پیام آذری
مدیر روابط عمومی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان:
ابزار سنتی در روابط عمومی فعلی جوابگوی امور نیست
شنبه 26 آبان 1397 - 11:29:36
ایسنا - اجتماعی - آذربایجان شرقی
پیام آذری - مدیر روابط عمومی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با بیان اینکه ابزار سنتی در روابط عمومی فعلی جوابگوی امور نیست گفت: پیشرفت فناوری های نوین ارتباطی در عصر کنونی ایجاب میکند روابط عمومی ها نیز یک دوره ی گذر از سنت به مدرنیته داشته باشند.
مجید فتاح زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، گفت: در دنیای کنونی که به عصر اطلاعات و دیجیتال معروف است نمی توان به روش گذشته به ابزارهای ارتباطی در ادارات نگریست.
فتاح زاده بیان کرد: دانشگاه هایی که صرفا ماموریت آموزشی و پژوهش دارند، به دانشگاه‌های نسل اول و دوم معروفند. در حال حاضر دانشگاه های نسل سوم یا دانشگاه های کار آفرین مورد تاکید هستند. دانشگاه هایی که هدف اصلی آنها حل مشکلات صنعت ، جامعه و نیاز مندیهای آن است. 
وی افزود: در این دانشگاه ها باید همه پژوهش ها در جهت رفع نیازهای جامعه و صنعت برنامه ریزی شوند و صرفا هدف دانشگاه و دانشجو، خلق پایان نامه نباشد و باید یک دانشگاه بتواند پژوهش های مورد نیاز صنعت و جامعه را تعریف کند. یعنی ضمن تولید علم، به پژوهش های کاربردی نیز بپردازد.
وی تصریح کرد: ماموریتی که دانشگاه های دنیا از سال ها سال پیش به آن اقدام کرده اند پژوهش برای تولید علم وهمچنین پژوهش برای تولید فناوری و تبدیل آن به کارآفرینی وثروت است .
مدیر روابط عمومی‌دانشگاه شهیدمدنی‌ آذربایجان‌ با اشاره‌ به اینکه بازخورد و تاثیر گذاری روابط عمومی دیجیتال با سنتی قابل مقایسه نیست گفت: در واقع بازاریابی و روابط عمومی سنتی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به بازاریابی آنلاین و روابط عمومی دیجیتال است.
وی تفاوت چشمگیر در مدت ماندگاری تبلیغات منتشر شده در سیستم سنتی و سیستم بروز را از تفاوت‌های این دو روش برشمرد و گفت: امکان گسترش تبلیغات از طرق سنتی قابل مقایسه با امکانات اشتراک گذاری، پخش آنلاین و بازنشر آن در رسانه های دیجیتالی نیست.
فتاح زاده از دیگر تفاوت ها در امکان بررسی و تحلیل بازخورد تبلیغات و ارتباط با مشتری را بیان کرد و افزود: در زمانی که تبلیغات به صورت سنتی و از طریق روزنامه ها منتشر می شد، ما امکانات بسیار کمی برای رصد و تحلیل میزان بازدید و بازخورد تبلیغات داشتیم، در حالی که در روابط عمومی دیجیتال ابزارهای بسیار مدرنی برای بررسی تاثیر گذاری تبلیغات وجود دارد و ما براحتی از تعداد بازدید، میزان تاثیرگذاری و اشتراک گذاری آن با خبر می شویم.
وی در رابطه با جذب مشتری در روابط عمومی مدرن گفت: در روابط عمومی دیجیتال امکان هدایت مخاطبانی که اخبار تبلیغاتی شما را در رسانه‌های آنلاین می خوانند وجود دارد . با قرار دادن چند بک لینک در متن اخبار منتشر شده ، مخاطبان می‌توانند با کلیک بر روی لینکبه وب سایت شما وارد شوند و بسرعت علاوه بر آشنایی بیشتر با کسب و کارتان ، احتمال خرید و سفارش در همان لحظه به وجود می آید .
فتاح زاده در پایان بر نقش روابط عمومی های دانشگاه ها در مسیر کارآفرینی تاکید کرد و گفت: ما در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با استفاده از بسترهای دیجیتالی ارتباطات، مانند انتشار نشریه الکترونیکی حاوی مطالب خبری فرهنگی وعلمی پژوهشی باهدف ارائه دستاوروها, معرفی پتانسیل اساتید فعال در حوزه ارتباط باصنعت و کارآفرینی و همچنین دانشجویان نخبه و پرتلاش با ابزارهایی مانند تهیه نشریه های ماهانه الکترونیکی، تهیه پادکست ها و برنامه های رادیویی تحت عنوان رادیو دانشگاه، ایجاد تحولات رسانه ای در بستر وبسایت و ... به شکل مصاحبه های صوتی و تصویری و عکس و... سعی در تحقق امر روابط عمومی دانشگاه کارآفرین و حرکت به سوی روابط عمومی مدرن داریم.
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/102732/ابزار-سنتی-در-روابط-عمومی-فعلی-جوابگوی-امور-نیست
بستن   چاپ