پیام آذری

آخرين مطالب

افزایش 25 درصدی اقامت در مراکز رفاهی استان/

تبریز 2018 جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی را ارتقا داد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای متعدد رویداد بین المللی تبریز 2018 گفت: این انتخاب، جایگاه گردشگری استان را ارتقا داد.
مرضی آبدار روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز اظهار داشت: تبریز 2018 باعث شد که تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان ویترین ایران در سطح جهانی مطرح شود.
وی با بیان اینکه تبریز 2018 فرصت طلایی است که نه تنها تبریز، بلکه آذربایجان را نیز به دنیا بشناسانیم، افزود: بزرگ ترین دستاورد این رویداد، گسترش مراکز اقامتی استان است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا رویداد تبریز 2018 ، تعداد تخت های مراکز اقامتی 7 هزار و 400 تخت بود که این رقم تا پایان 2018 به 13 هزار و 100 یعنی 2 برابر می رسد.
آبدار با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آذربایجان شرقی جزو استان های کمتر شناخته شده در حوزه گردشگری بود، گفت: خوشبختانه استان ما بخاطر تبریز 2018 در مسیر گردشگری قرار گرفت و میراث فرهنگی مشوق هایی مانند عوارض رایگان برای ساخت هتل را مصوب کرده است.
وی از افزایش یک هزار و 500 تخت اقامتی نسبت به سال 1395 در استان نیز خبر داد و افزود: علاوه بر اقامتگاه های شهری برای اقامتگاه های روستایی و مراکز بوم گردی نیز تسهیلات کم بهره پرداخت شد.
آبدار خاطرنشان کرد: برای معکوس کردن مهاجرت، تعداد روستاهای بوم گردی استان از 52 روستا به 110 روستا افزایش یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از ارسال 14 پرونده دریافت تسهیلات گردشگری و اقامتی به بانک ها با اعتبار 210 میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این میزان 110 میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده که هشت درصد سود تسهیلات را میراث فرهنگی و هشت درصد بقیه را نیز خود سرمایه گذاران تقبل می کنند.
آبدار از افزایش 11 درصدی اشغال تخت های هتل ها و 25 درصدی هتل آپارتمان ها بخاطر رویداد تبریز 2018 خبر داد و افزود: میزان اشغال تخت هتل ها در سال گذشته 61 درصد بود که امسال به 68 درصد و در هتل آپارتمان ها از 68 درصد به 85 درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین اشغال تخت هتل های آذربایجان شرقی در 6 ماهه اول سال گذشته 64.5 درصد بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 76 درصد ارتقا یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در مورد آمار ورود گردشگر داخلی به استان نیز گفت: در 6 ماهه اول سال گذشته 3 میلیون و 100 هزار گردشگر نفر وارد استان شدند که این رقم در سال جاری با 42 درصد رشد به 4 میلیون و 402 هزار نفر رسید.
آبدار ادامه داد: در مورد گردشگر خارجی نیز در 6 ماهه اول سال گذشته 420 هزار نفر از تبریز بازدید کردند که این رقم امسال با 17 درصد رشد به 492 هزار گردشگر خارجی افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با توجه به سردسیر بودن منطقه و کاهش ورود گردشگر به استان در فصول سرد سال، برای اولین بار در آذربایجان شرقی شاهد رشد ورود گردشگر داخلی و خارجی به مناسبت رویداد تبریز 2018 هستیم.
آبدار با بیان اینکه در جذب گردشگر و نیز در حوزه اقامتی رشد چشمگیری در استان داشتیم، افزود: طبق مصوبه ستاد ملی تبریز 2018 تمام رویدادهای ملی و بین المللی اعم از علمی، ورزشی و فرهنگی را به تبریز منتقل کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در طول تاریخ آذربایجان، مجمع گفت و گوهای همکاری آسیا با حضور 6 وزیر گردشگری در تبریز برگزار شد.
آبدار ادامه داد: همچنین در سال گذشته اجلاسی با حضور 11 سفیر، رایزن فرهنگی و مسئولان فرهنگی یونسکو و معاون رئیس جمهور، وزیر ارشاد و سخنگوی وزارت خارجه در تبریز برگزار شد و در نهایت اجلاس رسمی رویداد تبریز 2018 با حضور رئیس جمهوری در سالن همایش های بین المللی آغاز شد.
وی میزان سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی در سال 1395 را 110 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال این رقم با 13 درصد رشد به 383 میلیارد تومان رسیده است.
آبدار، مرمت و بازسازی طرح هایی همچون ربع رشیدی، مسجد کبود، بازار تبریز، چهارمنار و حسن پادشاه را از جمله بزرگ ترین طرح ها به مناسبت تبریز 2018 اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح ها و نیز تملک اراضی محدوده ربع رشیدی افزون بر 20 میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از جمله برنامه های شاخص گردشگری در سال جاری را احداث سه باب بازارچه صنایع دستی در کندوان، بعثت و قزلجه میدان اعلام کرد.
آبدار با بیان اینکه 163 رویداد منطقه ای، ملی و بین المللی برای تبریز 2018 با همکاری 10 دستگاه اجرایی تعریف شد، اظهار داشت: از ابتدای سال 2018 دستگاه های مسئول شروع به کار کردند که تاکنون 64 درصد این رویدادها عملی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری همایش بین المللی جاده ابریشم با عنوان «باستان شناسی در امتداد راه ابریشم» از 23 تا 25 آبان ماه سال جاری در تبریز خبر داد.
وی با بیان اینکه در مجموع 125 پروژه برای تبریز 2018 تعریف شده است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: در حوزه عمران محوری نیز 11 شهرستان با 50 میلیارد تومان اعتبار، پروژه تعریف شده است.
آبدار با بیان اینکه اعتبارات سازمان در مقایسه با سال 1394 هفت و نیم برابر رشد داشته است، افزود: بودجه سازمان در سال 1394، 14 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 1395 به 22 میلیارد تومان، در سال 1396 به 55 میلیارد تومان و در سال جاری به 105 میلیارد تومان افزایش یافته است.
6132/518

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/96864/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل

سهم 64 درصدی طرحهای عمرانی از بودجه 1403 شهرداری اشنویه

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

افزایش 31 درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

صحبت‌های مدیرعامل تراکتور درباره حضور گل‌محمدی در تبریز

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی

کشت گندم دیم و آبی در 408 هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی

پخت روزانه 9 میلیون قرص نان در آذربایجان غربی

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی

سرپرست جدید جمعیت هلال احمر اهر معرفی شد

طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل

این زن شوهر سابقش را به طرز فجیع کشت / در اردبیل رخ داد

نصب 360 تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

استمرار طرح مسیرگشایی‌ در شهر خوی

قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان