پیام آذری
در سینما گردشگری مطرح شد
مدیران و کارکنان هتل باید مهارت های فردی و ارتباطی را یاد بگیرند
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 17:42:42
پیام آذری - فعال گردشگری و مدیر با سابقه در حوزه هتل‌داری، با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط موثر بین کارکنان هتل و مشتریان، گفت: مدیران و کارکنان هتل باید مهارت های فردی و ارتباطی را یاد بگیرند و آن را در حوزه کاری خود عملیاتی کنند . 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بهروز معالی در برنامه آموزشی "سینما گردشگری" با تاکید بر این که نیروی انسانی در صنعت هتلداری نقش مهمی را دارد، بیان کرد: آموزش مستمر کارکنان هتل باید مورد توجه مدیران هتل قرار گیرد چراکه یادگرفتن مهارت های ارتباطی به کارکنان کمک می کند که رفتاری روان شناسانه و سنجیده با مشتری داشته باشند و بتوانند نیازهای مسافر را حتی قبل این که به زبان بیاورد، پیش بینی کنند . 
وی چندین مورد از ویژگی های بارز مدیر هتل های موفق را برشمرد و افزود: یک مدیر هتل باید از خود بپرسد که آیا در بین کارکنان و مشتریان احترام کسب کرده است؟آیا توان مدیریتی قاطع در زمان بروز مشکل را دارد؟ آیا براساس برنامه و هدف مشخص پیش می رود؟ . 
وی تاکید کرد: مدیران هتل باید توانایی ایجاد تیم و فعالیت تیمی را داشته باشند و نیز داشتن تخصص کافی، احساسی نبودن، دهن بین نبودن، بررسی روزانه قسمت های مختلف هتل، نظارت بر بخش مالی، آشنایی با وظایف کارکنان تمام قسمت های هتل و توان انجام آن ها از دیگر ویژگی های مدیران موفق است . 
معالی هم چنین با اشاره به فصلی بودن سفر و به دنبال آن هتلداری، گفت: مدیران هتل باید در زمان های مختلف، برنامه استراتژیک بازاریابی مناسبی داشته باشند و در این بازار رقابتی بتوانند گوی سبقت را از رقبا بربایند . 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که صنعت گردشگری و هتلداری ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند که می توانند نقش مهمی در تولید ناخالص ملی کشور داشته باشند، افزود: کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، ترکیه در این زمینه فعالیت قابل توجهی دارند و توانسته اند که درآمد ناخالص ملی کشور خود را افزایش دهند . 
وی ادامه داد: کشور ما با وجود این که جاذبه های گردشگری بی نظیر و منحصر بفردی را دارد، متاسفانه در جذب گردشگر ضعیف عمل کرده است و باید قبول کنیم که گردشگری صنعتی ریسک پذیر است و پیچیدگی های خود خاص را دارد . 
مدیر هتل تبریز تاکید کرد: امروزه بیشتر کشورها از جمله چین در راستای توسعه گردشگری در کشور خود، برنامه های هدفمندی دارند و با اجرای ترفندهای زیربنایی به زودی گوی سبقت را از دیگر کشورها می بایند . 
وی با اشاره به ارتباط نزدیک گردشگری و هتلداری، به دانشجویان گردشگری توصیه کرد که در خصوص قسمت های مختلف هتل و نحوه مدیریت و بازاریابی آن اطلاعات کسب کنند و در نظر گرفتن واحدهای مربوط به هتلداری را در رشته گردشگری ضروری دانست . 
وی هم چنین قسمت های مختلف هتل از جمله روم سرویس، نحوه پذیرایی، فرانت آفیس و خانه داری هتل را به همراه پخش فیلم آموزشی، به دانشجویان توضیح داد . 
بهروز معالی، سابقه فعالیت در قسمت های مختلف حرفه هتلداری از جمله تدارکات حسابداری، تشریفات و گست روم را دارد و پیش از این مدیر هتل گسترش تبریز بوده است . 
برنامه سینما گردشگری با همکاری مرکز گردشگری سهند وابسته به معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان و انجمن علمی دانشجویی مدیریت جهانگردی دانشگاه تبریز در سینما جهاد دانشگاهی واقع در دانشگاه تبریز برگزار شد . 
مقرر شده است که در قالب این برنامه، فیلم های آموزشی متعددی در حوزه گردشگری به همراه تحلیل آن از سوی اساتید هر بخش به صورت دوره ای برگزار شود تا دانشجویان و فعالان گردشگری آشنایی بیشتری با صنعت گردشگری و امور مربوط به آن داشته باشند .
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/131892/مدیران-و-کارکنان-هتل-باید-مهارت-های-فردی-و-ارتباطی-را-یاد-بگیرند
بستن   چاپ