پیام آذری
بیمه شدگان سلامت مسائل خود را در سامانه 1666 مطرح کنند
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 11:13:21 AM
ایرنا
پیام آذری - ارومیه- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سامانه تلفنی 1666 با رویکرد رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، گفت: مردم از این طریق می توانند مشکلات و سوال های خود را در خصوص مسائل بیمه سلامت مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.
نادر نانبخش  افزود: این سامانه به مرکز کشور متصل است و در صورت نیاز به استان های مربوطه وصل می شود.
وی ادامه داد: سامانه 1666 راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته ای چند تماس برای رسیدگی به این استان متصل شده است زیرا بیشتر مسائل توسط اپراتور مسوول در تهران حل و فصل می شود.
وی با اشاره به اینکه احترام به حقوق شهروندی از ویژگی های یک سازمان پاسخگو است، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف راه اندازی و فعالیت این سامانه ارتباط مردمی به شمار می رود.
وی بیان کرد: سامانه 1666 در بحث مشتری‌ مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد.‏
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم می توانند به صورت 24 ساعته سوال ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.
نانبخش گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.
وی با تاکید بر اینکه مردم نباید فریب افراد سودجو را بخورند، افزود: برخی افراد سودجو طی سال های گذشته در پوشش بیمه سلامت با شهروندان تماس می گرفتند و مبالغی را در قبال صدور بیمه تکمیلی از آنان مطالبه می کردند.
وی ادامه داد: مردم هوشیار باشند که این اداره کل هیچگونه تماس تلفنی یا حضوری با بیمه شدگان برای صدور بیمه تکمیلی ندارد.
 بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.


http://www.Azari-Online.ir/fa/News/143179/بیمه-شدگان-سلامت-مسائل-خود-را-در-سامانه-1666-مطرح-کنند
بستن   چاپ