پیام آذری

آخرين مطالب

همه کارشکنی‌های عمان در قبال تراکتورسازی ورزشي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - حبس همراهان تراکتور در فرودگاه، دردسرسازی برای خبرنگار، امکانات ضعیف ورزشگاه آوازخوانی با دستگاه‌های صوتی، برخوردهای نامناسب مقامات عمانی در قبال ایرانی‌ها بود.
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «این روزها با افزایش فشارها به فدراسیون فوتبال، خیلی راحت‌تر می‌توان دست روی زشتی‌ها گذاشت و با حساسیت بیشتر از نقطه ضعف‌ها گلایه کرد. دم‌دستی‌ترین مسأله هم در کوران مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ماجرای میزبانی از نمایندگان عربستان در زمین بی‌طرف است. عرصه‌ای که تراکتورسازی در هفته نخست رقابت‌ها طعم آن را در عمان چشید و خیلی از واقعیت‌ها را نمایش داد. واقعیت‌هایی که عجز مدیران فدراسیون فوتبال در برقراری روابط فوتبالی با سعودی‌ها و ضعف دستگاه دیپلماسی در ورزش را به تصویر می‌کشد. آنجا در عمان تراکتور فقط اسما میزبان بود و ریزتر که می‌شدید، حتی کفه ترازو نسبت به عربستان سنگینی هم می‌کرد. آنجا برای سعودی‌ها سنگ تمام گذاشتند و از ورزشگاهی که قرار بود میزبانش ما باشیم، برایمان فضایی تنفرآمیز ساختند؛ نه، آنجا در عمان، عربستان میزبان واقعی مسابقه الاهلی و تراکتورسازی بود.
شروع کارشکنی‌ها با حبس در فرودگاه!
برای این‌که بفهمیم عمانی‌ها قصد همکاری با عربستان در کشوری که قرار بوده میزبان ایران در لیگ قهرمانان باشد را دارند، نیاز به داشتن صبر و حوصله نبود. آنها همان دقایق اولیه ورود کاروان تراکتورسازی به فرودگاه مسقط خودشان را نشان دادند. کارشکنی عمانی‌ها با حبس ٢٤ ساعته ٤ نفر از همراهان باشگاه تراکتورسازی در فرودگاه آغاز شد. این افراد که از کارمندان باشگاه تراکتورسازی بودند، ویزایشان توسط کشور عمان صادر نشده بود و به همین خاطر ٢٤ ساعت در فرودگاه ماندند. جالب این‌ که مسئولان فرودگاه قصد داشتند این افراد را به ایران دیپورت کنند که با تلاش‌های مدیران باشگاه تراکتورسازی و با کمک برخی دوستان مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه در مسقط این اتفاق رخ نداد و در نهایت همراهان تیم موفق شدند بعد از ٢٤ ساعت با دریافت ویزای یک‌روزه وارد اردوی تراکتورسازی شوند.
پرسش دردسرساز برای خبرنگار‌ ایرانی
مسئولان عمانی‌ از بدو ورود تا زمان استقرار در هتل و درنهایت روز مسابقه هرگز برخورد خوبی با اعضای کاروان تراکتورسازی و حتی خبرنگارهای ایرانی نداشتند. برداشت‌های شخصی از این موضوع چنین بود که آنها از هر فرصتی برای سلب امتیازهای بدیهی از ایرانی‌ها استفاده می‌کردند و مثال اصلی‌اش هم در قبال تنها خبرنگار ایرانی حاضر در اردو رخ داد که یک پرسش کاملا فوتبالی تبعات خوبی برایش نداشت. وقتی او در نشست خبری قبل از مسابقه از ربرُف، سرمربی اوکراینی الاهلی عربستان درباره چرایی عدم حضور این تیم در ایران پرسید، ناظر برگزاری نشست خبری با لحنی تند و برخورد نامناسب این سوال را سیاسی خواند و اجازه پاسخگویی نداد. همین اتفاق گویا برای عمانی‌ها کافی بود تا آنها با وجود دریافت مشخصات شناسایی فردی، در روز بازی ‌آی‌دی کارت مربوط به خبرنگاری را صادر نکنند و مشکلات زیادی را در ورزشگاه السیب به وجود بیاورند. اوج این برخوردهای ناشایست عمانی‌ها نیز در نشست خبری بعد از بازی رخ داد که همان افراد مسئول به بهانه نداشتن آی‌دی کارت خبرنگار ایرانی را از سالن کنفرانس بیرون کردند!
ورزشگاه آماتور و دور از استاندارد السیب
بر خلاف سال‌های گذشته که بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در عمان در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار می‌شد، امسال مسئولان فدراسیون عمان بدون این‌ که دلیلی قانع‌کننده داشته باشند، محل برگزاری دیدارهای ایرانی را به ورزشگاه السیب تغییر دادند تا تبعیض‌ها مشهودتر شود. ورزشگاهی که معماری آن شباهت زیادی به استادیوم‌هایی با قدمت طولانی دارد و با مشکلات حرفه‌ای زیادی مواجه است. کمبود سرویس‌های بهداشتی، مشخص‌ نبودن مرز بین جایگاه VIP با سایر قسمت‌ها، نبود صندلی ثابت در جایگاه‌های ویژه (صندلی‌ها متحرک از بیرون آورده شد)، نبود اینترنت، ورودی‌هایی که شباهت به ورودی ورزشگاه ندارد و... همه از ویژگی‌هایی غیر قابل باور ورزشگاهی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را برای برگزاری بزرگترین تورنمنت باشگاهی در سطح قاره تأیید کرده بود. از در جنوبی السیب که وارد شوید، تونل‌های تودرتو را مشاهده می‌کنید که با درهای چوبی از هم جدا شده و برای این‌ که به زمین چمن برسید، باید درهای پوسیده را یکی‌یکی بگذرانید. در آخر این تونل وحشتناک هم دقیقا می‌روید به کنار زمین چمن! دقیقا همان‌ قسمتی که ناظر بازی از آن‌جا شما را به سکوها هدایت می‌کند و اجازه حضور در جایگاه ویژه را نیز به شما نمی‌دهد.
ماجرای عجیب بلیت‌فروشی
تبعیض‌های پیش آمده در امر بلیت‌فروشی و استقرار هواداران در ورزشگاه از جلسه هماهنگی قبل از بازی آغاز شد؛ زمانی که مسئولان عربستانی خواهان بیشتر از ١٠‌درصد از سکوهای ورزشگاه السیب شدند و برای این منظور پافشاری نیز می‌کردند. با وجود مخالفت مدیران تراکتورسازی اما مسئول عمانی برگزاری بازی درنهایت اعلام کرد که اگر هواداران تیم ایرانی نتوانند ٩٠‌درصد سکوها را پرکنند، بلیت‌های بیشتری به عربستانی‌ها فروخته می‌شود. همین اتفاق هم رخ داد، در جریان بازی جمعا ١٠٥٣ بلیت (بر اساس اعلام بلندگوی ورزشگاه) فروخته شد که از این تعداد فقط ٧٠ بلیت متعلق به ایرانی‌ها بود. نکته دیگر در امر استقرار هواداران روی سکوها به موضوع جای عربستانی‌ها برمی‌گشت. با وجود قول و قرارهای انجام‌ شده مبنی بر این‌که هواداران الاهلی فقط در پشت دروازه استقرار پیدا کنند اما در عمل آنها در هر جایی که خواستند نشستند و صندلی‌ خود را از قسمت‌های مختلف انتخاب کردند.
مسئولانی که هوادار شدند!
یکی از نکات قابل توجه استقبال کم ایرانی‌ها از بازی تراکتورسازی بود. حضور اندک هواداران ایرانی مقیم عمان در ورزشگاه سبب شد تا برخی مسئولان و همراهان باشگاه تراکتورسازی پرچم تیم‌شان را در دست بگیرند و به جایگاه هواداران بروند. این در حالی است که اگر بازی در کشور دیگری مانند قطر و کشورهای شمال دریای خزر برگزار می‌شد، شرایط فرق می‌کرد.
آوازخوانی با میکسر و باند حرفه‌ای
ظاهرا قوانین ای‌اف‌سی برای منع ورود وسایل تولید صدا در ورزشگاه‌ها فقط برای ایران صدق می‌کند؛ در حالی ‌که به لیدر تراکتورسازی در ورزشگاهی که میزبانش ایرانی بود، اجازه ورود بلندگوی دستی داده نشده بود، هواداران عربستانی باند حرفه‌ای و میکسر به ورزشگاه آوردند و ٩٠ دقیقه به آوازخوانی پرداختند تا عملا این تصور به وجود بیاید که بازی در عربستان برگزار می‌شود.
فدراسیون برای استقلال دست ‌به کار شود
هفته آینده در لیگ قهرمانان آسیا استقلال باید در همین ورزشگاهی که درباره‌اش توضیح داده شد مقابل الهلال عربستان قرار بگیرد و هیچ بعید نیست این کارشکنی‌ها از سوی مقامات عمانی تکرار شود. فدراسیون فوتبال که در سال‌های اخیر هرگز نتوانسته در امر حسنه‌ شدن روابط تلاش موثری انجام دهد و همواره مقابل خواسته‌های عربستانی‌ها دستانش را بالا برده، شاید وقتش رسیده که از حالا برای برگزاری هر چه بهتر مسابقه الهلال و استقلال در عمان تلاشش را به کار بگیرد. حالا که میزبانی در عمان به ایران تحمیل شده، باید نهایت تلاش‌ها انجام شود تا تیم‌های ایرانی بیشتر از این متضرر نشوند.
در انتظار اینفانتینو
در چنین شرایطی تنها امید مسئولان فدراسیون فوتبال درباره حل معضل عربستان به اینفانتینو است؛ مهدی تاج در سفری که به سوییس مقر فیفا داشت، نتوانست با او دیدار کند و دست خالی به ایران برگشت. حالا قرار است اینفانتینو دهم اسفندماه سفری به ایران داشته باشد که امید مسئولان فوتبالی به این سفر است تا شاید بتوانند به راهکاری مطلوب درباره مناقشه با عربستان برسند.»
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/34560/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟