پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حفظ بی طرفی از ویژگی های خبرگزاری جمهوری اسلامی است فرهنگي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه حفظ بی طرفی را از ویژگی های خبرگزاری جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اخبار ایرنا به دور از اغراض شخصی و جناحی منتشر می شود و از صحت برخوردار است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت سرعت انتشار اخبار در فضای رسانه ای، افزود: همواره نخستین اخبار توسط این خبرگزاری و به شیوه های متنوع منتشر می شود.
امام جمعه ارومیه به ارزش معنوی کار خبر اشاره کرد و افزود: ارزش معنوی فعالیتی که با اندیشه و اعتقاد مردم سر و کار دارد بیشتر از ارزش معنوی فعالیت های فیزیکی است.
وی اضافه کرد: بر اساس روایات ارزش یک ساعت فکر کردن بیش از 70 ساعت عبادت است زیرا اگر تفکر صحیح نباشد، عبادت هم معنایی نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: طبق فرموده امام صادق (ع) " هر کس یک نفر را از مسیر هدایت به ضلالت وارد کند، در حقیقت اقدام به قتل کرده است و اگر از مسیر ضلالت به مسیر درست هدایت کند در حقیقت انسانی را زنده کرده است ".
به گفته وی رسالت خبرگزاری انتقال درست مسایل به مردم است و یک رسانه ارتباط جمعی اگر برخلاف رسالت اصلی خود عمل کنند در حقیقت مردم را از مسیر درست به ضلالت و گمراهی هدایت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: همه ما در برابر خون شهدا مسئول هستیم و کارها و مسئولیت ها را باید با صدق دل و صادقانه انجام دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آئین اظهار کرد: ایرنا، خبرگزاری های مادر و رسمی کشور بوده و خروجی اخبار این خبرگزاری موثق و در راستای تقویت انقلاب و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام محمد باقر کریمی با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی برای رشد و پویایی جامعه تلاش می کند، افزود: وجود این خبرگزاری با توجه به مرزی بودن استان و همچنین تعاملات برون مرزی، ظرفیت مهمی برای استان به شمار می رود.
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: مسئولان و کارکنان این خبرگزاری با وجود امکانات محدود با تمام توان برای اعتلای استان تلاش می کنند و نقش مهمی در عرصه اطلاع رسانی دارند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز با اشاره به عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی، گفت: اخبار این مرکز علاوه بر سایت خبری با شیوه های متنوع به کاربران شبکه های اجتماعی نیز منتقل می شود.
علیرضا فولادی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن استان صفحات انگلیسی و ترکی استانبولی نیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ایرنای آذربایجان غربی راه اندازی شده و اخبار منتشره به این 2 زبان در این شبکه اجتماعی بازنشر می شود.
وی ادامه داد: تولید محتوا و گزارش تحلیلی و خبری با موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با شتاب بیشتری در مرکز آذربایجان غربی دنبال می شود و دانش و تجربه کارکنان مرکز در حال ارتقا است.
به گزارش ایرنا کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت و گو کردند
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، خبرگزاری رسمی و اولین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و نیز تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است.
ایرنا که بیش از هشت دهه از تاسیس آن می گذرد در ابتدای راه با عنوان ' آژانس پارس' و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان کار خود را آغاز کرد.
از زمان پایه گذاری در سال 1313 شمسی به مدت سه دهه آژانس پارس زیر مجموعه ای از تشکیلات وزارت امور خارجه به شمار می رفت اما با آغاز به کار وزارتخانه ای با عنوان اطلاع رسانی در دولت وقت، آژانس پارس زیر نظر این وزارتخانه قرار گرفت و همزمان به خبرگزاری پارس با نام اختصاری ' پانا ' تغییر نام داد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی این خبرگزاری در راستای اهداف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به بازتعریف رسالت خبری خود پرداخت و بر پایه اهدافی چون انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و مخابره واقعیت های ایران و جهان به ویژه کشورهای اسلامی فعالیت خود را ادامه و گسترش داد.
در دی ماه 1360 نام خبرگزاری پارس با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تغییر یافت و نشان واره ای برای ایرنا برگزیده شد که بیانگر اهداف و رسالت های تازه این خبرگزاری بود.
در این نشان واره، نمادی از خانه ی خدا با نوار تلکس خبری با هم ترکیب شده است تا کار ویژه خبررسانی حقیقت محور و خداجویانه را به تصویر بکشد.
وقوع جنگ تحمیلی سبب شد تا خبرگزاری جمهوری اسلامی سیاست ویژه ای را در دستور کار قرار دهد و با ایجاد ساز و کاری متناسب با موقعیت دفاعی کشور، اطلاعات به هنگام و مورد نیاز را تهیه و ارایه کند.
در این راستا ایرنا با کارنامه ای درخشان و مخابره بیش از یک میلیون و 300 هزار خبر ویژه دفاع مقدس و 500 هزار فریم عکس و تقدیم 12 خبرنگار و عکاس شهید و آزاده توانست مسئولیت خود را با سربلندی به انجام برساند.
با توجه به جایگاه ایرنا، بخشی مهمی از اخبار و اطلاعات مورد استفاده رسانه های خارجی و داخلی، موضع گیری های مسئولان و سیاست های رسمی کشور در مورد رویدادهای ایران و جهان به ویژه کشورهای اسلامی معطوف به خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
همچنین از نقاط درخشان کارنامه ایرنا در اعلان و انتشار برخی اخبار مهم می توان به انتشار خبر دستگیری صدام حسین، دیکتاتور عراقی در 24 آذر 1382 شمسی اشاره کرد که اهمیت جایگاه منطقه ای و جهانی ایرنا در عرصه خبررسانی را بیش از پیش نمایان کرد.
نقش حرفه ای اطلاع رسانی ایرنا در رساندن صدای مقاومت اسلامی لبنان، نسل کشی مسلمانان در بوسنی، بحران افغانستان و عراق از جمله فعالیت های ارزشمند این سازمان به شمار می رود.
8135/3072
**

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/33534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شلیک پدافند در پی مشاهده شئ مشکوک در آسمان تبریز

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه