پیام آذری
جلب اعتماد عموم مردم از وظایف اصلی روابط عمومی ها است - پرتال شهرداری ارومیه
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:24:34
شهرداری آذربایجان غربی
پیام آذری - مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه گفت: غایت وظیفه روابط عمومی ها جلب اعتماد عموم مردم است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی اصغر احمد زاده صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با تبریک فرا رسیدن 27 اردیبهشت روزارتباطات، بیان کرد: طی سال1384، با عنایت به لزوم توجه ویژه به روابط عمومی ها از طریق نامگذاری یک روز خاص به این نام، روزی به نام روز روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شد.
وی به یک تعریف ساده از روابط عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها ارتباط دهنده بین افکار عمومی و سازمان متبوع است و در واقع یک حلقه ارتباطی بین مردم و سازمان است موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می توان در سایه ان به توسعه دست یافت .
احمد زاده ادامه داد: در حال حاضر شهرداری ارومیه با مرکزیت مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری و 20 اداره مدیریت ارتباطات وظیفه خطیر اطلاع رسانی به شهروندان را برعهده دارد و بدلیل وسیع بودن فعالیت ها درشهرداری، انتظارت شهروندان نیز از واحد های ارتباطات بی شمار و در نتیجه روابط عمومی مدیریت شهری در پاسخ به مطالبات مردمی نقش بسزایی را ایفا می کند.
وی با تاکید بر اینکه برجسته ترین روابط عمومی ها در سطح شهر ارومیه روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه است، اظهار کرد: در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی در سطح شهر ارومیه نقش روابط عمومی مدیریت شهری پر رنگ است و پرسنل روابط عمومی با تلاش های شبانه روزی خود در تلاشند پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند .
مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه یادآورد شد: مهترین وظیفه روابط عمومی ها طبق فرموده مقام معظم رهبری و همچنین تاکیدات شهردار و رییس شورای اسلای شهر ارومیه بر جلب اعتماد عموم مردم است موضوعی که توسعه سازمان در سایه آن رقم می خورد.
وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی ها در جامعه بسیار خطیر است، اظهار کرد: در پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و رفع آسیبب های اجتماعی روابط عمومی در جایگاه اطلاع رسای وظیفه خطیری را برعهده دارند چنانکه در حوادث سیل اخیر اگر اطلاع رسانی های دقیق و به موقع روی می داد شاهد وقوع حوداث ناگوار بیشتر نبودیم.
احمد زاده در پاسخ به این پرسش شهروندان که «برگزاری جشنواره های مختلف درشهر ارومیه بر اساس چه معیاری صورت می گیرد» عنوان کرد: معیار برای برگزاری جشنواره های مختلف چون گلها و انگور در ارومیه بر اساس نیاز ودرخواست خود شهروندان صورت می گیرد.
وی با بیان این که بزرگترین رسالت شهرداری ارومیه در کنار اجرای پروژه عمرانی تحقق مقولات فرهنگی است، بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف در سطح شهر با توجه به نیاز شهروندان و با هدف ایجاد شور و نشاط شناط اجتماعی، توسعه صنعت گردشگری و نگاه ویژه به محصول خاص در قالب برگزاری جشنواره است .
احمد زاده با اشاره به دنیای فناوری اطلاعات و دسترسی عموم شهروندان به شبکه های مجازی اظهارکرد: در حال حاضر نقش روابط عمومی ها در دنیای امروزی در انعکاس فعالیت ها از سنتی به مجازی ارتقاء یافته است و با توجه به افزایش انتظارات مردم در جامعه کنونی باید روابط عمومی ها به سواد رسانه ای مجهز باشند.
وی به قضیه معلولان و نقش فضای مجازی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این قضیه در ابتدا در فضای مجازی موجی ایجاد شد و قضیه طوی دیگر بر علیه شهرداری ارومیه انعکاس یافت اما توانستیم با کمک رسانه های بومی این شهر موضوع را کنترل و این مسئله را رفع کنیم.
مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه عنوان کرد: ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه همیشه پاسخگوی مطالبات شهروندان بوده و با اطلاع رسانی دقیق سعی در جلوگیری از وقوع حوادث در شهر هستیم چنانکه در زمان بارش ها با اطلاع رسانی به موقع و اعلام آماده باش نیروها در راستای تحقق این مهم گام بر می دارد .
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند جهت بیان مطالبات و درج انتقادات و یا پیشنهادات با کانال تلگرامی شهرینه و سایت شهرداری به آدرس www.urmia.ir در ارتباطات باشند و یا بصورت حضوری به آدرس میدان انقلاب- ساختمان شهرداری ارومیه –مدیریت ارتباطات اموربین الملل شهرداری ارومیه مراجعه نمایند و در این راستا هر چقدر شهروندان با شهرداری ارومیه بیشتر در ارتباط باشند شهرداری به اهداف خود بیشتر دست می یابد.

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/142182/جلب-اعتماد-عموم-مردم-از-وظایف-اصلی-روابط-عمومی-ها-است---پرتال-شهرداری-ارومیه
بستن   چاپ