عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تبریز در لیست کاندیدای «10 درصد داوران برتر جهان» قرار گرفت
شنبه 31 فروردين 1398 - 11:14:12
پیام آذری - «دکتر علیرضا دهقانی» عضو هیئت علمی رشته فیزیک دانشگاه پیام نور مرکز تبریز به عنوان یکی از داوران برجسته سال 2018 یک نشریه جهانی انتخاب شده و در لیست کاندیدای ده درصد داوران برتر جهان قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر علیرضا دهقانی از طرف نشریهJournal of Physics B: Atomic, Molecular and Optical Physics که یک نشریه معتبر از انتشاراتInstitute of Physics انگستان (IOP) است، به عنوان یکی از داوران برجسته سال 2018 این نشریه علمی انتخاب شده و در لیست کاندیدای ده درصد داوران برتر جهان نیز قرار گرفت.
این انتخاب بر مبنای همکاری آکادمیک با انتشاراتIOP بوده و این موسسه سالانه افرادی را از سراسر دنیا بعنوان برگزیدگان علمی معرفی کرده و علاوه بر ارتقای سطح علمی افراد، زمینه را برای تعاملات بیشتر پژوهشگران فراهم می‌کند.
دهقانی، دانشیار پایه 15 رشته فیزیک دانشگاه پیام نور مرکز تبریز و یکی از پژوهشگران برتر این دانشگاه است.
گفتنی است، انتشارات IOP یکی از برندهای شناخته شده در دنیای فیزیک و علم است که مجموعه وسیعی از مجلات گوناگون در تمام شاخه‌های علم فیزیک را شامل می‌شود.
مجله مذکور نیز دارای ضریب تاثیر Impact Factor 2.119 بوده و تمام حوزه‌های مطالعات نظری و خصوصا آزمایشگاهی شامل اتم‌ها، یون‌ها، مولکول‌ها و بررسی ساختار آن‌ها و همچنین مدل‌های برهم کنشی آن‌ها با میدان‌های الکترومغناطیسی و ماده را نیز پوشش می‌دهد.
اطلاعات مربوط به این نشریه در نشانی زیر قابل مشاهده است: https://iopscience.iop.org/journal/0953-4075