پیام آذری
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد
ضرورت مهارت افزایی در دانشگاه‌ها
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 14:13:32
پیام آذری - معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی بر ضرورت مهارت افزایی در دانشگاه‌ها تاکید کرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد علی اخوان در نشست روسای واحدهای استانی دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور در تبریز اظهار کرد: نظام برنامه ریزی درسی تلفیقی باید مورد توجه قرار گرفته و سهم آموزش‌های مهارتی افزایش یابد، نظام درسی دانشگاه‌ها به گونه‌ای شده است که دانشجویان ما بیشتر راغب به ادامه تحصیل هستند. 
وی بیان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان مهر 97 (کاردانی و کارشناسی)، 80 هزار و 147 نفر و تعداد متوسط دانشجوی ورودی مهر 96، به ازای هر مرکز 100 نفر بوده که نسبت به سال گذشته، کاهش داشته‌ایم و باید در این راستا، چاره اندیشی کرد. 
وی در ادامه، حذف مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی را به ضرر این مراکز عنوان کرد و گفت: این اقدام، اثر سویی در استان‌های مختلف داشته و تبلیغات سوء و زیر سوال بردن هویت دانشگاه علمی کاربردی، به ضرر این مراکز تمام شده است. 
اخوان در ادامه با بیان این که 60 الی 70 درصد پذیرفته شدگان اقدام به ثبت نام می‌کنند، افزود: پنج هزار و 342 کد رشته محل در کلیه مراکز علمی کاربردی وجود داشته و به ازای هر رشته نیز 9 نفر مشغول به تحصیل هستند که بسته به نوع رشته، متفاوت است. 
وی، توجه به دوره‌های پودمانی و تک درس را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با توجه به تصویب ماده واحده در شورای مرکزی دانشگاه، آیین نامه این ماده به زودی، پس از تصویب هیات رییسه، ابلاغ می‌شود که امکان تجمیع تک پودمان‌ها و تبدیل به مدرک کاردانی -کارشناسی ناپیوسته نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انحلال مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، گفت: این مشکل در کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است و طبق دستورالعمل‌ها و مصوبات کمیته در این خصوص، دانشگاه نباید در این خصوص، اقدامی انجام دهد و اگر دانشگاه وابسته‌ای تقاضای انحلال داشته باشد، تقاضا باید از سوی آن ارگان که دانشگاه به آن وابسته است، مطرح شود و امکان انتقال دانشجویان آن به سایر مراکز وجود داشته باشد. 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: مراکزی که رشته‌های آن توسط سایر مراکز ارایه می‌شود، لزومی به ایجاد مرکز جایگزین برای آن‌ها وجود ندارد. 
وی در ادامه بر لزوم داشتن محیط کار واقعی یا تامین مطمئن آن از طریق انعقاد قرارداد تفاهم نامه طولانی مدت با دارنده محیط کار مناسب از سوی متقاضی جدید، تاکید کرد. 
وی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان این که روند ثبت نمرات در نیم سال دوم 96-97، بهتر شده است، گفت: استان اردبیل با 88.99 درصد و سپس استان همدان و آذربایجان شرقی از نظر ثبت به موقع نمرات، وضعیت بهتری دارند. 
اخوان در پایان با اشاره به طرح مهارت افزایی دانشجویان که از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی، ارایه شده است، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت و تجارب دانشگاه‌های علمی کاربردی و ارایه بسته آموزش تکمیلی یا پودمان مهارتی در انتهای دوره به طور همزمان در سال آخر از مفاد این طرح هستند.
گفتنی است؛ اعضای هیات رییسه واحدهای استانی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی در این جلسه به ارایه‌ی نظر، انتقاد، پیشنهاد و سوال حول مباحث مطرح شده، پرداختند.
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/84934/ضرورت-مهارت-افزایی-در-دانشگاه‌ها
بستن   چاپ