پیام آذری
رئیس فراکسیون آموزش‌های مهارتی مجلس:
خلاها و موانع قانونی در توسعه مهارت محوری مشخص شود
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 - 09:12:48
پیام آذری -
رئیس فراکسیون آموزش‌های مهارتی مجلس گفت: صاحب نظران امر باید احصا کنند که کدام قوانین مانع مهارت آموزی است و باید لغو شود؛ همچنین استخراج کنند که کدام قانون باید اصلاح شده و کدام قانون باید وضع شود تا مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها محقق شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میر رحمت میرزاده در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از مدرسان برگزیده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، در این رابطه گفت: باید صاحب نظران امر توجه داشته و اعلام کنند که کدام قانون وضع شده در این خصوص اجرا نشده و کدام یک ناقص یا غلط اجرا می‌شود؟
وی افزود: اگر صاحب نظران امر این موارد را استخراج کنند، مطمئنا نمایندگان مجلس نیز به عنوان نمایندگان جامعه موارد را پیگیری خواهند کرد.
میرزاده افزود: تمام تلاش ما در راستای تبدیل مدرک‌محوری به مهارت محوری است تا اثبات کنیم مهارت بهتر از مدرک است؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز باید این موضوع را در دانشگاه با استفاده از افراد مهارتی اثبات کند.
وی با تاکید بر این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی نباید مسیر دیگر دانشگاه‌ها را برود، اظهار کرد: می‌دانم که رئیس فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی گام‌های استواری در حوزه مهارت آموزی برمی‌دارد و امیدواریم طرحی نو در این دانشگاه دراندازد.
رئیس فراکسیون آموزش‌های مهارتی مجلس با بیان این‌که معلم پرورش دهنده نیروی کار جامعه است، افزود: امید است آثار شهید مطهری را در عمل نیز به کار گیریم.
وی با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی حرف‌های بسیاری در این حوزه برای گفتن دارد و امید است در این سال بیشتر خود را در این حوزه نشان دهد.
وی در ادامه به تشریح وظایف فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: تجربه و تخصص شرط اصلی عضویت در کمیسیون‌های مجلس بوده و این کمیسیون‌ها بیشتر نقش قانون گذاری دارند اما نمایندگان بر اساس نیازهای منطقه‌ای یا کشوری در فراکسیون‌ها که بیشتر نقش نظارتی دارد، عضو می‌شوند.
نماینده مردم گرمی با تاکید بر این‌که مدرک گرایی به جایی رسیده که کارها روی زمین مانده است، از این‌رو باید به بحث مهارتی بطور ویژه پرداخت کنیم، اظهار کرد: نظام آموزشی ما به‌گونه‌ای است که فارغ التحصیل سرگردان تحویل جامع می‌دهد چرا که مهارت محور نیست.
وی در ادامه به فروش پایان‌نامه‌ها و کپی‌کاری‌های علمی اشاره کرد و گفت: دزدی علم به حدی رواج پیدا کرده که در مقابل برخی دانشگاه‌ها نوشته‌اند "پایان نامه تهیه می‌کنیم"؛ اما دانشگاه جامع علمی کاربردی هدف خود را دنبال کردن پژوهش‌های کاربردی اعلام کرده است.
رئیس فراکسیون آموزش‌های مهارتی مجلس در ادامه بیان کرد: از متولیان و مدرسان دانشگاه جامع علمی خواستاریم تا مجلس را در امر حمایت از آموزش‌های مهارتی یاری کنند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز در این همایش گزارشی در خصوص نحوه انتخاب مدرسان برگزیده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ارائه کرد.
میر نریمان یوزباشی در این رابطه گفت: بعد از دوماه بررسی و برگزاری جلسات توسط شورای مشورتی 56 پرونده از 21 مرکز اموزشی بر اساس پارامترهای تعریف شده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نهایتا 13 مدرس از تمامی گروه‌های دانشگاه شامل "مدیریت، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدرسان دروس عمومی و مدرسان خبره" انتخاب شدند.
گفتنی است، در این همایش از فناوری‌های جدید مراکز جامع علمی کاربردی ایدم و ماشین سازی رونمایی شده و در پایان از مدرسین برگزیده دانشگاه تجلیل شد.
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/140063/خلاها-و-موانع-قانونی-در-توسعه-مهارت-محوری-مشخص-شود
بستن   چاپ