ميليارد دلار رسيده است و روند کاهشي اين آمار در سالجاري نيز در دستور کار قرار دارد.
وي به افزايش درآمدهاي گمرکي هم اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 92، ميزان درآمدهاي گمرکي کشور 8 هزار و 800 ميليارد تومان بود که اين رقم در سال 95 به 44 هزار ميليارد تومان رسيده است و اين در شرايطي است که واردات رسمي کشور، 18 درصد کاهش داشته است.
معاون استاندار از کاهش قاچاق فرآورده هاي نفتي در سطح کشور هم خبر داد و افزود: ارزش قاچاق سوخت فرآورده هاي نفتي از 7 ميليارد دلار در سال 92 به کمتر از 600 ميليون دلار در سال 95 رسيده است که اين امر ناشي از اقدامات پيشگيرانه و مديريت مصرف و رصد مستمر است.
رادفر در بخش ديگري از سخنان خود به استقرار و راه اندازي 9 سامانه جامع در کشور در راستاي مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: سامانه يکپارچه سازي امور گمرکي، سامانه يکپارچه سازي نظارت بر فرايند تجارت، سامانه جامع اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري، پرتال ارزي، سامانه جامع حمل و نقل، سامانه جامع شناسنامه دار کردن و رهگيري کالا، سامانه جامع ثبت پرونده هاي قاچاق کالا و ارز، پايگاه اطلاعات محکومين قاچاق و سامانه جامع شناسايي و مبارزه با قاچاق، سامانه هايي هستند که برخي از آنها بصورت کامل اجرا و برخي ديگر در حال عملياتي شدن هستند که با استقرار کامل آنها، شاهد مقابله موثرتر با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور خواهيم بود.
وي همچنين به 4 رويکرد اساسي در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: رويکرد پيشگيري، تشديد مقابله، مديريت تقاضا مبتني بر اصلاح الگوي مصرف و سبک زندگي و ممانعت از برگشت کالاهاي قاچاق به چرخه بازار، رويکردهاي اساسي در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز هستند و آنچه که در کشور و در استان در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام مي گيرد در چهارچوب اين چهار استراتژي است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/6942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد

کشف کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا انتخاب شد

مراحل پرورش 2 هزار اردک توسط یک کشاورز ویتنامی (فیلم)

آتش سوزی عطر فروشی در ارومیه مربوط به سال گذشته است

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت دکتر پرویز داودی

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی

تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت پرویز داودی

رهبر انقلاب درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

فیلم انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه قدیمی است

خانم گلی در 4 دقیقه!

متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

شاه ماهی 300 کیلویی به رود ارس برگشت

توزیع بیش از سه هزار و 500 تن کود یارانه‌ای در شهرستان پلدشت در سال 1402

طلایی شدن مزارع کلزا در منطقه باراندوزچای ارومیه

سقوط سواری سمند به دره در محور چالدران _ خوی

پیمایش کاربری ها و فعالیت های پرآب بر غیرخانگی در آذربایجان غربی

تعویض و جایگزینی 152 دستگاه چراغ قدیمی روشنایی خیابان حیدر بابا در ارومیه با لامپ‌های ال‌ای دی

اجرایی شدن 81 درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی

دیدار با خانواده شهید سلامت در تکاب

درگیری لفظی خواهر وبرادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

تیم اقدمی تبریزبر صدر بسکتبال زیر 14 سال دختران آذربایجان شرقی

جمع آوری باکس‌های زباله از سوم اردیبهست در تبریز

افزایش 93 درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

تغییر چهرۀ بازیگر نقش «امپراتور یوری» در جدیدترین سریالش

هم‌نشست مجسمەسازی مفاخر در مهاباد آغاز شد

دستگیری عامل تنش در ورزشگاه سه هزار نفری ارومیه

جنجال فرودگاه تبریز، مربی خارجی تراکتور را فراری داد

تشدید نظارت بر مراکز تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی آذربایجان شرقی

واکنش باشگاه تراکتور به حمله هواداران به بازیکنان

بیانیه باشگاه تراکتور درباره اتفاقات رخ داده در فرودگاه تبریز

حمایت تمام قد بازیکن پرتغالی تراکتور از شجاع خلیل زاده + عکس

ترک داروی مشهور لاغری چه عوارضی بر بدن دارد؟

بانوی 50ساله میرآبادی در رودخانه غرق شد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای 18 عیار در بازار | جدول قیمت ها

واکنش اسلام‌آباد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی پاکستان

جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)

برتری آریان همدان برابر تیم نود در ارومیه

انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه

پرداخت 5670 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی

(ویدیو) لحظه انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه

ورزشکاران زنجانی 370 مدال رنگارنگ کسب کردند

ضبط 47 دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه