پیام آذری
تعریف راهبرد مقابله با جنگ روانی دشمن ضروری است
جمعه 16 آذر 1397 - 08:28:25
پیام آذری - ارومیه- کارشناس مسایل اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر ضرورت تعریف راهبردی برای مقابله با جنگ روانی دشمن، گفت: دولت از تشکیل سازمان های مردم نهاد و شبکه رسانه ای حامی خود برای پیروزی در این جنگ بهره ببرد.
هوشنگ عطاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاخ سفید به دنبال استفاده از ابزار جنگ روانی هدفمند و گام به گام علیه جمهوری اسلامی است، بیان کرد: رسانه ابزار اصلی دشمن در این جنگ است و بر همین اساس دولت ایران با تقویت سازمان های مردم نهاد و شبکه رسانه ای می تواند در مسیر خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی گام بردارد.
وی با بیان اینکه در این عملیات و جنگ روانی، برخی رسانه‌های فارسی زبان وابسته به منابع مالی عربستان و شیخ نشین امارات متحده عربی نقش کلیدی ایفا می کنند، افزود: به جرات می توان گفت که برخی ضربه های اقتصادی دشمن طی ماه های اخیر همچون نوسانات قیمت ارز به واسطه همین جنگ رسانه‌ای بوده است.
وی با تاکید بر اینکه «نبود راهبرد مبارزه با جنگ روانی دشمن» و «تشرید رقابت‌های جناحی» از عوامل ضعف در مقابله با جنگ روانی است، اظهار داشت: برخی از رسانه های داخلی در تشدید تاثیر جنگ روانی دشمن علیه کشور نقش دارند و همچنان به تزریق ناامیدی در جامعه اقدام می کنند.
عطاپور ادامه داد: اینکه برخی از نشریه ها و رسانه های داخلی موضع گیری مشترکی با رسانه های آمریکایی در بحث برجام داشته باشند هم قابل تامل است.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید ماهیت، اهداف و تاثیرات جنگ روانی دشمن را به شهروندان توضیح دهد، گفت: شفاف سازی و روشنگری می تواند بهترین ابزار برای حفظ پایگاه اجتماعی و ایجاد امید در جامعه باشد.
کارشناس حوزه اجتماعی و فرهنگی با اشاره به کند شدن روند اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، بیان کرد: این کشور در حال حاضر درصدد است تا با جنگ روانی اثرات تحریمی خود در اقتصاد ایران را چند برابر کند.
وی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ روانی دشمن باید به دنبال رسانه های حافظ منافع ملی بود، تاکید کرد: حضور جدی رسانه‌های حافظ منافع ملی برای کاهش آثار جنگ روانی دشمن از طریق روشنگری و واکاوی در برابر اخبار و اطلاعات ناامید کننده، ضروری است.
وی با اشاره به اینکه اعتماد عمومی به میزان شفافیت و صحت اطلاعات منتشر شده از سوی مسوولان و سرعت در اطلاع رسانی بستگی دارد، افزود: نباید منکر مشکلات اقتصادی در کشور بود ولی از سویی نیز نباید ناامیدی در فضای کنونی کشور بر جامعه تزریق شود.
به گزارش ایرنا دونالد ترامپ در روز 18 اردیبهشت سال جاری خروج کشورش را از توافق هسته ای 1+5 اعلام و تحریم های یکجانبه اقتصادی دیگری علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد اما فراتر از آن، طی ماه های گذشته جنگ روانی و رسانه ای علیه ملت را با پشتیبانی برخی از کشورهای عربی در پیش گرفت.
3214/3072

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/107793/تعریف-راهبرد-مقابله-با-جنگ-روانی-دشمن-ضروری-است
بستن   چاپ