پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد (ع) 30 میلیارد هزینه دارد/ اهل تقابل نیستم علمي

راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد (ع) 30 میلیارد هزینه دارد/ اهل تقابل نیستم
  بزرگنمايي:

آذری آنلاین - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد (ع) 30 میلیارد تومان هزینه دارد.
به گزارش ایسنا٬ منطقه آذربایجان شرقی٬ عزیز جوانپور در نشست خبری با بیان این‌که بیمارستان امام سجاد (ع) پیش از این از نظر عمرانی افتتاح شده است٬ اظهار کرد: 20 میلیارد تومان توسط دانشگاه برای احداث این بیمارستان هزینه شده و به‌منظور تکمیل تجهیزات آن با استاندار آذربایجان شرقی، وزارت بهداشت و خیران سلامت مذاکره کرده‌ایم.
وی ادامه داد: با تجهیز بخش‌های مختلف، بیمارستان امام سجاد (ع) بدون برگزاری مراسم خاصی٬ راه‌اندازی می‌شود؛ همچنین دانشکده‌ی دندانپزشکی راه‌اندازی شده و بخشی از امکانات مورد نیاز نیز فراهم شده که نواقصات آن به‌زودی رفع می‌شود.
جوانپور با اشاره به این‌که امسال 35 امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را جشن می‌گیریم، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تبریز اولین واحد تاسیس شده‌ی دانشگاه آزاد اسلامی کشور است و امروز بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در بین دانشگاه‌های آزاد کشور در رده چهارم قرار دارد.
وی با بیان این‌که امروزه رسالت دانشگاه آزاد عوض شده است، عنوان کرد: زمانی پاسخ به نیازهای علمی جامعه تنها هدفمان بود، اما امروز دانشگاه آزاد به دنبال کارآفرینی و ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان است تا گرهی از مشکلات صنعت و اقتصاد جامعه رفع شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: پیش از این تولید علم در قالب مقالات، معیار رتبه‌بندی و ارتقای اساتید بود، اما اکنون ایفای نقش در تولید و تجاری‌سازی فناوری معیار و ملاک است، علاوه بر این، پایان نامه‌ی دانشجویان نیز به سمت رفع مشکلات صنعت هدایت می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم پرورش دانشجوی آچار به دست، گفت: در این راستا با مجموعه‌های مختلف تفاهم‌نامه منعقد شده تا دانشجویان دوران کار آموزی را در واحد‌های صنعتی بگذرانند.
جوانپور با اشاره به ظرفیت خالی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد: زمانی دانشگاه آزاد در استان 130 هزار دانشجو داشت و امروز این آمار به 60 هزار نفر کاهش یافته است و باید برای ارتقای کیفیت دانشگاه تلاش کنیم٬ همچنین 22 مدرسه سما برای جبران کمبود دانشجو در استان راه‌اندازی می‌شود.
به گفته وی٬ واحد تبریز 23 هزار و 761 دانشجو، 263 رشته، 517 نفر عضو هیات علمی تمام وقت و 16 عضو نیمه وقت٬ 670 استاد حق التدریسی و 700 کارمند دارد و در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه افزایش یافته است.
جوانپور ادامه داد: تنها 17 رشته مقطع کارشناسی این دانشگاه با آزمون بوده و برای متقاضیان رشته‌های کم طرفدار تا سقف 50 درصد تخفیف می‌دهیم.
وی با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد برای ایجاد 10 پارک علم و فناوری در 10 استان، اعلام کرد: به‌منظور تکمیل اکوسیستم تبدیل ایده به نوآوری و تجاری‌سازی آن، به دنبال ایجاد پارک علم‌و‌فناوری آذربایجان با همکاری دانشگاه آزاد ارومیه هستیم.
وی تاکید کرد: 10 درصد بودجه دانشگاه آزاد استان در رابطه با پژوهش است و به هیچ عنوان در بخش پژوهش کم نخواهیم گذاشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دکتر ولایتی مأموریت راه‌اندازی شعبه جمهوری آذربایجان دانشگاه آزاد را به بنده محول کرده است، بیان کرد: رایزنی و صحبت‌هایی در این خصوص با سفیر ایران در آذربایجان انجام شده و به نتایج امیدبخشی هم دست یافته‌ایم.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه‌ی تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد در استان، خاطرنشان کرد: از واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد بازدید کرده و تدوین برنامه‌ در چارچوب سیاست ابلاغی دانشگاه را از روسای واحدها درخواست کرده‌ایم و هر کدام از روسا که توان مدیریت نداشته باشد، در جهت تعالی و رشد دانشگاه جای خود را به فرد توانمندتری‌ می‌دهد.
وی در رابطه با سیاست دانشگاه آزاد تبریز در مواجهه با مسائل سیاسی و جناحی، گفت: از توان تمامی نمایندگان مجلس استان و دولت‌ مردان برای رشد دانشگاه استفاده کرده و با مرزبندی جناحی و سیاسی کاری ندارم، روحیه تقابل نداشته و در گذشته هم ثابت کردم که اجازه نمی‌دهم دانشگاه مورد سو استفاده سیاسی و جناحی قرار گیرد.
جوانپور با بیان این‌که اگر دانشگاه دچار حاشیه شود از مسیر واقعی دور می‌شود، تصریح کرد: با هیچ کدام از دانشگاه‌های دولتی رقیب نبوده و در کنار آن‌ها برای توسعه استان تلاش می‌کنیم.
وی با تاکید بر این‌که دانشگاه بنگاه سیاسی احزاب و گروه‌های سیاسی نیست، اظهار کرد: درخواست تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری جلسات در هیات نظارت بررسی می‌شود و در مراسم 16 آذر امسال شخصیت‌های مختلف سیاسی در دانشگاه حضور یافته و سخنرانی کردند.
وی در رابطه با برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد باید به معنای واقعی کلمه، اسلامی باشد و به‌منظور بازگشت به فرهنگ اسلامی- ایرانی، شورای فرهنگی دانشگاه فعال شده و اقدامات اساسی انجام می‌دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قول پیگیری مشکلات دانشجویان نظیر کمبود فضای پارکینگ شماره 2 و جریمه خودروهای پارک شده در محوطه بیرونی دانشگاه توسط پلیس را داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/27087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟