پیام آذری

آخرين مطالب

در جلسه شورای شهر تبریز عنوان شد؛

شکل گیری کمپین نامه به رهبر انقلاب درمورد احیای دریاچه ارومیه سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - تبریز- رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز از تشکیل کمپین نامه به مقام معظم رهبری در مورد احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، طبق روال هفته های پیشین، بیست و سومین جلسه علنی شورای پنجم تبریز، ظهر امروز یکشنبه با محوریت دستور جلسه مبتنی بر بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اعطای تسهیلات تشویقی به صورت کاهش مبنای محاسبه عوارض ساختمانی به ایثارگران و خانواده های معزز شهدا و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص وصول عوارض پذیره از قطعه 2پلاک 1/2468 متعلق به بنیاد مصلّای حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.
بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اعمال هبه و پرداخت 50 میلیون تومان به شورای اسلامی شهرستان تبریز و بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اعمال هبه و پرداخت 150 میلیون تومان به شورای اسلامی استان، نطق های میان دستور محرم محمدزاده و مسعودی ریحان، بررسی لایحه شهرداری ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص الغای عوارض تأخیر در مراجعه برای اخذ پایان کار صاحبان پروانه های ساختمانی شهرک خاوران از تأسیس تا آخر 1393 نیز از دیگر دستورات جلسه امروز شورای شهر تبریز بود.
غلام حسین مسعودی ریحان؛ رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار این شورا در نطق میان دستور خود نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر بر لزوم توجه به مسایل فرهنگی در حوزه مدیریت شهری و آموزش شهروندی، اهتمام شهرداری در همکاری با آموزش و پرورش در راستای ارتقای رفتارهای شهروندی تأکید کرد و ضمن تشکر از کارگردان و تهیه کننده سریال ستارخان اظهار داشت: هر چند این سریال جای نقد دارد، اما با نظر به مطرح سازی مباحثی در خصوص موضوع قبور ستارخان و شیخ محمد خیابانی در دو، سه ماه اخیر پیگیر این موضوع بوده ام، اما متأسفانه تا کنون از طرف شهرداری و شورای شهر هیچ اقدامی در این راستا شکل نگرفته است .
وی در ادامه با تکیه بر شکل گیری کمپین نامه به محضر مقام عظمای رهبری در مورد احیای دریاچه ارومیه نیز متذکر شد: بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه، حمایت و پشتیبانی خود از این کمپین را اعلام می کنم و از همه همکاران و رسانه ها خواستارم تا به این کمپین بپیوندند .
مسعودی ریحان با انتقاد از عدم استفاده بهینه از امکانات فرهنگی همچون، فرهنگسراها و انتقاد از شورا در خصوص نداشتن چشم انداز، طرح و هدف و برنامه برای حداقل چهار سال آتی ادامه داد: نداشتن چشم انداز چهارساله ما را دچار روزمرگی ساخته، و ما را مجری برنامه های شهرداری کرده است و این امر زیبنده شورای پنجم و ترکیب شخصیت های فرهیخته آن نیست.

انتقاد از بی توجهی اعضای شورا به شعارهای تبلیغاتی
وی با انتقاد از بی توجهی اعضای شورا در خصوص شعارهای تبلیغاتی خود متذکر شد: مگر قرار نبود که ما نگاه کلان مدیریتی داشته باشیم و به اصلاح ساختارها و ایجاد سیستم در بدنه شهرداری بپردازیم و به شایعه ها، حرف و حدیث های رایج در مورد پروژه های عمرانی همچون، مرکز همایش ها، میدان آذربایجان و اتوبان پاسداران و سایر پروژه های کلان بپردازیم و گزارش شفاف به مردم و رسانه ها ارایه دهیم، حال جای سؤال است که چه شده که الان ما به جای کلان نگری و سیستم سازی درگیر جزئیات ورود یا عدم ورود چند نفر به شهرداری یا جابه جایی چند مدیر میانی شهرداری شده ایم، هر چند که این موضوع جای بحث دارد، اما نکته مهم فراموشی شعارهای انتخاباتی ماست.
این عضو شورای شهر و رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با تکیه بر وضعیت اسفناک حوزه سرمایه گذاری شهرداری، املاک و دارایی های به تاراج رفته، بیان کرد: این حوزه به خواب و رکود رفته است و واقعاً جا دارد که یک انسان مسؤول و مسلمان از دیدن این اوضاع بر حال این شهر بگرید. چون جای سؤال است که بررسی شود، من و شمایی که از یک چوب کبریت شخصی نمی گذریم، چگونه می شود که در پروژه جواهر که بالغ بر 100 میلیارد در آن هزینه شده، یا در پروژه مبل و خودروی مایان که بالغ بر 300 میلیارد هزینه برداشته، یا در پروژه ابریشم که 10 ها میلیارد هزینه برداشته، یا چندین میلیارد خوابیده در پروژه های دیگر بی تفاوت هستیم، مگر بحث حسابرسی جزو برنامه های ما نبوده، اگر چنین بوده است پس چرا فراموش شده اند؟
وی با بیان اینکه ما به جای برنامه ریزی و پیگیری این موضوع و حسابرسی و به چالش کشیدن مدیریت کلان گذشته درگیر مسایل روزمره شده ایم، بر ضرورت توجه به شفافیت مالی، تخصص گرایی و پاسخگویی در مدیریت شهری تأکید کرد و با بیان اینکه این موضوع شعار انتخاباتی بنده در ایام انتخابات بوده است، ادامه داد: هنوز هم به شدت پای بند به این موضوع هستم و در این راستا لازم است که شهرداری هر چه سریع تر پروتال اطلاع رسانی پروژه های شهری را ایجاد کند و تمام پروژه های بالای 100میلیونی را در آن قرار دهد و چگونگی طرح قرارداد، ناظر، مجری، مشاور، نحوه واگذاری و سایر مشخصات را در سایت بار گذاری کند.

پیگیری جدی در خصوص تفاهم نامه دولت در مورد تبریز 2018
رئیس شورای آذربایجان شرقی با تأکید بر پیگیری جدی در خصوص تفاهم نامه دولت در مورد تبریز 2018 و پیگیری 760 میلیارد تومان قید شده در آن تفاهم نامه، گفت: متأسفانه تا به حال در مورد تبریز 2018 به طور جدی، علمی و کارشناسی شده صحبت نشده است و باید متوجه باشیم اگر ما توجه جدی و اثرگذار نسبت به پدیده 2018 نداشته باشیم، بعدها همواره مورد سؤال شهروندان خواهیم بود .
وی با تأکید بر لزوم توجه به پرداخت مطالبات پیمانکاران و کارگران مجموعه شهرداری متذکر شد: متأسفانه در مسئله پرداخت، به شکل « یک بام و دو هوا» عمل می شود و ما شاهد ناعدالتی در پرداخت پیمانکاران هستیم و اگر به موضوع پرداخت پیمانکاران که ساخت و ساز امروز و فردای شهر به دست آن هاست، توجه نشود و این بی عدالتی ها دوام یابد، قطعاً سرمایه اجتماعی ما را با خطر مواجه خواهد ساخت. چون جای سؤال است که پرسیده شود که چطور می شود که یک پیمانکار در مرکز همایش ها از 56 میلیارد 40 میلیارد دریافت می کند و همچنان وصول بقیه مطالبات آن نیز در تهران پیگیری می شود، اما پیمانکار دیگر که واقعاً هم زحمت کشیده، و کار کرده، رقمی دریافت نکرده است؟
پی ریزی زیرساخت های فرهنگی شهر و شهروند محور
این عضو شورا با درخواست از شهردار تبریز ادامه داد: به جد از شهردار می خواهم که در افتتاح این پروژه عجله نکند، چون خیلی ها می خواهند با افتتاح زود هنگام آن با پرده کشی روی بسیاری از نواقص و مشکلات موجود در آن را بپوشانند.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار با تأکید بر لزوم افزایش انگیزه در بین کارمندان و مدیران شهرداری بیان کرد: توجه به این موضوع می تواند در راستای بهره برداری بهینه از منابع انسانی موجود مؤثر واقع شود. سپس بر لزوم توجه به مدیریت هزینه در شهرداری گفت: با نظر به کاهش در آمدها توجه به این موضوع ضرورتی اجتناب ناپذیر است و یاد آور ضرب المثل «چون دخالت نیست، خرج آهسته تر کن» برای ماست .
وی در این راستا بر توجه به پی ریزی زیرساخت های فرهنگی شهر و شهروند محور تأکید کرد و گفت: در این حالت، تمامی پروژه ها بر محور انسان و بهزیستی شهروندان بنیان نهاده می شود و در چنین شهری است که شهر به خوبی با حقوق و تکالیف خود آشنا می شود و در این خصوص، توجه به مدیریت ارزش در پروژه های شهری مبتنی بر اجرای پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن و با لحاظ هزینه، فایده پروژه های شهری می باشد و در آن ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی پروژه های کلان شهری مد نظر است.
شایان ذکر است در جلسه علنی امروز، شورای شهر با تعدیل ارقام مساعدت به میزان 100 میلیون تومان برای شورای استان و 30 میلیون تومان برای شورای شهرستان موافقت کرد و پس از بررسی طرح لایحه بخشودگی عوارض تمدید پروانه در شهرک خاوران برای شهروندانی که تا پایان سال 93 اخذ پروانه کرده اند، نیز با اجرای این لایحه تا پایان خردادماه 97 موافقت شد .

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/33529/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

برپایی 5 میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در60 هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

خط کشی 250 کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

کشف 15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی

درگذشت پدر شهید سلطانی در مراغه

بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد

همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل

2224 میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت