پیام آذری

آخرين مطالب

مجلس پیگیر اختصاص ردیف اعتبار متروی تبریز در بودجه آینده است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مجلس پیگیر اعتبارات صندوق توسعه ملی، پرداخت بدهی پیمانکاران توسط اوراق اسناد خزانه اسلامی و ایجاد ردیف‌های اعتباری در بودجه سال آینده ، ویژه مترو تبریز هستیم.
به گزارش ایرنا "معصومه آقاپور علیشاهی" روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز اظهار داشت: موانع پیش روی طرح متروی تبریز باید رفع شود، زیرا راه‌اندازی سریع مترو تنها راه نجات حمل و نقل شهری این کلانشهر است.
وی تاکید کرد: توجه به حمل‌ و نقل عمومی باید مورد تاکید همه متولیان قرار گیرد چون تسهیل در امور اداری و رفاه اجتماعی مردم با راه‌اندازی مترو محقق می شود.
وی ادامه داد: مترو می‌تواند به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی مورد توجه قرار گیرد زیرا تبریز به عنوان مرکز تجاری و پل ارتباطی با اروپا باید نقش برجسته ای در مباحث تجاری، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.
آقاپور همچنین بر ضرورت همکاری های بین بخشی به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تبریز تاکید کرد.
فرماندار شهرستان تبریز نیز در بازدید از ایستگاه های در حال ساخت مترو تبریز با اشاره به تاثیر نوسانات ارزی در طرح های عمرانی گفت: متاسفانه قیمت برخی از مواد مورد نیاز افزایش یافته و بدون شک امروز برای پایان طرح مترو نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.
"علیار راستگو" افزود: امیدواریم ساخت مترو تبریز با همراهی دولت، شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر با رفع مشکلات مالی پایان یابد.
وی گفت: امروز از ایستگاه 12 تا 18 خط یک مترو تبریز را بازدید کردیم و خوشبختانه شاهد فعال بودن طرح های نیمه تعطیل و حاکم بودن برنامه و نظم در عملکرد مجموعه بودیم.
فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز حمل و نقل عمومی در شهر تبریز گفت: متاسفانه در گذشته آنچنان که باید و شاید به موضوع زیرساخت‌ها در حمل و نقل عمومی توجه نشده اما اکنون شاهد همدلی و همراهی تمام بخش‌ها برای توسعه این بخش در شهر تبریز هستیم.
راستگو ادامه داد: مترو به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های تاثیر گذار در کاهش بار ترافیکی شهرها در تبریز نیز باید به عنوان یک اولویت دیده شود، چون اگر با نگاه کلان به این موضوع بنگریم، متوجه می‌شویم که سرمایه گذاری در این بخش نه برای قشر خاص، بلکه برای تمام اقشار مردم است.
عملیات اجرایی قطار شهری تبریز از حدود 15 سال قبل آغاز شده و در زمان حاضر 12 کیلومتر از مسیر 18 کیلومتری خط اول آن با صرف 17 هزار میلیارد ریال اعتبار در حال بهره برداری است.
برای افتتاح 6 کیلومتر باقی مانده خط اول قطار شهری تبریز نیز هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امید می رود این بخش نیز با تزریق به موقع اعتبارات از سوی دولت و شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز نیز حدود پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده است و این خط نیز حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
3093/518

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/95634/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید پنج خودرو به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد / برند خودروهای وارداتی مشخص شد

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا

خودروهای وارداتی در مسیر گمرک/ تویوتا کرولا 2022 در راه بازار ایران

حذف خودروی پاک از واردات

وزیر صنعت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

اگر دوباره دلار گران شود، قیمت خودرو باز هم بالا می رود

برنده اول واردات خودرو کیست؟/ قیمت پایه خودروهای وارداتی چقدر خواهد بود؟

سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت/ کوییک پلاس اتوماتیک 10 میلیون تومان گران شد

واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟

وزیر صمت: نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود

لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه افتاده است/ ثبات قیمت چه شد؟

نصف خانوارها بدون خودرو

خودروی چینی 500 میلیونی «دیگنیتی پرستیژ» در بورس کالا 2.4 میلیارد تومان معامله شد

با این شرایط قیمت پژو 206 به 500 میلیون تومان هم می‌رسد/ خودروهای مونتاژی به اسم واردات تمام می‌شود

پژو پارس 600 میلیون تومان شد!

فروش ماشین های چینی با دلار150 هزار تومانی! | خودرو، سوار بر رانت های دوگانه می تازد

درخت رانت در بازار خودرو

هیچ خودرویی به گمرک نرسیده است

یوسفی: واردات خودروهای یک میلیاردی، بازار را تنظیم نمی‌کند/وزیر صمت برای کنترل قیمت ورود کند

واکنش صمت به اظهارات پلیس درباره واردات خودروی بی‌کیفیت

واردات خودرو یا خم رنگرزی؟

خبرگزاری ایسنا: افزایش بالای 100 میلیونی قیمت برخی خودروها در عرض یک‌ماه!

بازگشت مشروط 2 خودروساز فرانسوی به بازار خودروی ایران

وعده عجیب معاون وزیر صنعت درباره ریزش قیمت خودرو/ افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

واردات خودرو به سبک جدید

دلیل افزایش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت؛ دلار مقصر است

مُسکّن درمانی بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت: با معاملات صوری در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند

سه محل عرضه خودروسازان/ قرعه کشی خودرو برای متقاضیان عادی متوقف شد؟

واردات 22 خودروی کره‌ای این همه خوشحالی دارد؟

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی ماه/ قرعه کشی خودرو حذف نشده است

واکنش رئیس پلیس راهور به واردات خودروهای چینی و هندی: باعث نگرانی است

سراب ارزانی با خودروی وارداتی؟

عرضه 900 هزار خودرو در بازار طی 6 ماه آینده/ وزیر صنعت: خودروهای کمتر از 10 هزار دلار وارد کردیم

انتظار قیمت‌ مناسب برای خودروهای وارداتی‌ محال است/ گره بازار خودرو باز می‌شود؟

وزیر صمت گرانی خودرو را به گردن مردم انداخت: به خاطر تلاش مردم برای حفظ ارزش پول شان است

چرا نباید از گرانی سرسام‌آور خودرو تعجب کرد؟/ متهم اصلی افزایش قیمت‌ها لو رفت

قطع رابطه بی سروصدای خودروسازان با چین

شرط جدید برای خرید خودرو از بورس شد

واردات خودرو سال آینده 2 برابر می‌شود

سخنگوی وزارت صمت: قرعه‌کشی خودرو تا آخر امسال از دستور خارج می‌شود

خودروهای وارداتی به تهران رسیدند

کنایه یک روزنامه به وزارت صمت؛ 22 خودروی وارداتی که نیاز به شمردن ندارد

آدرس دولتی خرید خودرو

چرا نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؟/ دادفر: با حقوق ماهی 10 میلیون تومان نمی‌توان خودرو اقتصادی هم خرید

جهش قیمت رسمی خودرو در بورس؛ خودروسازان از دلالان سبقت گرفتند

پیدا و پنهان تبدیل شدن بعضی خودروهای وارداتی به تاکسی

معمای پیش‌فروش خودروی خارجی

بازار خودرو شب عید به کدام سمت می‌رود؟

باتلاق ارزی خودرو