پیام آذری

آخرين مطالب

رجوع به فرهنگ قرآنی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد فرهنگي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - استاندار اردبیل گفت: رجوع به فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و به حداقل می‌رساند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در دیدار با فعالان قرآنی در اردبیل اظهار کرد: ما اگر بتوانیم با الهام از فرهنگ قرآنی زندگی خودمان را آراسته به آداب و رسوم و مسلک قرآن کنیم قطعا در مقابله با مشکلات، تهدیدها و آسیب‌ها قادر به رفع آنها بوده و زمینه تحکیم بنیان‌های اجتماعی و خانوادگی را فراهم می‌آوریم. 
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در جامعه با مشکلات متعدد از طلاق و اعتیاد گرفته تا برخی بزه‌ها روبرو هستیم نتیجه غفلت و بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و انسان‌ساز قرآن است در حالی که با رجوع به مبانی قرآنی می‌توانیم سلامت روحی، روانی و جسمی را برگردانیم. 
استاندار اردبیل با بیان اینکه فعالان عرصه قرآنی باید در تروریج و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه تلاشی مضاعف را انجام دهند، تصریح کرد: ما اگر تمام زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی و اجرایی را فراهم کنیم اما از توجه به مسایل اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی غافل شویم قطعا به هیچ نتیجه و ثمره‌ای در پیشبرد اهداف نخواهیم رسید. 
بهنامجو حمایت همه‌جانبه مدیران دلسوز استانی را از محافل و مجلس قرآنی با محوریت مساجد و حسینیه‌ها یادآور شد و گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را در برابر همه شیطنت‌های بدخواهان بیمه کنیم راهی جز تکیه بر فرهنگ اسلامی و قرآنی و سیره اهل بیت نداریم. 
وی پیروزی انقلاب اسلامی، کامیابی در دوران دفاع مقدس و ایستادگی امروز را نتیجه تکیه بر فرهنگ قرآنی خواند و اضافه کر: باید در جامعه فضایی را فراهم کنیم تا از سنین کودکی فرزندان ما علاقمند به قرآن و آموزش مفاهیم آن باشند که در این بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها یک مسئولیت سنگین وریت خانه‌ها و موسسات قرآنی و مجموعه تبلیغات اسلامی یک رسالت فراگیر و مهم است. 
بهنامجو بیان کرد: ما از معاون سیاسی و امنیتی به عنوان یک ماموریت متفاوت خواسته‌ایم تا به شکل پررنگ مسایل اجتماعی را مورد توجه قرار دهنند که قطعا در این بخش از ظرفیت نهادها و مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی استفاده خواهد شد. 
وی در پایان گفت: به عنوان نمونه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 40 هزار کودک را تحت پوشش برنامه‌های خود دارد که از این ظرفیت می‌توان برای توسعه برنامه‌های آموزش قرآن و آشنایی کودکان و نوجوانان با این مفاهیم الهی استفاده کرد. 
اردبیل با چهره‌های قرآنی ممتاز جایگاه اول کشور را دارد 
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی ستوده در دیدار فعالان قرآنی با استاندار اردبیل اظهار کرد: ما در سه محور آموزش، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآنی با تکیه بر ظرفیت موسسات
و خانه‌های قرآنی و تمرکز زدایی در این حوزه سعی می‌کنیم تا کارهای ممتاز و شاخصی را در سطح ملی انجام دهیم. 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت معلم، مدرسان قرآن و داوران در بین استان‌های شمالغرب کشور همواره استان اردبیل با شرایط مطلوب و مناسبی روبرو بوده به طوری که در بحث تقسیر و انتقال مفاهیم قرآنی نیز پیشتاز هستیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل منویات مقام معظم رهبری را در تقویت مبانی حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآنی یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه نیز برنامه‌های خوبی را با همکاری آموزش و پرورش انجام داده و سعی‌مان بر تقویت برنامه‌ها در این بخش است.
ستوده موضوع تمرکززدایی را در ارتباط با فعالیت‌های قرانی از مرکز استان به شهرستان‌ها و مناطق محروم و روستایی یادآور شد و بیان کرد: به رغم محدودیت اعتبارات حوزه قرآنی و فعالیت‌ها در این زمینه اما حرکت‌های جدی و تاثیرگذاری را در این بخش شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته قرآنی دهه فجر را عهده‌دار است، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در گرامی داشت این ایام نظیر محافل و مجالس انس با قرآن را شاهد خواهیم بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اردبیل را استان قرآن‌خیز با تربیت قاریان ، مفسران، مربیان و اساتید برجسته توصیف کرد و گفت: در همه فعالیت‌های قرآنی جزو استان‌های ممتاز کشور هستیم به طوری که در رشته‌های مختلف قرآنی نیز رتبه اول تا پنجم را داریم.
ستوده فعالیت 450 موسسه و خانه قرآنی را یادآور شد و افزود: اعتبارات ناچیزی به این حوزه اختصاص یافته و اغلب این موسسات با اعتبارات اندک همچنان فعال بوده و خدمات قرآنی انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: ما از استاندار اردبیل انتظار داریم تا در تحصیص نیم درصد اعتبارات فرهنگی به بخش قرآنی و توجه جدی به این حوزه مجموعه تبلیغات اسلامی را کمک و همراهی کنند.
در این جاسه تعدادی از فعالان علوم قرآنی اعم از قاریان، مفسران، اساتید و صاحبان موسسات و خانه های قرآنی پیشنهادات خود را با محوریت توجه جدی به حوزه قرآن و مبانی آن مطرح کردند. 
فعالان قرآنی در دیدار با استاندار اردبیل تاکید کردند؛ 
کاهش آسیب‌های اجتماعی با مهجوریت‌زدایی از قرآن 
فعالان قرآنی در استان اردبیل در مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر مهجوریت‌زدایی از قرآن و توجه جدی به مفاهیم کتاب الهی تاکید کردند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در نشست صمیمی اصحاب و فعالان قرآنی با استاندار اردبیل تلاشگران این عرصه ضمن برشمردن برخی از غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به حوزه قرآن و مهجوریت کتاب الهی از مقام عالی استان اردبیل خواستند تا نسبت به افزایش اعتبارات حوزه قرآنی و خروج این بخش از بی‌توجهی و غفلت و مهجوریت توجهی جدی داشته باشند. 
حجت‌الاسلام رجبی یکی از فعالان حوزه قرآن در این نشست اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را به اشکال مختلف رفع کنیم باید مهجوریت را از چهره قرآن رفع کنیم. 
ناصرآزاد دیگر فعال قرآنی با بیان اینکه همه آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی ریشه در غفلت و بی‌توجهی به قرآن دارد، گفت: تاکنون کسی را سراغ نداریم که اهل قرآن و مجالس و محافل معنوی باشد اما دستی در کارهای خلاف داشته باشد. 
وی با بیان اینکه قرآن آنگونه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته که به جای بها دادن به قاریان و مفسران قرآن بازیگران و ورزشکاران ما به عنوان الگوی فرزندان ما معرفی می‌‌شوند. 
موسوی دیگر فعال حوزه قرآنی با اشاره به اینکه کمتر در حوزه قرآنی در کشور و استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: امیدواریم همانند مجمع خیرین مدرسه‌ساز که مورد اعتماد مردم هستند به سرعت زمینه شکل‌گیری مجمع حامیان و همراهان علوم قرآنی در سطح ملی و استانی فراهم آید. 
سیدهاشمی دیگر فعال قرآنی در بخش آموزش و پرورش نیز گفت: دانش‌‌آموزان از مسابقات قرآنی استقبال خوبی دارند به طوری که در سالتحصیلی گذشته 12 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در سطوح منطقه‌ای و یک هزار و 400 نفر نیز در مرحله استانی در این مسابقات شرکت کرده و 13 نفر برگزیده کشوری شدند. 
وی با بیان اینکه هنوز جوایز منتخبین این مسابقات اعطا نشده است، خاطرنشان کرد: قطعا این بی‌توجهی‌ها انگیزه دانش‌آموزان منتخب در مسابقات قرآنی را کاهش می‌دهد که امیدواریم مسئولان استانی حمایت مادی و معنوی از فعالان این بخش را در دستور کار قرار دهند. 
نماینده موسسات و خانه‌های قرآنی نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات قرآنی در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و تخصیص‌ها نیز بسیار پائین است ضرورت حل مشکلات بیمه‌ای فعالان قرآنی و حمایت مالی از موسسات قرآنی را خواستار شد. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/31802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است