پیام آذری
مزاحمت های تلفنی که با جان مردم بازی می کنند - پرتال شهرداری ارومیه
سه شنبه 26 تیر 1397 - 9:24:52 AM
شهرداری آذربایجان غربی
پیام آذری - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه اعلام کرد: از بین تماس های دریافتی از طریق ستاد 125 ، فقط 10 درصد تماس های تلفنی منجر به انجام عملیات امداد و نجات می شود.
تلفن 125 پل ارتباطی شهروندان با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است تا ماموران این سازمان امداد رسان با صدا در آمدنش از وقوع حوادث در سطح شهر مطلع شوند و در کمترین زمان خود را برای نجات جان انسان های به محل حادثه برسانند ولی با توجه به این رسالت مهم ، مزاحمت های تلفنی برای 125 باعث بروز مشکلاتی شده است. مزاحمت های تلفنی برای این سازمان های امداد رسان مانع از نجات انسان ها می شود و گاهی به علت مزاحمت های تلفنی یک شهروند با این تلفن ، جان یک نفر یا جمعی از شهروندان به علت دیر رسیدن نیرو های کمک رسان به خطر می افتد و باید اشخاص ایجاد کننده مزاحم با خود قضاوت کنند که آیا به خطر افتادن جان انسان ها بهای سنگینی برای یک شوخی بی مزه نیست.
10 درصد تماس های تلفنی125 منجر به انجام عملیات امداد و نجات می شود
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در گفت و گو با واحد خبر اداره اطلاع رسانی و بین الملل شهرداری ارومیه در این باره اعلام کرد: از بین تماس های دریافتی از طریق ستاد 125 ، 10 درصد تماس های تلفنی منجر به انجام عملیات امداد و نجات می شود.
ابراهیم شاد قوشچی اظهار کرد: در طی روز تعداد بیشماری تماس با سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صورت می گیرد که تنها از این تعداد بی شمار 10 درصد واقعیت داشته و مابقی کسب اطلاعات و مزاحمت های تلفتی است و البته در طول روز بیش از 10 مورد عملیات امداد و نجات صورت می گیرد.
وی با بیان این که این تماس ها یکی از موانع در انجام هر چه صحیح تر و سریعتر وظایف پرسنلی آتش نشانی می شود، بیان کرد: متاسفانه با این تماس های غیر ضروری و مزاحم بیش از 50 درصد از وقت کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صرف پاسخگویی به این گونه تماس ها می شود.
شاد قوشچی با اشاره به لطمات وارده ناشی از این مزاحمت ها به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، اظهار کرد: اگر در هر برنامه تلویزیونی مرتبط با موضوع سلامت و خدمات اجتماعی بتوان به طرق مختلف به موضوعاتی همچون مزاحمت های تلفنی و عواقب زیانبار آن اشاره کرد خواهد توانست بر روند کاهش این مزاحمت ها تاثیر گذار باشند.
وی از جمله مولفه های کاهش مزاحمت های تلفنی و غیر ضروری را آموزش عمومی ، آموزش دانش آموزان و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه های عمومی عنوان کرد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه یاد آور شد: امید است بافرهنگ سازی مناسب، تعداد این تماس های غیر ضروری و مزاحم کاهش یاید چرا که هر دقیقه و ثانیه در عملیات امداد و نجات و اطفا ء حریق حایز اهمیت فراوان و حیاتی است.

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/62624/مزاحمت-های-تلفنی-که-با-جان-مردم-بازی-می-کنند---پرتال-شهرداری-ارومیه
بستن   چاپ