پیام آذری

آخرين مطالب

ایسنا گزارش می دهد؛

راه اندازی دفتر تجاری اردبیل در مسقط اقتصادي

  بزرگنمايي:

آذری آنلاین -
در نشست اخیر تجار و بازرگانان اردبیل _ عمان مقرر شد تا به زودی دفتر تجاری اردبیل در مسقط پایتخت عمان راه اندازی شود .
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، در نشست اخیر هیات تجاری عمان و جمعی از فعالان اقتصادی اردبیل علاوه بر توسعه روابط فی ما بین بر حضور هیات های دو کشور در اردبیل و مسقط تاکید شد.
در این نشست که در اتاق بازرگانی اردبیل و با محوریت توسعه روابط کشور عمان و استان اردبیل در حوزه های اقتصادی، تجاری، بازرگانی، گردشگری و خدمات برگزار شد مسئولان استان اردبیل و هیات عمانی ظرفیت های خود را در توسعه این روابط بیان کرده سپس هیات عمانی از برخی از واحدهای تولیدی استان اردبیل بازدید کرده و در جریان توانمندی های اقتصادی استان اردبیل قرار گرفتند.
مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه در دهه 60 بنده چند صباحی مسئولیتی در استان فارس داشتم با تعدادی از فعالان اقتصادی که به کشور عمان رفت و آمد داشتند در ارتباط بودم که از همین روی سعی کردیم تا به واسطه آنها از یک هیئت تجاری و اقتصادی عمان با سابقه طولانی فعالیت در این عرصه دعوت کنیم تا در استان اردبیل به عنوان یک بازار بکر با توانمندی بالا در بخش های تولیدی، گردشگری، تجاری و خدماتی حضور پیدا کنند.
ارژنگ عزیزی افزود: ما در این نشست با حضور فعالان اقتصادی استان سعی داریم تا به تقویت روابط تجاری استان اردبیل در صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کشور عمان کمک کرده و بستر یک تقویت روابط و ارتباطات خوب و سازنده را فراهم آوریم.
وی با یادآوری اینکه چشم انداز روابط کشورمان با عمان و با اولویت کشورهای همسایه نویدبخش به نظر می رسد تصریح کرد: قطعا این تعاملات، ارتباطات و رفت و آمدها کمک خواهد کرد تا ما بتوانیم به آینده چنین روابطی امیدوار باشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این نشست قرار شد پیگیری ها برای برقراری ارتباط هر چه بیشتر تجار اردبیلی با عمان انجام شود که با توجه به برقراری 5 تا 6 پرواز در هفته از عمان به استان فارس و بالعکس تلاش می کنیم پروازی را نیز از اردبیل به مقصد شیراز و عمان و بالعکس دایر کنیم تا حداقل در طول هفته یکبار تجار ما بتوانند از این بستر برای صادرات محصولات متنوع خود استفاده کنند.
در این جلسه یکی از فعالان اقتصادی ایران- عمان نیز با ابراز خرسندی از حضور در استان اردبیل به دنبال درخواست مدیر کل امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: خوشحال هستیم که از طریق وزارت کشور و اتاق بازرگانی فضایی فراهم شد تا بتوانیم به همراه هیئت عمانی در اردبیل حاضر شویم.
غلامحسین زعفرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر روابط گرم و مستحکمی بین ایران و عمان فراهم است گفت: این هیئت عمانی علاقمند است تا روابط متنوعی را با استان اردبیل در حوزه های تجاری، گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی داشته باشد که این نقطه تعامل می تواند زمینه توسعه روابط عمان با اردبیل را فراهم کندن.
وی ظرفیت های کشور عمان را در بین کشورهای حوزه خلیج فارس یک ظرفیت خوب برای افزایش ارتباطات و تعامل با ایران به عنوان شریک اقتصادی شایسته توصیف کرد و اظهار داشت: هم در این نشست و هم در بازدیدی که از واحدهای تولیدی در اردبیل خواهیم داشت از نزدیک با این ظرفیت ها آشنا شده و کسب این اطلاعات و آگاهی ها به توسعه امیدبخش روابط اردبیل و عمان کمک خواهد کرد.
این فعال اقتصادی ادامه داد: سرمایه گذاری های مشترک در بخش های تولیدی، گردشگری و همچنین تجارت و معدن می تواند به تقویت ارتباطات کمک کرده و با توجه به اینکه عمان مرکزیت اقتصادی به عنوان بارانداز توسعه تجاری کشورهای حوزه خلیج فارس عمل می کند می تواند بسترساز یک تحول اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال روزافزون شود.
زعفرآبادی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک هیئت تجاری استان اردبیل نیز در عمان حاضر شده و سعی می کند تا از نزدیک با توانمندی های اقتصادی، تجاری و بازرگانی عمان آشنا شود این تعاملات می تواند به بهبود روابط و افزایش فعالیت تجار و بازرگانان بینجامد.
هیئت تجاری اردبیل بهمن ماه به عمان اعزام می شود
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بهمن ماه امسال یک هیئت تجاری و بازرگانی از اردبیل به مسقط پایتخت عمان اعزام می شوند.
بهروز پورسلیمان در حاشیه نشست مشترک فعالان اقتصادی اردبیل و عمان در اتاق اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما امروز جلسه خوبی را با فعالان اقتصادی کشور عمان به عنوان یک کشور عربی دوست و همسایه برگزار کردیم تا از نزدیک تعاملات و ارتباطات دو جانبه را مورد ارزیابی و محک قرار دهیم.
وی به زمینه همکاری های مشترک در ابعاد اقتصادی، تجاری، گردشگری، حمل و نقل و کشاورزی بین دو کشور اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه اولویت اتاق اردبیل توسعه مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس است ما در این جلسه با دعوت از سندیکاها و انجمن های صادرات و تشکل های مرتبط سعی داریم تا با شناخت از بازار کشور عمان بستر یک همکاری مشترک و متقابل را فراهم آوریم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل چشم انداز این روابط را امیدبخش و افزایش تعاملات را جدی در بهبود روابط و توانمندی ها اعلام کرد و افزود: در کنار حضور هیئت های تجاری و بازرگانی عمان که در ماه های آینده شاهد حضور آنها در اردبیل خواهیم بود ما نیز پیشنهاد کردیم تا در بهمن ماه یک هیئت تجاری، بازرگانی و اقتصادی را از استان اردبیل به عمان اعزام کنیم.
پورسلیمان از راه اندازی دفتر تجاری اردبیل در مسقط خبر داد و گفت: شرکت در نمایشگاه های کشور هدف و عرضه محصولات متنوع استان در این نمایشگاه و همچنین تبادل هیئت های دوجانبه به یقین دستاوردهای خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.
در این جلسه رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران نیز در سخنانی اظهار کرد: از قدیم الایام بین کشور ما و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عمان ارتباطات و روابط خوبی برقرار بود به طوری که عمانی ها بخشی از نیاز خود را از بازار آذربایجان و اردبیل و حتی شهرهایی همچون سراب، مشگین شهر و خلخال تامین می کردند.
عبدالرضا بیگناه گفت: صادرات عسل به کشور عمان یکی از رویکردهای جدی بوده به طوری که این صادرات همچنان می تواند تقویت پیدا کرده تا ما بتوانیم بازار کشورهای همسایه مان را حفظ کنیم.
وی به اعزام و پذیرش هیئت های تجاری دو کشور با محوریت افزایش صادرات اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به برند تولید عسل سبلان در اردبیل ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا در این تبادلات دوسویه اقتصادی زمینه صادرات عسل را فراهم کنیم.
روابط تجاری اردبیل- عمان تا پایان سال سرعت می گیرد
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز در این نشست با تاکید بر توسعه روایط اقتصادی استان اردبیل با کشورهای منطقه در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: تا آخر امسال تلاش می کنیم تا روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی اردبیل – عمان با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری دو جانبه افزایش یافته و سرعت گیرد.
حسین وثوقی ایرانی در این خصوص به خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، گفت: ما شاهد حضور هیئت عمانی در اردبیل با محوریت اتاق بازرگانی هستیم که قطعا حضور این هیئت به تقویت همکاری های مشترک ایران و عمان و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان اردبیل به اعضای این هیئت کمک خواهد کرد.
وی به استقبال خوب و شایسته اتاق بازرگانی اردبیل از چنین هیئت هایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای معرفی قابلیت های بی نظیر استان در ابعاد متعدد اشاره کرد و گفت: ما در بخش های صنعتی، معدنی، خدماتی و ... در استان اردبیل ظرفیت های خوبی را داریم و قطعا حضور هیئت عمانی فضایی را فراهم می آورد تا در کنار توسعه صادرات افزایش سرمایه گذاری ها نیز اتفاق بیفتد.
دبیر کل اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: ما به راحتی می توانیم علاوه بر بخش های تولیدی، گردشگری، اعزام تورهای توریستی به کشور عمان در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، اعزام نیروی کار به ویژه مهندسان رشته معدن و ارائه توانمندی های صادراتی با همراهی و کمک گمرکات تلاشی همه جانبه را انجام دهیم.
وثوقی ایرانی افزود: در این جلسات مقرر شد تا پایان امسال با هدف آشنایی با بازارهای اردبیل و عمان اعزام هیئت های تجاری در سطح شایسته انجام شده و ما بتوانیم از فضای فراهم شده در تقویت روابط بهره برداری کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/15968/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است