پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

قیام 29 بهمن تبریز، ستون فقرات رژیم شاه را درهم شکست/ «نظارت بر دولت» وظیفه‌ی مجلس خبرگان نیست سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که قیام 29 بهمن تبریز، ستون فقرات رژیم طاغوت را درهم‌ شکست، گفت: اگر حرکت توفنده‌ی تبریز در 29 بهمن سال 56 نبود، سقوط رژیم شاهنشاهی به این راحتی ممکن نمی‌شد، چرا که مردم تبریز در قیام 29 بهمن به مردم ایران قدرت داده و در پی آن، قیام‌های مختلفی شکل گرفته و درنهایت 22 بهمن سال 57 به وقوع پیوست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در نشستی با اصحاب رسانه استان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار کرد: راهپیمایی مردم ایران و به ویژه‌ مردم آذربایجان‌شرقی در 22 بهمن سال 96 حماسه‌ای دیگر بود و به تعبیر مقام معظم رهبری، بسیار تماشایی شد.
وی با بیان این‌که خطه‌ی آذربایجان در طول تاریخ در صحنه‌های مختلف پیشقدم بوده است، تاکید کرد: مفتخریم که تبریز به عنوان «اولین پایتخت جهان تشیع» مطرح بوده و این انتخاب به علت پایتخت شدن تبریز در سال 907 قمری بوده است.
وی با اشاره به قدمت و پیشینه‌ی خطه آذربایجان و همچنین علمای وارسته‌ی این خطه در جریاناتی چون تحریم تنباکو، مشروطیت، ایستادگی در برابر رضا خان، قیام مسجد گوهرشاد، جریان ملی شدن صنعت نفت و همچنین نقش بسزای تبریز در حمایت از نهضت حضرت امام(ره) از بحث انجمن‌های ایالتی و ولایتی گرفته تا قیام 29 بهمن ماه در سال 56، گفت: مردم این خطه همواره جریان‌ساز بوده و به ولایتمداری و غیرتمندی مشهور هستند.
آیت‌الله پورمحمدی به دلاوری‌های آذربایجان و مردمان این خطه در طول سال‌ها اشاره کرد و افزود: همه شاهد بودیم که مردمان این خطه بعد 38 سال در 22 بهمن سال 96 چقدر باشکوه، توفنده و تماشایی وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشتند، هرچند که گلایه‌های اقتصادی هم داشتند.
وی در مورد علمای این خطه نیز یادآور شد: آذربایجان شخصیت‌های برجسته‌ای دارد، شخصیت‌هایی چون علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری و... و اکنون نیز عالمانی چون آیت‌الله سبحانی (دارنده‌ی 300 جلد اثر) از این خطه به پا خاسته‌اند.
وی با تاکید بر این‌که خطه‌ی آذربایجان صدها مفاخر دارد، بیان کرد: مردم آذربایجان ولایتمدار و عاشق امام(ره) و رهبری بوده و در عمل نیز نشان داده‌اند که فدایی نظام و انقلاب هستند.
وی با اشاره به جریان انتخاب رهبری بعد از وفات جانسوز امام خمینی(ره) و با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری امام‌گونه جمهوری اسلامی ایران را رهبری کردند، تشریح کرد: مجلس خبرگان رهبری در طول سال دو اجلاسیه عمومی دارد، اما کمیسیون‌های مجلس خبرگان (کمیسیون سیاسی، کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه، کمیسیون اداری و مالی، آیین‌نامه، تحقیق، اصل 107 و 109) همواره به‌طور منظم طی سال جلسه و برنامه دارند.
وی از برگزاری اجلاسیه شش ماهه‌ی دوم سال‌جاری مجلس خبرگان رهبری در روزهای 22 و 23 اسفند ماه خبرداد و گفت: در 24 اسفند ماه نیز اعضای خبرگان رهبری دیداری با رهبری معظم انقلاب دارند که در این دیدار پاره‌ای از مسائل مطرح خواهد شد.
آیت‌الله پورمحمدی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران نیز گفت: مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، بالاترین و تماشایی‌ترین رفراندوم را به نمایش گذاشته و با دادن «آری» دوباره‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران، به دفاع از امنیت، استقلال و انقلاب اسلامی خویش پرداختند.
وی تاکید کرد: ممکن است که مردم نسبت به سوء مدیریت‌ها و به عملکرد قوه‌ی مجریه یا قضائیه و حتی قوه‌ی مققنه انتقاداتی داشته باشند، اما اصل نظام را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند.
آیت‌الله پورمحمدی ضمن قدردانی از زحمات 22 ساله‌ی آیت‌الله شبستری در استان، افزود: از آنجایی که حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اعتدال حرکت کرده و همچنین متواضع و نسبتا جوان است، تحرک خوبی در جریان بوده و صفا و صمیمت خاصی حاکم شده است؛ این صمیمیت مسئولان را هم پای کار می‌کشاند تا بیشتر به مسائل و مشکلات اهتمام بورزند.
وی با اشاره به سابقه‌ی حضور علمای بزرگ در تبریز و با بیان‌ این‌که در زمان طلبگی بنده، حدود 30 مجتهد در تبریز وجود داشت که سه تن از علما صاحب رساله بودند، گفت: باید به این سابقه بیشتر توجه کنیم و تلاش کنیم تا آذربایجان به جایگاه شایسته‌ی خود برسد.
وی بر رشد حوزه‌های علمیه در کنار رشد دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: امید است با اهتمام علما، امام جمعه و حمایت مسئولان و خیران، آذربایجان به جایگاه اصلی خود برسد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور روحانیون در رسانه‌ها و شبکه‌ها تلوزیونی، متذکر شد: این حضور کم و بیش وجود دارد و این وظیفه مسئولان رسانه‌هاست که از افرادی استفاده کنند که بنیه علمی داشته، نخبه و زبده باشد، چرا که تلوزیون و رسانه‌ها از تمامی اقشار جامعه مخاطب دارند.
وی با اشاره به وحدت و همدلی اعضای خبرگان رهبری و همچنین نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان، تاکید کرد: هرکجا وحدت نباشد، آنجا آسیب خواهد دید و «اتحاد» به ویژه در میان علما نقش بسزایی دارد که اعضای مجلس خبرگان نیز وحدت و همدلی داشته و جلسات مشترک نیز برگزار می‌کنند.
وی بیکاری را عمده مسئله و مشکل استان دانست و گفت: طی مراجعات مردم، به این موضوع پی برده‌ایم و باید در این راستا تلاش شود، چرا که در نتیجه‌ی بیکاری، مشکلات فرهنگی، اخلاقی و همچنین مشکلات معیشتی بروز می‌کند.
آیت‌الله پورمحمدی افزود: در قانون وظیفه‌ای مبنی بر «نظارت بر دولت» برای مجلس خبرگان رهبری تعریف نشده اما مجلس خبرگان می‌تواند از دولت مطالبه‌گری کند، چرا که اعضای آن نمایندگان مردم هستند از این رو می‌توانند یک سری مطالبات داشته باشند.
وی از برگزاری آیین بزرگداشت برای آیت‌الله سبحانی در قم و تبریز خبر داد و گفت: به تازگی اقداماتی در این راستا انجام شده و حجت‌الاسلام رشاد تصمیم گرفته‌اند تا بزرگداشتی برای این عالم عالی‌قدر در قم و تبریز برگزار شود.
وی در پایان از وجود پنج مدرسه علمیه در مراغه خبر داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/34379/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است