پیام آذری
پیاده راه سازی خیابان امام ارومیه در کش و قوس رضایتمندی اقتصادی و اجتماعی!
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:03:50
ایسنا - اقتصادی - آذربایجان غربی
پیام آذری - رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکسره پیاده راه کردن خیابان امام ارومیه نیازمند تامین اعتبار و جلب رضایتمندی اقتصادی است.
محمد رضا علیزاده امام زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: پیاده راه شدن و محوریت بخشیدن به حرکت پیاده در خیابان امام مستلزم تمهیدات و بررسی هایی است که آن نیز نیازمند تامین اعتبار و جلب رضایت مندی های اقتصادی، اجتماعی و تدابیر لازم است.
علیزاده با اشاره به اینکه امروزه سیاست های جدید مدیریت شهری شهرهای بزرگ ایران به ویژه در مرکز شهرها به دنبال کاهش استفاده از خودروی شخصی و طبیعتا کاهش آلودگی هوا ی و صوتی، توسعه حمل وتقل عمومی پیشرفته و توسعه خیابان های با محوریت پیاده راه هستند تصریح کرد: بحث تقویت حمل و نقل عمومی و لحاظ نمودن مسیرهای ترافیکی جایگزین برای خیابان امام با تصمیمات شورای ترافیک استان ضروری است و تلاش ها براین است که نسبت به ساخت این پیاده راه اقدامات لازم هرچه سریع تر انجام پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه اصولا از دیدگاه شهرسازان و آنچه که تاکنون به اثبات رسیده است افزایش پارکینگ نه تنها ترافیک را کاهش نمی دهد که موجب افزایش آن نیز می شود خاطر نشان کرد: هرچقدر سطوح پارکینگ به خصوص در مرکز شهر افزایش یابد صاحبان خودرو شخصی تمایل بیشتری برای تردد در مرکز شهر خواهند داشت بنابراین از آنجا که سطوح معابر در داخل شهر ارومیه محدود بوده و گنجایش پایینی دارد افزایش تعداد پارکینگ راهبندان و قفل شدن مسیرهای بافت مرکزی شهر را بدنبال خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروزه سیاست حمل ونقل در بافت مرکزی شهرها توسعه حمل ونقل عمومی بوده تا در کنار آن سیاست محدودیت ساخت پارکینگ و طرح های ترافیک جواب گو باشد.
علیزاده با بیان اینکه تعداد چهار پارکینگ طبقاتی عمومی در بافت مرکزی شهر ارومیه جود دارد یادآور شد: تا زمانی که توسعه قطار شهری ، بهبود و نوسازی کامل ناوگان حمل ونقل عمومی، رساندن تعداد اتوبوس ها به سرانه استاندارد هر شهروند در ارومیه، تمرکز زدایی پایانه ها از مرکز شهر و انتقال مبدا و مقصد اتوبوس ها به خارج از محدوده مرکزی شهر از یک سو و اعمال مقررات بازدارنده تردد خودرو های شخصی از سوی دیگر میسر نشود نمی توان ترافیک مرکز شهر ارومیه را کنترل کرد.
وی در خصوص اقدامات شورای شهر برای احداث پارکینگ در ارومیه نیز گفت: در صورتی که در طرح تفصیلی مصوب کاربری مشخص شده برای قطعه زمین مورد نظر در مرکز شهر حمل ونقل و پارکینگ باشد صاحب ملک و سازنده در ازای ساخت تعداد مشخصی از طبقات پارکینگ به تناسب فرمول ها و تسهیلاتی که لحاظ شده است می تواند از ساخت واحد های تجاری در همکف و طبقاتی از آن ساختمان برخوردار باشند.
علیزاده ادامه داد: باید سمت و سویی در پیش گرفت که میزان تمایل به استفاده از خودرو های شخصی به حداقل برسد و در عوض گرایش شهروندان را به سوی استفاده از حمل ونقل پاک افزایش داد، راهبردی که امروزه کلانشهر ها و شهرهای بزرگ و بعضا آلوده دنیا آن را در پیش گرفته اند و شهرهای متوسط و کوچک نیز پیش از تبدیل شدن به شهر آلوده باید چنین تفکراتی را در سطوح مدیریتی در جامعه تقویت کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در کل شهر ارومیه 70 پارکینگ هم سطح با ظرفیت 4 هزارو 257 خودرو ، 3 پارکینگ طبقاتی با ظرفیت هزارو 400 خودرو و پارک حاشیه معابر سطح شهر با ظرفیت 1760 خودرو فعال هستند.
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/157385/پیاده-راه-سازی-خیابان-امام-ارومیه-در-کش-و-قوس-رضایتمندی-اقتصادی-و-اجتماعی!
بستن   چاپ