پیام آذری

آخرين مطالب

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداردربرنامه تلویزیونی توسعه استان:

تکمیل طرح های نیمه تمام دردولت های یازدهم ودوازدهم در صدر برنامه ها بوده است / از ابتدای سالجاری و با مجموع پروژه های عمرانی دهه فجر امسال. 996 پروژه عمرانی با 34700 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در استان به بهره برداری می رسد سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین -
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در برنامه تلویزیونی توسعه استان در تشریح برنامه های افتتاحی ویژه دهه فجر امسال در استان گفت : تامین زیرساخت ها اساس توسعه بوده و دولت یازدهم با آغاز فعالیتش تکمیل پروژه های نیمه تمام را به منظور بهره مندی مردم از مزایای آنان در دستور کار قرار داد بطوری که در کنار آغاز عملیات پروژه های ضروری در هر منطقه، حجم بیشتر اعتبارات هزینه ای را به تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 80 درصد اختصاص داد و دراین چند سال گذشته توانسته با بهره برداری پروژه های زیربنایی در نقاط مختلف استان، زمینه سازرشد و توسعه و بهره مندی بیشتر هم استانی ها ازاین طرح ها را فراهم کند .
تقی کهوریان افزود: در دهه فجر امسال 396 پروژه عمرانی با 4710 میلیارد ریال در بخش های مختلف شامل شبکه های آبیاری، آب رسانی ، تامین برق، گاز و شبکه مخابراتی در روستاها، پروژه های آموزشی و بهداشت و درمان، حمل و نقل در سرتاسر استان به بهره برداری می رسند .
وی ادامه داد: دراین ایام همزمان با برگزاری آیین ها و جشن های ویژه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی دربخش عمران شهری نیز شهرداریها با 288 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری افزون بر 1830 میلیارد ریال سعی در ارتقاء شاخص های خدمات شهری و بهره مندی شهروندان از آنها داشته اند .
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارخاطرنشان کرد:امسال در مجموع پروژه های عمرانی افتتاحی ازابتدای سال و ایام الله دهه فجر 996 پروژه عمرانی با 34700 میلیارد ریال می باشد که این میزان از نظر تعداد پروژه معادل یک چهارم و از نظراعتباری نیز معادل یک دوم پروژه های عمرانی افتتاح شده در استان ازسال 92 تا پایان سال 95 در می باشد .
تقی کهوریان اظهار داشت:آبگیری سد سردشت با 14000 میلیارد ریال اعتبار،سد سیلوه و تونل انتقال آب با 4500میلیارد ریال، بهره برداری بخش های از شبکه آبیاری تحت فشار سد کرم آباد وافتتاح فرودگاه ماکو با 1500 میلیارد ریال به همراه افتتاح دانشکده ادبیات و دانشکده اقتصاد دانشگاه ارومیه را از جمله مهمترین پروژه هایی برشمرد که در طول امسال و به مناسبت های مختلف پیش از هفته دولت و یا پس از آن با حضور مقامات عالی رتبه کشور به بهره برداری رسیده اند .
وی همچنین افزود: برابر هماهنگی های که شده اتصال شبکه قطارسراسری با تکمیل ایستگاه ارومیه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که مقرر شده پس از افتتاح بخش باری این پروژه ،و در بهار سال آینده نیزبا ورود قطار مسافربری خدمات ریلی در استان بطور کامل ارائه شود .
ایشان همچنین از تحویل 1400 واحد مسکن مهر به متقاضیان فاقد مسکن در استان دردهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای ساخت و تکمیل این واحدها علاوه بر شبکه خدماتی گسترده ای از زیرساختهای نظیر آب، برق، گاز و راه دسترسی به میزان 770 میلیارد ریال در قالب آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی هزینه شده است .
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداردر بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح 55 طرح اقتصادی در ایام دهه فجرامسال در استان خبر داد و گفت:برای بهره برداری از این طرح ها افزون بر 1870 میلیارد ریال توسط بخش بخصوصی و از منابع تسهیلات بانکی سرمایه گذاری شده است که با بهره برداری از این طرح ها بطور مستقیم برای 925 نفر فرصت اشتغال فراهم می شود .
تقی کهوریان در تشریح توزیع شهرستانی پروژه های عمرانی افتتاحی در دهه فجر امسال نیز گفت: از 396 پروژه عمرانی 84 پروژه با اعتبار 1110 میلیارد ریال در شهرستا ن ارومیه بوده و شهرسیتان های خوی با 45 پروژه، میاندوآب با 35 پروژه و سلماس، بوکان و مهاباد نیزدر رده های بعدی قرار دارند .
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارآذربایجان غربی دربخش بعدی از سخنان خود با اشاره به پاسخ بینندگان این برنامه به سئوال پیامکی داده بودند گفت:تعیین اولویت پروژه های عمرانی از دیدگاه عموم مردم در جهت گیری برنامه ها و شناخت خواست واراده مردم مورد نظرمان بوده که با توجه به پاسخ های دریافتی بخش آب را برگزیده و بیشترسرمایه گذاری در این بخش را تاکید کرده اند که با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش میزان بارش ها و پیش بینی های وقوع سالهای خشک سرمایه گذاری در این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد .
تقی کهوریان یادآورشد: با آغاز دولت آقای روحانی احیای دریاچه ارومیه به عنوان یک طرح ملّی در دستور دولت قرار گرفت و تا پایان سال 95 بیش از 2200 میلیارد ریال در قالب طرح های 27 گانه ستاد احیاء هزینه شده است که این رقم در سال جاری تاکنون به 2700 میلیارد ریال افزایش یافته است .
وی از بازنگری درطرحهای احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت:درماههای اخیر و با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت دریاچه ارومیه ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه به اصلاح نقشه راه و تهیه راهکارهای دیگر برای کمک به نجات این دریاچه اتخاذ کرده است .
ایشان درادامه به تداوم نهضت گازرسانی به روستاهای درآذربایجان غربی اشاره و خاطرنشان کرد:در کنار سایر اقدامات عمرانی دولت در بخش آب رسانی به روستاها و توسعه و ارتقاء شبکه راههای استان، نهضت گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی نیز در 2 سال گذشته آغاز شده که براساس برنامه پیش بینی شده در این طرح تا پایان سال 97 و حداکثر سال 98 تمامی روستاهای استان از شبکه گازرسانی برخوردار می شوند .
معاون هماهنگی امور عمرانی گاز رسانی به 125 روستا و 15 واحد صنعتی با 683 میلیارد ریال و همچنین آغاز عملیات گازرسانی به 271 روستا و بیش از 100 واحد صنعتی با 2430 میلیارد ریال را از جمله برنامه‌های ویژه دهه فجر امسال در استان اعلام کرد .
تقی کهوریان بهسازی مساکن روستایی و ایجاد فرصت های اشتغال در روستاها را از برنامه‌های مخم دولت در راستای افزایش درآمد و تثبیت خانواده های روستایی برشمرد و گفت : دهه فجر امسال پروژه های آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان با 1170 میلیارد ریال و بهسازی خانه های روستایی با 190 میلیارد ریال به بهره برداری میرسد .
وی همچنین به طرح ایجاد اشتغال ذر مناطق روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح که با موافقت مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای اجرای طرح های اشتغال زا در روستا تسهیلات پرداخت میشود که براساس ان بانکهای عامل نیز معادل لین رقم از منابع داخلی خود برای این امر اختصاص خواهند داد .
این پروژه های عمرانی و اقتصادی هدف دولت در بهسازی محیط روستایی و کیفیت بخشی به زندگی در روستاها با افزایش درآمد و رفاه و ماندگاری روستاییان را محقق خواهد نمود .
وی همچنین درخصوص ارتقاء شاخص بهداشت و درمان دراستان نیز گفت:برای جبران عقب افتادگی های استان در بخش بهداشت و درمان با احداث و بهره برداری تخت های بیمارستانی جدید که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب 4 مرکز بزرگ درمانی در سال جاری اتفاق افتاد، با هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان و با توجه به عملکرد خوب استان دبر ساخت مراکز بهداشتی درمناطق روستایی و شهری سهمیه استان در احداث خانه های بهداشتی از 100 واحد به 340 واحد افزایش یافته است که این واحدها بصورت مشارکتی از منابع اعتباری استان و ملّی ساخته خواهند شد. وی بهره برداری بلوکهای زایمانی در 11 شهرستان با اعتبار 42 میلیارد ریال , کلینیک های تخصصی ویژه در 12 شهرستان که تحت شبکه وب به مرکز تجمیع کلینیک های تخصصی در ارومیه متصل خواهند شد با 270 میلیارد ریال , تکمیل آزمایشگاه رفرنس, تکمیل دانشکده دندانپزشکی, ساختمان سی تی اسکن پیرانشهر با 120 میلیارد ریال , مرکز درمانی بیماران سرطانی در شهرهای میاندوآب , نقده, مهاباد و پایگاه امدادی رشکان و بورالان با اعتبار 39 میلیارد و 700 میلیون ریال و خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت وزیست پزشک با 316 میلیارد ریال را از جمله پروژه های افتتاحی در دهه فجر اعلام کرد .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار درادامه سخنان خود به طرح های آموزشی در استان نیز اشاره کرد و گفت:کمبود فضاهای مناسب آموزشی از مهمترین دغدغه های مدیران ارشد استانی است که در حوزه فضاهای آموزشی در قالب نوسازی ، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس طرح های خوبی در دست اجراست و امسال نیز در دهه فجر علاوه بر افتتاح 36 باب مدرسه در مناطق مختلف استان، عملیات ساخت 50 مدرسه نیز با 810 میلیارد ریال آغاز می شود .
در پایان این برنامه و به مناسب گرامیداشت دهه فجر به 3 نفراز شرکت کنندگان سئوال پیامکی پس از قرعه کشی به هرکدام کارت هدیه 2 میلیون ریالی از طرف معاون هماهنگی امورعمرانی به عنوان هدیه تعلق گرفت .

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/33606/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی