پیام آذری

آخرين مطالب

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اردبیل:

خلع ید سرمایه‌گذار سقزچی قانونی است/ پیگیر توهین و اتهام سرمایه‌گذار سقزچی هستیم اقتصادي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین -
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: خلع ید سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری سقزچی قانونی، مستدل و محکم است و هیچ خدشه‌ای در آن وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عسگر سنگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر سرمایه‌گذار پروژه سقرچی نیر اظهار کرد: سال 89 منطقه نمونه گردشگری سقزچی نیر به یک شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار شد که در آن مقطع موافقت اولیه نیز در آن زمینه صادر شد.
وی با اشاره به درج اطلاعات و مباحث مطرح شده در حوزه صدور موافقت اولیه در روی برگ و پشت آن، خاطرنشان کرد: موافقت اصولی به شرطی قابل دوام و اعتماد است که سرمایه‌گذار در کمتر از 4 ماه بتواند مجوزهای بعدی سرمایه‌گذاری را دریافت کند.
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: متقاضی این پروژه به دلیل عدم توانمندی مالی و اجرایی در این هفت سال نتوانسته است هیچ یک از مجوزهای بعدی را دریافت کند به طوری که بارها به این سرمایه‌گذار فرصت داده شده تا نسبت به انجام پروژه و به سرانجام رساندن آن اقدام کند اما پیشرفت فیزیکی در این هفت سال منطبق بر برنامه زمان‌بندی شده نبوده است.
سنگی افزود: به دنبال این تاخیر و تعلل و عدم پیشرفت متناسب پروژه کارگروه گردشگری استان سپس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین سازمان میراث فرهنگی با امضای معاون سرمایه‌گذاری وقت این موافقت اولیه را ملغی کردند تا اراضی ملی این پروژه به منابع طبیعی بازگردانده تا خلع ید این سرمایه‌گذار با ابلاغ رسمی انجام شود.
وی تصریح کرد: این خلع ید براساس ماده 33 جهادکشاورزی قانونی، محکم و مستدل بوده و هیچ حرف و حدیثی در این زمینه وجود ندارد.
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به انتشار برخی صحبت‌های سرمایه‌گذار سابق این پروژه و حرف و حدیث‌های مطرح شده در این باره اشاره کرد و گفت: در این صحبت‌ها سخن از جعل و مدارک غیرمستند مطرح شده در حالی که همه این اتهامات را تکذیب می‌کنیم چرا که نهادهای دخیل در حوزه تعیین جعل مدارک هیچگونه اسناد دال بر جعل و دستکاری شده را در این حوزه تائید نمی‌کند.
سنگی به سخنان شبهه‌آمیز سرمایه‌گذار سابق سقزچی در حوزه پیشرفت فیزیکی پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: سه نوع پیشرفت شامل پیشرفت کل طرح، پیشرفت منطقه نمونه و همچنین طرح گردشگری مطرح بوده که از لحاظ پیشرفت مراحل اداری روند کار بسیار مناسب است در حالی که پیشرفت فیزیکی منطقه نمونه گردشگری یک و نیم درصد است هر چند که ممکن است برخی ادارات و کارشناسان آن بدون نقشه پیشرفت آن را در ارقامی متفاوت اعلام کنند.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه این پروژه نقشه مصوب با تائید شورای میراث فرهنگی ندارد، اظهار کرد: ما تنها با هدف آرام نگهداشتن فضای اداری و از باب تفاهم و همکاری‌ها سعی در پاسخ دادن به اظهارات غیرقانونی این سرمایه‌گذار نداریم هر چند که ما حق شکایت به مراجع قضائی را از باب اتهام‌زنی و تشویش اذهان عمومی به برخی مدیران و مسئولان میراث فرهنگی از سوی این سرمایه‌گذار را برای خود محفوظ می‌‌داریم.
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با هشدار به سرمایه‌گذار خلع ید شده سقزچی گفت: اگر از امروز به بعد چنین مسایل توهین‌آمیز همراه با افترا و بهتان و برخی مدرک‌سازی‌های کذایی مطرح شود نه تنها به عنوان یک مجموعه اداری و دولتی وارد عمل می‌شویم بلکه سرمایه‌گذار این پروژه باید در محاکم قضائی پاسخگوی اظهارات خود باشد.
480 پروژه سرمایه‌گذاری در اولویت بررسی و صدور مجوز
سنگی به موضوع بروکراسی اداری به عنوان دیوان‌سالاری رایج اشاره و اظهار کرد: سوال ما این است که چگونه در یک استان
سرمایه‌گذاران همه مناطق نمونه گردشگری از روند کار و صدور مجوزها و سهولت این کار راضی هستند اما تنها سرمایه‌گذار سقزچی گله‌مند این موضوع است. 
وی با بیان اینکه 480 پروژه سرمایه‌گذاری داخلی در سطح استان مطرح است که ما با شفاف‌سازی، سادگی و آسانی امور سعی در صدور مجوز برای این سرمایه‌گذاران داریم، افزود: به هیچ وجه سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت در پروژه سقزچی نیر و شرکت آذران درخواستی را مطرح نکرده و ما تاکنون در این زمینه هیچ پیشنهادی را شاهد نبودیم. 
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل موضوعات مطرح شده در مورد توان مالی و شراکت در این پروژه را کذب محض توصیف کرد و گفت: اینکه سرمایه‌گذار خلع ید شده سقزچی مدعی بوده 150 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته فریب افکار عمومی است چرا که این حجم سرمایه‌گذاری تخیلی معادل 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده در این استان در سال‌های اخیر است که در مناطق مختلف به انجام رسیده است. 
سنگی خاطرنشان کرد: نه تنها این میزان سرمایه‌گذاری در سقزچی انجام نشده بلکه سرمایه‌گذاری 7 و یا 8 میلیاردی مطرح شده در مصاحبه اخیر مدیرعامل آذران نیر یک دروغ غیرقابل باور است چرا که این میزان سرمایه‌گذاری در سقزچی اتفاق نیفتاده است. 
وی در مورد فرآیند خلع ید این پروژه بیان کرد: ما باید کار را در سال 91 و یا 92 تمام می‌کردیم ولی بنده دو بار به سرمایه‌گذار این پروژه فرصت دادم تا ماده 33 و ابطال مجوزها رخ ندهد اما در هر مرحله با غفلت و بی‌توجهی سرمایه‌گذار روبرو شدیم. 
سنگی در پایان اظهار کرد: به دلیل اینکه در این پروژه شرایط عمومی پیمان و پیمانکار مطرح نبوده خلع ید از اراضی ملی و ادامه اجرای پروژه براساس ماده 33 انجام شده و قرار است با واگذاری پروژه به سرمایه‌گذار جدید نسبت به برآورد هزینه‌ها اقدام و حق و حقوق سرمایه‌گذار قبلی پرداخت شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/35131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 31 فروردین

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 31 فروردین

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

50 هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر

ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود

عادی شدن وضعیت پرواز‌های فرودگاه تبریز

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟

امحای 113 تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

پیروزی 15 بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان

تولید سالانه بیش از 100 هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

14 سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده

دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!