پیام آذری

آخرين مطالب

گزارش مهر از جلسه شورای شهر تبریز؛

بررسی سریع لایحه بودجه شهرداری تبریز/ بودجه باید واقعی باشد سياسي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - تبریز- طبق روال هفته های پیشین، بیست و دومین جلسه علنی شورای پنجم، عصر امروز یکشنبه با تاکید بر بررسی سریع لایحه بودجه شهرداری تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، این جلسه با ارایه توضیحات در خصوص کلیات آن توسط ایرج شهین باهر؛ شهردار کلان شهر تبریز و محوریت دستور جلسه مبتنی بر بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اعطای تسهیلات تشویقی به صورت کاهش مبنای محاسبه عوارض ساختمانی به ایثارگران و خانواده های معزز شهدا و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص وصول عوارض پذیره از قطعه 2پلاک 1/2468 متعلق به بنیاد مصلّای حضرت امام خمینی (ره) و تهاتر غرامت باقی مانده این پلاک از بخش یک الحاقی به مسیر خیابان حسن کوچه سی آبرسان، بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اعمال هبه و پرداخت 50 میلیون تومان به شورای اسلامی شهرستان تبریز و بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اعمال هبه و پرداخت 150 میلیون تومان به شورای اسلامی استان به ریاست شکور اکبر نژاد؛ رئیس این شورا تا ظهر امروز در تالار شورای اسلامی کلان شهر تبریز برگزار شد.
نظر تنی چند از اعضای شورا در خصوص بررسی برنامه بودجه
محمد باقر بهشتی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا با تأکید بر اینکه برای بررسی سریع لایحه بودجه باید کمیسیون تلفیق در شورای شهر تشکیل دهیم، اظهار داشت: شورای شهر قانوناً باید هر هفته 3 جلسه برای بررسی لایحه بودجه تشکیل دهد و در این خصوص، جهت بررسی کارشناسانه و خط به خط لایحه کار کمیسیون تلفیق شبانه روزی خواهد بود. از این رو، پیشنهاد می کنم اعضای کمیسیون تلفیق در همین جلسه مشخص شوند .
غلامحسین مسعودی ریحان؛ رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار نیز با پیشنهاد بر ایجاد کمیسیون تلفیقی گفت: بنده موافق هستم که کمیسیون تلفیقی با حضور تمام اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و یک نفر به نمایندگی از هر کمیسیون دیگر تشکیل شود .
فریدون بابایی اقدم؛ رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی با پیشنهاد بر تعطیلی کمیسیون های داخلی شورای شهر تا زمان بررسی لایحه بودجه، اظهار داشت: بهتر است تمام اعضای محترم در جلسات بررسی لایحه بودجه شرکت داشته باشند .
وی با بیان اینکه درصد تحقق بودجه سال 96 نگران کننده است، ادامه داد: نمی دانم چه اصراری وجود دارد که همچنان این روند را برای سال آینده نیز ادامه دهیم. از این رو، از همکاران شورای شهر خواستارم این موضوع را مورد تأکید قرار دهند .
محمد اشرف نیا؛ دیگر عضو این شورا با اظهار بر اینکه بودجه سال آینده را بیشتر از آنچه که تحلیلی و تحقیقی ببینم آن را مبتنی بر رقم سازی دیمی می بینم، ابراز داشت : بودجه مربوط به مترو، بیش از همه شعاری است و در این راستاانتظار داشتیم آقای شهردار در تدوین بودجه از کارشناسان خبره استفاده کنند نه کسانی که بودجه را صرفاً در اعداد و ارقام می بینند.
شهردار تبریز با اظهار بر اینکه برای تدوین این لایحه، به طور کلی از سوی تمام کارکنان و مسؤولان، هزار و 80 ساعت زمان گذاشته شده است، متذکر شد: بودجه شورای اسلامی شهر در سال 97، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و بودجه کلی شهرداری مرکزی و مناطق تابع در سال 97، 2 هزار و 630 میلیارد تومان است .
شفاف سازی منابع درآمدی شهرداری تبریز
شهین باهر با تکیه بر محور های بودجه 97 و اظهار بر اینکه اخذ نظرها، برنامه ها و چشم انداز های مان در راستای شفاف سازی منابع درآمدی بوده، و به صورت کامل و دقیق و بر مبنای توسعه متوازن در توسعه مناطق شهر و توسعه عمرانی مناطق کم برخوردارمحاسبه شده اند، گفت: متأسفانه سال 20018، سال بحران در خاورمیانه اعلام شده است، از اختصاص اعتبار 91میلیارد تومانی برای تجهیز، ایجاد و نوسازی ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف شهر در سال 97 خبر داد و گفت: این بودجه برای سازمان آتش نشانی نسبت به بودجه سال 96، افزایش 53 درصدی داشته است .
وی با اظهار بر اینکه در مناطق پر تراکم و حاشیه نشین 20 باب میدان ورزشی هزار متری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این مراکز کاربری دیگری نیز دارند و آن استفاده از آن ها به عنوان ایستگاه مدیریت بحران در شرایط بحرانی همچون، زلزله برای کمک رسانی از این میدان هاست، چون همان گونه که می دانید تراکم این بافت ها باعث شده است که در مواقع بحران جایی برای فرود هلیکوپتر نداشته باشیم و این تدبیر برای آن ها ضروری بوده است .
شهین باهر با تکیه بر ضرورت کاهش حداکثری پیش بینی اعتبارات برای هزینه های غیر ضروری و بیان اینکه شهرداری مصمم است تا در موضوعاتی که زیاد مرتبط با حیطه کاری اش نیست ورود نکند، احیای مسیر قونقا و ایجاد تراموا تا خط 1 مترو، توجه ویژه به مسیر گشایی ها، تأمین اعتبار 650 میلیاردی برای خط یک، اتمام پروژه های مرتبط با تبریز 2018، صدور 2087 مورد پروانه ساختمانی در سال گذشته و نزول آن به صدور 1476مورد پروانه ساختمانی را از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه برشمرد.
گفتنی است، در جلسه امروز سیاست تشویقی تخفیف عوارض محلی به مناسبت 12 تا 22 بهمن مطرح شد و پس از تبیین نکته نظرهای موافقین و مخالفان این لایحه، دوفوریتی بودن آن رأی نیاورد و تک فوریتی آن بررسی شد و بر اساس آن، قرار بر این شد 10درصد بیش تر از میزان تخفیف همیشگی در این دهه اعمال شود .
هم چنین، شایان ذکر است که بنا به اظهار شکور اکبرنژاد؛ رئیس این شورا که وارد لایحه عوارض محلی شدیم و جلسه غیرمستمع ادامه می یابد و تنها کارشناسان می توانند در جلسه حضور داشته باشند، امکان پوشش خبری ادامه جلسه ممکن نشد.
در حاشیه جلسه امروز این شورا، شهردار تبریز در پاسخ به اعضای این شورا و اظهار بر اینکه بدهی های ما در این سال انجام خواهد شد و چاره ای جز این نبوده است، گفت: کندروی های عملکردی به تحقق لایحه بودجه ضربه زده، و تغییر و تحولات زمان گیر بوده است .
وی هم چنین با بیان اینکه بحث بنده و فرج قلی زاده در رسانه ها بدترین نمود را پیدا کرده است و من این را نمی خواهم و آرامش شهر برای من بیش ترین اهمیت را دارد، ادامه داد: از اعضای شورا خواستارم در صورت داشتن انتقادی نسبت به بنده، انتقادهای خود را به شکل مستند ارائه دهند و از من جواب بخواهند تا شاهد این تنش ها نباشیم .
فرج قلیزاده نیز در پاسخ به شهردار با اظهار مبتنی بر اینکه از توضیحات شهین باهر متشکرم و از شما خواهش می کنم اگر کسی را معرفی کرده ام که مدیر فلان جا باشد را نام ببرید، گفت: بنده ترجیح می دهم، بیش تر من بد شوم تا اینکه در نظر مردم، شهردارمان، دروغگو جلوه داده شود، از این رو، پیشاپیش می پذیرم هرکسی که شما بگویید را معرفی کرده ام. اگر معرفی کردم با شرف انسانی خود در آن مورد صحبت کنید. اگر سهمی خواسته ام با صراحت همین جا بگویید . چون تحقق 22 درصدی بودجه در سال 96 زنگ خطری است برای ما تا بیش تر به همکاری و همراهی کمر همت ببندیم .
وی با بیان اینکه تبعیت از بودجه اشتباه 96 نگرانم می کند، متذکر شد: مجبور بوده اند چنین کنند؛ اما عیان است که نخواهیم توانست به آن عمل کنیم. در این جا ضرورت دارد که هزینه های جاری و بدهی تأمین شود .
فرج قلی زاده با تأکید مجدد بر جلوگیری از ورود نورچشمی ها ادامه داد: برای جلوگیری از هزینه های مازاد بهتر است از برون سپاری بپرهیزید و نیروهای خودمان را به کار بگیرید .
وی در پایان نیز با تأکید مجدد بر صیانت قلم از سوی خبرنگاران اظهار داشت:خبرنگان، شما را به خدا قسم می دهم تا از شرافت قلم خود صیانت کنید و حیثیت خود را مخدوش نکنید.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/31759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس