رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:
مشتری مداری نکته مهم برای جذب دانشجو است
علمي
بزرگنمايي:
آذری آنلاین -
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نکته مهم در جذب دانشجو بکارگیری مهارتهای ارتباطی و مشتری مداری است که نقش روابط عمومیها در این مورد باید پررنگتر بوده و با مطالعه و علم کافی جلو بروند تا در راه رسیدن به اهداف دانشگاه موفق باشند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور در دومین شورای هماهنگی روابط عمومی و اطلاع رسانی استان آذربایجان شرقی در واحد تبریز، اظهار کرد: روابط عمومیها به عنوان یکی از ارکان نظام ارتباطی و اطلاعرسانی نقش تعیین کنندهای در افزایش آگاهیهای عمومی جامعه و فرهنگسازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارند.
وی با بیان اینکه امروز عصر ارتباطات است، ادامه داد: یکی از وظایف رسانههای دانشگاه و روابط عمومیها تجلی مناسب عملکرد و فعالیتهای دانشگاه نزد جامعه هدف و مخاطبان است. به این منظور در مقطعی که دانشگاه با رقبای بیشتری مواجه است و جذب دانشجو مسئله مهم و حیاتی است باید از همه ابزارهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی با حفظ جایگاه و شان دانشگاه بهره گرفته شود.
دبیر هیأت امنای استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تا مدتی پیش دانشگاه آزاد اسلامی آموزش محور عمل کرده است و در آمد اصلی آن از شهریه دانشجویان بوده است و کسب درآمدهای غیر شهریه ای در اولویت برنامه واحدهای دانشگاهی نبوده است و این روند دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.
وی گفت: رضایتمندی و تکریم دانشجویان در جذب دانشجو اثر گذار است. همه همکاران در حوزههای مختلف دانشگاه در انجام وظایف خود از هیچ اقدامی جهت حل مشکل دانشجویان دریغ نکنند. مخصوصاً روسای دانشکدهها برای بررسی و مرتفع شدن مشکلات و حصول رضایت مندی دانشجویان تمهیدات لازم اتخاذ کنند.
رییس واحد تبریز با اذعان به تاثیر فضای مجازی در جذب دانشجو، گفت: امروز میبینیم که مردم بیشتر به فعالیت در فضای مجازی روی آوردهاند، فضای مجازی یک فضای گفتمان رسانهای و فرهنگی است و تبلیغات در آن میتواند در جذب دانشجو بسیار تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه نقش کارمندان و اساتید در رشد، تعالی و بالندگی دانشگاه انکارناپذیر است، افزود: انسجام و همدلی همکاران و تکریم دانشجویان و خانوادههای آنها مهمترین گام در توسعه اهداف و سیاستهای کلان دانشگاه است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم رعایت مقررات آموزشی در برخی واحدهای دانشگاهی برای حفظ و جلب رضایت دانشجویان گفت: در شرایط فعلی که پذیرش دانشجو در اکثر واحد های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی است،دانشگاهی در جذب دانشجو موفق خواهد بود که بتواند کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی مطلوبتری را ارائه دهد و مهمتر از این بتواند خود را بهخوبی به جامعه هدف معرفی کند.
وی ادامه داد: مخاطبان دانشگاه در اقشار مختلف حق دارند که برای انتخاب بهتر و آگاهانه از توفیقات و دستاوردهای دانشگاه مطلع شوند و این وظیفهای است که روابط عمومیها در واحدهای دانشگاهی با خلاقیت، نوآوری و ابتکارات باید بر اجرای شایسته آن اهتمام جدی داشته باشند.
جوانپور در خاتمه تاکید کرد: هر ترم بعد از اتمام زمان ثبت نام از پذیرفته شدگان نظرسنجی کنید که به چه طریقی با دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شدهاند و روی آن برنامهریزی و سرمایهگذاری کنید.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۰۴:۴۲ PM
-
۶۷ بازديد
-
ایسنا - علمی - آذربایجان شرقی
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/33040/