پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی خبر داد:

آذربایجان غربی آماده استقبال از مهمانان نوروزی شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - ارومیه – آذربایجان غربی با جاذبه های تاریخی و مناظر زیبای طبیعی منحصربه فرد و با موقعیت ویژه در کریدور زمینی آسیا به اروپا، آماده استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی سال 97 می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، از هفته های گذشته ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان با تشکیل کارگروهها و جلسات متعدد و کمیته های تخصصی در مرکز استان و نیز 17 شهرستان برنامه ریزی های لازم را برای ایام نوروز انجام می دهد و دستگاههای اجرایی همه امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران را فراهم کرده اند.
شهرداران، ادارات کل راه وشهرسازی، حمل ونقل و پایانه ها، صنعت ،معدن و تجارت ،هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانانی ها و پلیس اکیپ های امدادی و نظارتی برای انجام ماموریت های تعیین شده درراستای آسایش و رفاه مسافران در تعطیلات نوروزی آماده کرده اند.
آذربایجان غربی در شمال غربی ایران قرار دارد و از شمال به جمهوری آذربایجان و ترکیه، از غرب به کشورهای ترکیه و عراق، از شرق به استانهای آذربایجان شرقی و زنجان و از جنوب به کردستان محدود است.
آرامگاه شمس تبریزی خوی، آبشار شلماش سردشت، سنگ‌نگاره ساسانی خان ‌تختی، تپه حسنلو در نقده، سه گنبد در ارومیه، تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا در چالدران، غار سهولان مهاباد، دژ بسطام، دژ باستانی دوره اورارتو در روستای بسطام چایپاره، کاخ و موزه باغچه‌جوق ماکو و دالانها و غارهای زیرزمین در اطراف آرارات ماکو از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی آذربایجان غربی است که هر ساله پذیرای مهمانان داخلی و خارجی است.

5000 تخت اقامتی برای مسافران نوروزی سال 97 فراهم شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص آخرین اقدامات استقبال از مسافران نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی ماه های اخیر جلسات متعدد کارشناسی در خصوص نحوه استقبال و پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی در استان در حال برگزاری است افزود: هم اکنون ستاد تسهیلات نوروزی در استان و برخی شهرها دایر شده است.
استان در حال مهیای امکانات و زیرساخت های لازم برای استقبال مناسب از گردشگران و مهمانان نوروزی است جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دستورالعمل های لازم و نیز کمیته های تخصصی ستاد اجرایی خدمات سفر در استان مشخص شده اند ادامه داد: استان در حال مهیای امکانات و زیرساخت های لازم برای استقبال مناسب از گردشگران و مهمانان نوروزی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرهای خوی، سردشت، مهاباد و میاندوآب علاوه بر مرکز استان ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شده است گفت: سایر شهرهای استان نیز در حال جمع بندی برای تشکیل ستاد و نیز ارائه خدمات لازم برای گردشگران نوروزی هستند.
جباری در خصوص واحدهای اقامتی استان برای استقبال از مهمانان نوروزی گفت: هم اکنون در زمینه اقامت مهمانان و گردشگران نوروزی مشکلی نداریم، پنج هزار تخت اقامتی در استان برای مهمانان و گردشگران نوروزی فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین 82 مرکز اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان و... نیز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مهمانان و گردشگران نوروزی را دارا هستند.

پیش بینی افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران و مسافران نوروزی به آذربایجان غربی
جباری با تاکید بر اینکه امسال سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر پرهیز از سفرهای نوروزی تک قطبی است گفت: متاسفانه سالیان متمادی است با وجود فراهم کردن امکانات و زیرساخت های لازم و نیز جاذبه های بی نظیر در سایر استانها شاهد خیل عظیم سفرهای نوروزی به سمت شمال کشور هستیم.
وی ادامه داد: امسال سیاست سازمان توزیع یکنواخت و نیز هدایت سفرهای نوروزی به سمت سایر استانها به خصوص منطقه غرب کشور است تا سفرهای نوروزی به صورت یکنواخت در تمام استانها توزیع شود.
امسال پیش بینی می شود شاهد رشد 10 الی 15 درصدی تعداد مسافران و گردشگران نوروزی در آذربایجان غربی باشیم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به جاذبه های بی نظیر تاریخی، طبیعی و ظرفیت های بالای گردشگری گفت: امسال پیش بینی می شود شاهد رشد 10 الی 15 درصدی تعداد مسافران و گردشگران نوروزی باشیم.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت فوق العاده ارزشمند جغرافیایی و هم مرزی با سه کشور و داشتن میراث فرهنگی وتاریخی و مناظر بکر و جاذبه های بی نظیر توان تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.
جباری گفت: سازمان میراث فرهنگی با توجه به وظیفه ذاتی خود از تمام توانش برای معرفی این آثار استفاده می کند و از سایر دستگاه ها و سازمان ها نیز انتظار دارد در نوروز سال 97 زمینه حضور بیش از پیش گردشگران را به استان فراهم کنند.

10 واحد بوم گردی آذربایجان غربی در نوروز سال 97 دایر می شود
وی توجه به بوم گردی و طبیعت گردی را از دیگر سیاست های توسعه صنعت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور دانست و افزود: در نوروز امسال 10 واحد بوم گردی در استان دایر می شود.
جباری اضافه کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف توسعه گردشگری روستایی و اماکن اقامتی بومی و محلی، توسعه صنایع دستی روستایی، فروش محصولات کشاورزی، همچنین معرفی فرهنگ غذایی، جاذبه‌های ناملموس و معنوی روستایی چندی است در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: این اقامتگاهها نوعی از محل‌های اسکان برای مسافران نوروزی و علاقمند به طبیعت است که بر خلاف هتل‌ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتاً در خانه‌های قدیمی بازسازی شده و با شیوه‌ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می‌شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ضمن معرفی بیشتر اینگونه اقامتگاه‌ها ادامه داد: در این اقامتگاه ها که تقریباً همگی آنها بصورت خانوادگی ارائه خدمات می‌کنند، سعی بر این است تا مهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برساند.

نوروز 95 در 15 نقطه آذربایجان غربی آیین نوروزگاه اجرا می شود
جباری همچنین از برگزاری مراسم آیینی نوروزگاه در 15 نقطه استان همزمان با نوروز سال 97 خبر داد و گفت: استان با برگزاری این مراسم به استقبال سال نو رفته و ضمن احیای آداب و رسوم محلی و نوروزی استان تلاش می شود تا محیطی مناسب برای مسافران فراهم و زمینه آشنایی بیشتر با آداب و رسوم این استان فراهم شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، اجرای برنامه نوروزگاه را یکی از برنامه‌های متفاوت و موفق ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی سال 96 استان قلمداد کرد و گفت: این برنامه در نوروز سال 97 نیز اجرایی خواهد شد.
مراسم آیینی نوروزگاه در 15 نقطه استان همزمان با نوروز سال 97 برگزار می شود جباری اضافه کرد: این آیین در اکثر شهرهای استان و در جوار آثار و جاذبه‌های تاریخی شهرهای مختلف برگزار می شود و طبق برآوردهای به‌عمل‌آمده نزدیک به 100هزار نفر از برنامه‌های متنوع نوروزگاه‌ها در استان بازدید می کنند.
وی اجرای موسیقی‌های بومی‌، مراسم آیینی، بازی‌های بومی و محلی، شعرخوانی و آوازخوانی، تئاتر، آیین تکم‌گردانی و کوسه‌به ‌داس، مسابقه استان‌شناسی و نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان و کشور ازجمله برنامه های این آیین عنوان کرد.
آذربایجان غربی دارای یک هزار و 575 اتر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد ارومیه، بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد، تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/34475/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سمفونی رنگ‌ها در مدرسه هدایت ارومیه

نبود تیر برق در محله‌ای از روستای اوغلی تبریز

ساخت 50 درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

کشف کالاهای قاچاق 5/6 میلیاردی در اردبیل

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهروموم شد

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم

تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

برگزاری آزمون سراسری در پلدشت

معرفی 30 بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو

1200 میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز

رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد

کشف 360 هزار دینار تقلبی در مراغه

فوت پیرمرد 70 ساله بر اثر برخورد قطار

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی

80 درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است

معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت

به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض 50 گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی

آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی

سنجش بینایی بیش از 162 هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

پویش کاشت یکهزار و 500  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها