پیام آذری
طرح راه آهن میانه - تبریز با تامین نقدینگی سرعت می گیرد
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 12:04:58 PM
ایرنا
پیام آذری - تبریز - قائم مقام معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور با بیان این که زیرسازی محدوده‌ خط آهن میانه تا بستان آباد به طور 100 درصد کار شده و روسازی این بخش نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تامین نقدینگی این طرح سرعت می گیرد.
عباس خطیبی روز دوشنبه در جریان بازدید از این طرح در فاصله بستان آباد تا تبریز، عمده مشکل این مسیر را تامین عرشه دو کیلومتر پل های باقی مانده اعلام کرد و گفت: برای اجرای آن حدود 13 هزار تن ورق اس تی 52 لازم است که توسط شرکت اکسین اهواز تولید می شود ولی به خاطر مشکل نقدینگی در خرید این ورق ها اجرای مسیر با مشکل مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سقف و ستون مسیرهای ریل گذاری اجرا شده است، در صورت تامین این ورق ها مشکل این مسیر حل می شود.
وی اعلام کرد: مسیر بستان آباد به تبریز در مرحله‌ زیرسازی قرار داشته که 80 درصد آن انجام شده و روسازی آن هنوز انجام نشده است.
خطیبی گفت: طرح راه آهن میانه تبریز حدود 203 کیلومتر بوده که 132 کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و 70 کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.
 راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.
این طرح از سال 1379 آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
برای اینکه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد به ائل‌گلی تبریز برسد 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این رقم120 میلیارد تومان در قانون بودجه امسال لحاظ شده و 200 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به تبریز ابلاغ شده است.


http://www.Azari-Online.ir/fa/News/76255/طرح-راه-آهن-میانه---تبریز-با-تامین-نقدینگی-سرعت-می-گیرد
بستن   چاپ