پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس شورای استان اردبیل:

اردبیل 3 هزار و 268 عضو شورا دارد/نبود درآمد مشکل شوراهای فرادستی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -
رئیس شورای استان اردبیل گفت: در دوره پنجم شوراهای اسلامی در مجموع در استان اردبیل 3 هزار و 268 نفر وارد پارلمان‌های محلی شدند.
 حق‌وردی کریمی در نشست اعضای شورای استان با استاندار اردبیل اظهار کرد: از این تعداد 153 نفر عضو شورای شهر، 3 هزار و 115 نفر عضو شورای اسلامی روستا، 10 نفر عضو شورای استان، 62 نفر اعضای شورای شهرستان، 151 نفر عضو شورای بخش و 41 نفر نیز عضو بانوی شورای شهر هستند.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان اردبیل در 10 ماه فعالیت خود در دوره پنجم 10 جلسه عادی و دو جلسه فوق‌العاده و به شکل منظم داشته است، خاطرنشان کرد: در این میان 99 مصوبه شورای اسلامی استان به انجام رسیده که مصوبات به صورت منظم به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.
رئیس شورای استان اردبیل گفت: طی مکاتباتی که بعدها پیگیری کردیم بیش از 60 درصد مصوبات اجرایی و عملیاتی شده و مابقی نیز در دست پیگیری است.
کریمی بیان کرد: از مهمترین و اساسی‌ترین مسایل و مصوبات طرح شده آموزش قوانین و مقررات شوراها با همکاری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها و همچنین مدیر کل امور روستایی و شوراها بوده که در کنار آن به تجهیز دبیرخانه شورای اسلامی شهرستان‌ها و بخش‌ها و نظارت بر عملکر شوراهای شهر و شهرستان اقدام شده است.
وی از تلاش و جدیت در جلب سرمایه‌گذاران به منظور حضور این سرمایه‌گذاران در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات با حضور تمامی شهرداران استان و برگزاری جلسات دوره‌ای در شهرستان‌ها با هدف بررسی مشکلات شوراها و شهرداری‌ها در این مدت انجام شده تا در سایه این اقدامات مشکلات و نارسائی‌ها برطرف شود.
رئیس شورای استان اردبیل از برگزاری چهار جلسه شورای استان در شهرستان‌ها با همراهی فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: این نشست‌های تعاملی در راستای حل مشکلات شهرستان‌ها تداوم می‌یابد.
کریمی اضافه کرد: ما نشست‌هایی را با معاونین استاندار و همچنین مدیران امور شهری و روستایی استانداری و سایر مدیران به منظور تعامل و بررسی راهکارهای لازم در زمینه خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و نحوه تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها برگزار کردیم.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که شوراها نتوانستند به شکل مطلوب در توسعه و عمران و پیشرفت شهرها موثر باشند عدم تسلط به قوانین و مقررات شوراها و شهرداری‌هاست که بر همین اساس آموزش شوراها به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شورای اسلامی استان مدنظر قرار گرفته است.
رئیس شورای استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت فعالیت شوراها در دور پنجم ما نسبت به برگزاری دو کارگاه آموزشی به منظور ارتقای دانش، وظایف و اختیارات شوراها با حضور اساتید شورای عالی استان‌ها اقدام کردیم که با استقبال و رضایتمندی شوراها همراه بوده است.
کریمی مهمترین و اصلی‌ترین مشکل شوراهای فرادستی را نبود منبع درآمد و اعتبار مشخص اعلام کرد و گفت: در سالجاری هیچگونه اعتباری برای هزینه‌های جاری شورای اسلامی استان اردبیل واریز نشده و عملا شوراهای استان حتی قادر نیستند جلسات قانونی خود را با حضور مسئولان دعوت شده برگزار کنند.
وی بیان کرد: نبود امکانات اولیه برای انجام وظایف قانونی و تشکیل جلسات علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی که با مسئولان داشتیم سبب شده که اکثر شوراهای شهرستان به حالت تعطیل درآیند.
رئیس شورای استان اردبیل ضرورت صدور کارت شناسایی برای اعضای شوراهای شهر و شورای استان را یادآور شد و افزود: حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری در تمامی شهرهای استان و تشکیل جلسه و بررسی مشکلات شوراها و شهرداری‌ها کار ارزشمندی است که امیدواریم با تصویب و تنظیم صورت جلسه در حوزه خدمات شهری پروژه‌های نیمه تمام، پروژه‌های پیشنهادی، ساماندهی وضعیت پرسنل شهرداری‌ها، حوزه سرمایه‌گذاری، بحث آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با جدیت دنبال شود.
کریمی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی به عنوان نهاد مدنی و پل ارتباطی میان مردم و دولت بهترین زمینه برای جلب مشارکت مردم در مناطق شهری و روستایی در برنامه‌ریزی‌ها محسوب می‌‌شود.
وی اضافه کرد: مدیران شهری و روستایی باید به شوراهای اسلامی به عنوان نهاد مطلع از خواسته‌ها و نیازهای مناطق نگاه کنند و از راهکارها و طرح‌های پیشنهادی در زمینه‌های مختلف عمران شهری و روستایی و پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی بهره گیرند.
رئیس شورای استان اردبیل با بیان اینکه شوراهای اسلامی با مردم مناطق مختلف در ارتباط مداوم هستند و این ارتباط می‌تواند زمینه استفاده از نظرات و ایده‌های نخبگان را فراهم کند، اظهار کرد: جایگاه شوراها در روستاها و شهرها با توجه به دیدگاه مردم برای همگان روشن است و در این چند سال که از شکل‌گیری شوراها در روستاها و شهرها می‌گذرد بسیاری از مشکلات گذشته با کمک مسئولان و با تعامل شوراها و دهیاران و شهرداری‌ها با مردم و دولت برطرف شده است.
کریمی ادامه داد: شورای استان ظرفیتی عظیم برای حل و فصل مسایل و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌‌شود که قطعا با هم اندیشی اشخاص تاثیرگذار و نیروهای کارآمد در شهرستان‌ها با تشکیل جلسات و با بهره‌مندی از ظرفیت بالفعل و بالقوه مجموعه‌های مختلف می‌توان بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف و در توسعه همه جانبه این بخش‌ها گام موثری برداشت.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/96954/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شلیک پدافند در پی مشاهده شئ مشکوک در آسمان تبریز

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه