پیام آذری

آخرين مطالب

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود. 
دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که "همایش انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها" همایشی علمی و دانشگاهی است، افزود: این همایش در راستای پرداخت علمی به کارنامه‌ی چهل ساله انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سعید علیزاده با اشاره به محورهای همایش گفت: «گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» یکی از محورهای این همایش است که شامل موضوعاتی چون "مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت، انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی و... است. 
وی با اشاره به این‌که «گفتمان انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها» محور دیگر این همایش است، خاطرنشان کرد: مردمی بودن نظام، انقلاب اسلامی و ایدئولوژی، پیشرفت‌های علمی، انقلاب اسلامی و جوانان، انقلاب اسلامی و امنیت، انقلاب اسلامی و وحدت ملی، انقلاب اسلامی و خودکفایی، انقلاب اسلامی و تمدن سازی، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی و هنر و... از جمله موضوعات این محور است. 
وی افزود: «گفتمان انقلاب اسلامی؛ چالش‌‌ها» دیگر محور این همایش است که شامل موضوعاتی چون انقلاب اسلامی و جهانی شدن، انقلاب اسلامی و سیاست هویت، انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم، انقلاب اسلامی و تحریم، انقلاب اسلامی و فضای مجازی، انقلاب اسلامی و چالش نسلی، همگرایی یا واگرایی کشورهای اسلامی، موازی‌کاری نهادهای فرهنگی، موازی‌کاری نهادهای نظارتی، انقلاب اسلامی و اشتغال‌زایی و... است. 
رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با بیان این‌که شرکت‌کنندگان چکیده مقالات خود را تا 20 آبان ماه و اصل مقالات خود را تا 15 آذرماه ارسال کنند، تاکید کرد: پرتال دریافت مقالات این همایش به نشانی اینترنتی CIR.tabrizu.ac.ir از یک هفته پیش فعال است. 
وی با بیان این‌که این همایش در دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در بازه‌ی زمانی 12 الی 22 بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: البته به دلیل این‌که می‌خواهیم شخصیت‌های کلیدی و کشوری در همایش حضور داشته باشند، احتمال تغییر زمان مراسم نیز وجود دارد. 
وی با بیان این‌که دبیر همایش "دکتر محمدرضا پورمحمدی"، دبیر اجرایی "سعید علیزاده"، دبیر علمی نیز "دکتر احمدی سفیدان" هستند، تاکید کرد: کمیته علمی این همایش متشکل از 50 تن از اساتید بوده که بخشی از اساتید از دانشگاه تبریز و بخشی نیز از سایر دانشگاه‌های استان و کشور هستند. 
حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این‌که همایش «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در سرفصل‌های متعدد علوم انسانی، علوم پایه، علوم مهندسی، تجربی و حتی بصورت نسبتا نامحدود در رشته‌های پزشکی نیز دریافت مقاله می‌کند، افزود: هدف همایش، تبیین کارآمدی انقلاب اسلامی بصورت علمی در حوزه‌های مختلف است. 
وی با تاکید بر این‌که یک سری برنامه‌های جانبی، علمی و فرهنگی نیز پیش از برگزاری همایش پیش بینی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری پیش نشست‌های علمی در دانشگاه‌های سطح استان، کرسی‌های ترویجی، کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و همچنین اجرای نمایش، فیلم، گروه‌های موسیقی و سرود از جمله این برنامه‌هاست. 
وی با بیان این‌که این همایش یک برنامه گسترده‌ی علمی با برنامه‌های جنبی فرهنگی، مرکز ثقل برنامه‌های دانشگاه‌های استان برای استقبال از چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران خواهد بود، افزود: نمایندگانی از این همایش در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها حضور یافته و اقدام به برگزاری نشست، سخنرانی و طرح پرسش و پاسخ به صورت پایلوت خواهند کرد. 
دبیر اجرایی این همایش با بیان این‌که بعد از طی پروسه‌ی داوری، مقالات منتخب در مجلات علمی و پژوهشی مطرح چاپ می‌شوند، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های مرتبط، نتایج این همایش در مجامع علمی و دانشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
وی با بیان این‌که معتقدیم که هویت ایرانی اسلامی ما با انقلاب اسلامی شکل گرفته است، افزود: به واسطه این هویت و اعتماد به نفسی که از انقلاب اسلامی ایران گرفته‌ایم، پیشرفت‌های زیادی در کشور اتفاق افتاد و دستاوردهای بسیاری کسب کردیم، از این رو درکنار جشن‌هایی که برگزار می‌شود باید به صورت علمی نیز بدین موضوع توجه کنیم. 
وی با اشاره به این‌که آشنا کردن نسل جدید با انقلاب، گفته شدن ناگفته‌ها و همچنین اظهار علمی در رابطه با کارآمدی انقلاب از جمله اهداف این همایش است، افزود: این همایش درنظر دارد کارآمدی انقلاب را به صورت علمی و در مجامع علمی توسط قلم فرسایان و متخصصان این حوزه‌ها تبیین کند. 
رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با بیان این‌که متولی اصلی این همایش دانشکده الهیات بوده که با نام دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، افزود: جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز، موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه و قریب به 20 مرکز علمی و دانشگاهی نیز در رابطه با برگزاری این همایش اعلام همکاری کردند. 
وی با تاکید بر این‌که همایش «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» محدود به دانشگاه تبریز نبوده و یک جشن علمی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: در این همایش فراتر از سلایق جناحی و گروهی، میدانی فراهم می‌شود تا همه اظهار نظر علمی در این رابطه داشته باشند. 
گفتنی است، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دبیرخانه (33392250 و 33392241) تماس گرفته و یا به نشانی اینترنتی همایش مراجعه کنند؛ محل دبیرخانه نیز واقع در آذربایجان‌شرقی، تبریز، خیابان 29 بهمن، دانشگاه تبریز، دانشکده الهیات و علوم اسلامی-گروه معارف اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/97125/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز

سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد

منادی شفاف سازی در تولیت

معایب دستگاه جوش لیزر

همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید

اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران

هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

سد مهاباد در آستانه سرریز

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

هزار و 61 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

افزایش 85 درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + نامه

فعالیت 4761 نانوایی در آذربایجان غربی

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام

بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند

قطعی گاز؛ فردا در ارومیه

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

حضور کشتی‌گیران 3 کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

احداث بیش از 560 مسکن خیرساز در استان اردبیل

سرانه 600 گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد

تخصیص 8 میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه

بعد از گل‌محمدی، کدام مربی گزینه هدایت تراکتور است؟

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه

مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه 60 است

حضور زنان در ورزشگاه تبریز ممنوع شد

نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب

ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع

علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم

تغییر چهرۀ باورنکردنی «علی صبوری» سریال فاصله‌ها بعد از 15 سال/ تصاویر

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

ذخیره‌سازی 52 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مهم اردبیل

رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند