پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل:

تولید نشاسته پلیمری نیاز به حمایت مسئولان کشوری و استانی دارد/ اجرای 62 طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی علمي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین -
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل گفت: اگر مسئولان کشوری و استانی کمک‌کار ما باشند یک چهارم نیاز کشور را در حوزه نشاسته پلیمری و سبز با سیب‌زمینی‌های دورریز در اردبیل انجام می‌دهیم.
 مهران اوچی اردبیلی در جریان بازدید سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه اردبیل بیشترین تولید سیب‌زمینی را در کشور دارد و 2 هزار و 500 تن سیب‌زمینی تولیدی درجه سه و چهار بوده و به دلیل نبود انبار و سردخانه استاندارد دورریز می‌شود ما در یک طرح پژوهشی در این زمینه تصمیم گرفتیم تا از این سیب‌زمینی‌ها نشاسته پلیمری و سبز تولید کنیم.
وی با بیان اینکه این طرح در مرحله حمایت مسئولین کشوری و استانی است که امیدواریم با حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور این طرح به مرحله عملیاتی شدن برسد، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت ما حاضر هستیم در شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کارخانه تولید نشاسته پلیمری را که در صنعت نفت کاربرد داشته و 100 درصد این محصول هم اکنون وارداتی است با یک سرمایه‌گذاری مناسب تولید و هزار و 500 تن نشاسته پلیمری را به بازار مصرف عرضه کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل به فعالیت بانک سلول‌های بنیادین خون بند ناف در اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت این مرکز که با هزینه ناچیز اقدام به فریز خون بند ناف می‌کند تصمیم داریم تا بدون هزینه بانک خون عمومی را نیز راه‌اندازی کنیم تا در صورت نیاز بیماران صعب‌العلاج نظیر بیماران سرطانی بتوانیم به کمک آنها بشتابیم.
اوچی اردبیلی در ادامه سخنان خود به فعالیت مرکز درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: با توجه به استیجاری بودن این مکان و خدماتی که مرکز ناباروری در سال‌های اخیر به مراجعین ارائه کرده است امیدواریم در یک مکان مناسب بتوانیم خدمات مناسبی را به بیماران ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه در این چهار سال منشا خیر و برکت بوده و امیدواریم همچنان زمینه ارائه خدمات مرکز درمان ناباروری قفقاز در یک فضای مناسب و مطلوب تداوم یابد، تصریح کرد: ما قصد داریم در شهرستان گرمی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی را راه‌اندازی کنیم که در این زمینه نیاز به اختصاص زمین از محل پایاب سد عمارت داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل گفت: با راه‌اندازی این مرکز اقدامی مناسب در عصاره‌گیری و اسانس‌گیری گیاهان دارویی انجام شده و در کنار آن مرکز رشد گیاهان دارویی نیز در قالب 15 مرکز با 25 طرح فناورانه فعالیت می‌کند که ما از سرمایه‌گذاران در حوزه تولید گیاهان دارویی و فرآوری محصولات آنها حمایت می‌کنیم.
اوچی اردبیلی در ادامه به فعالیت‌های حوزه آموزشی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دو مرکز آموزش کارکنان دولتی و آزاد در جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند و ما در رشته‌های مختلف علوم انسانی، کشاورزی، فنی و مهندسی و ... نسبت به ارائه آموزش و مهارت به متقاضیان اقدام می‌کنیم.
وی به برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه مدت برخی از ادارات و نهادها با همکاری جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: پیش از این دوره‌های آموزشی شوراهای شهر و روستا و دهیاری‌ها در مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شد که چند سالی است مجوز برگزاری این دوره به جهاد دانشگاهی داده نشده و امیدواریم در کنار واگذاری محوز برگزاری این دوره‌‌ها سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز سعی کنند تا مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی را با همکاری جهاد دانشگاهی انجام دهند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل به فضای مطلوب و امکانات مناسب جهاد دانشگاهی در برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: در این 16 سال ما ماموریت‌مان را در حوزه آموزشی به خوبی انجام دادیم و آمادگی داریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید زمینه ارائه مهارت و آموزش را به متقاضیان اشتغال فراگیر و روستایی انجام دهیم.
اوچی اردبیلی فعالیت‌های معاون پژوهشی را در سه زمینه گیاهان دارویی، حوزه گردشگری سلامت و ناباروری یادآور شد و اظهار کرد: دو مرکز خدمات تخصصی ما در حوزه مطالعات درمان ناباروری و مرکز خون بند ناف راه‌اندازی شده و دو آزمایشگاه ژنتیک و فعال در شهرستان گرمی به کار وئ فعالی به فضای مطلوب و امکانات مناسب جهاد دانشگاهی در برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: در این 16 سال ما ماموریت‌مان را در حوزه آموزشی به خوبی انجام دادیم و آمادگی داریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید زمینه ارائه مهارت و آموزش را به متقاضیان اشتغال فراگیر و روستایی انجام دهیم.
اوچی اردبیلی فعالیت‌های معاون پژوهشی را در سه زمینه گیاهان دارویی، حوزه گردشگری سلامت و ناباروری یادآور شد و اظهار کرد: دو مرکز خدمات تخصصی ما در حوزه مطالعات درمان ناباروری و مرکز خون بند ناف راه‌اندازی شده و دو آزمایشگاه ژنتیک و فعال در شهرستان گرمی به کار و فعالیت مشغول هستند.
وی ادامه داد: در حوزه پژوهشی 62 طرح منجر به مطالعات دقیق شده به طوری که بخشی از نتایج این پژوهش‌ها در حوزه مختلف در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط قرار گرفته تا به نتایج کاربردی منجر شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/34203/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟