پیام آذری

آخرين مطالب

تجاری سازی ایده های فناورانه در نمایشگاه «رینوتکس» تبریز علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- ششمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به «رینوتکس 2018»، فرصتی برای تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و کسب و کار و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز نخستین بار 15 سال قبل برگزار شد و در دولت های نهم و دهم به فراموشی سپرده شد.
این نمایشگاه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، از سال 1393 جانی دوباره گرفت تا زمینه ساز ورود ایده ها و فناوری های نو در سایه شرکت هیات های خارجی و تعامل آنان با مبدعان و فناوران ایران زمین باشد.
نمایشگاه «رینوتکس» تبریز در سال های گذشته، محل عرضه و تقاضای فناوری های روز و کارآمد بوده و همچنین فرصت داد و ستد، خرید و فروش، تبادل اطلاعات و یافته های علمی اساتید و محققان و پژوهشگران کل کشور و منطقه را فراهم کرده است.
*** برگزاری نمایشگاه رینوتکس در راستای اقتصاد مقاومتی است
استاندار آذربایجان شرقی می گوید: برگزاری نمایشگاه تخصصی فناوری و نوآوری ربع رشیدی در سال 2018 کاری ارزشمند و زیربنایی در راستای اقتصاد مقاومتی است.
مجید خدابخش اضافه می کند: استفاده از توانمندی های داخلی یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می شود و نمایشگاه «رینوتکس 2018» می تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.
وی یادآوری می کند: معرفی الگوهای موفق طرح های تجاری سازی شده در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در طول پنج نمایشگاه گذشته از جمله دستاوردهای برگزاری این رویداد مهم حوزه فناوری کشور است.
خدابخش با بیان اینکه با اصلاح ذهنیت و نگرش‌ها می‌توان از ظرفیت این نمایشگاه‌ها استفاده کرد، ادامه می دهد: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه‌ها می‌توانند در تغییر نگرش و اصلاح ذهنیت نسبت به این موضوع، نقش مهمی را ایفا کنند و به توسعه تجاری‌سازی و فروش محصولات شتاب بیشتری بخشند.
وی با بیان این که از همه دستگاه‌ها انتظار داریم تا به تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه کمک کنند، ادامه داد: وزارت دفاع مشتری خوبی برای این محصولات شده است، اما از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار داریم تا از این محصولات استفاده کنند.
*** محقق کردن اقتصاد دانش بنیان هدف اصلی نمایشگاه رینوتکس تبریز است
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز معتقد است که محقق کردن اقتصاد دانش بنیان از اهداف برگزاری مستمر نمایشگاه «رینوتکس 2018» در تبریز است.
علی جهانگیری می گوید: این نمایشگاه فرصتی برای تعامل فناوران و سرمایه گذاران و هدف اصلی آن نگاه اقتصادی به عرصه فناوری و تجاری سازی است.
وی با بیان اینکه از نظر کیفی هم هر سال نمایشگاه تخصصی تر و مشتری مدار تر می شود، تشریح می کند: سال گذشته از مجموع یک هزار و 732 طرح دریافتی در نمایشگاه رینوتکس، 354 طرح خارج از استان و 20 طرح خارجی در این نمایشگاه شرکت داشتند و 32 تفاهم نامه به امضا رسید.
جهانگیری یادآوری می کند: تا به امروز 285 ایده فناورانه، 334 طرح در حوزه توسعه و تجاری سازی و 44 محصول دانش بنیان در بخش فروش ششمین دوره نمایشگاه رینوتکس ثبت نام کرده اند.
وی اضافه می کند: از مجموع 667 طرح ثبت نام شده در ششمین دوره نمایشگاه رینوتکس 2018 تبریز 531 طرح از استان آذربایجان شرقی و 136 طرح از سایر استان هاست.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی می گوید: تاکنون هفت شرکت از کشور چین و 60 نفر بازدیدکننده از کشور ترکیه برای حضور در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی اعلام آمادگی کرده اند.
** ثبت نام 667 طرح در بخش های تخصصی رینوتکس 2018
عزیز جوانپور، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های ارتباطات، الکترونیک و میکروالکترونیک «رینوتکس 2018: می گوید: از مجموع 102 طرح ثبت نامی 22 ایده، 74 طرح توسعه و تجاری سازی و 6 محصول دانش بینان برای فروش می باشند.
محمد حسین صومی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی نیز تاکید می کند که تاکنون 51 طرح در این بخش ثبت نام کرده اند که از این تعداد 3 محصول فناورانه برای فروش و 29 طرح در بخش توسعه و تجاری سازی است.
رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های مهندسی پزشکی، علوم شناختی و همگرا نیز نیز می گوید: تا به امروز 43 طرح برای شرکت در این بخش از نمایشگاه ثبت نام شده که از این مجموع 6 محصول دانش بنیان برای فروش به نمایش گذاشته می شود.
محمد فرزاد ادامه می دهد: در زون تخصصی نوآوری و فناوری های صنایع دفاعی نیز 3 ایده به ثبت رسیده که در نمایشگاه «رینوتکس 2018» تبریز معرفی می شود.
مهدی خرامش، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های اطلاعات و ارتباطات نیز از ثبت نام 26 ایده، 37 طرح توسعه و تجاری سازی و 15 محصول دانش بینان در بخش فروش خبر می دهد.
جعفر محسنی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های نرم و هویت ساز (صنایع فرهنگی و خلاق) نیز می گوید: از مجموع 12 طرح ثبت نامی 5 ایده، 6 طرح توسعه و تجاری سازی و یک محصول دانش بنیان حضور دارند.
مصطفی قره باغی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های نفت، گاز و پتروشیمی نیز با اشاره به حرکت رو به رشد حضور در این بخش از «رینوتکس 2018» یادآوری می کند: 7 ایده و 8 طرح برای توسعه و تجاری سازی در این بخش ثبت نام کرده اند.
اکبر فتحی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های کشاورزی و زیستی نیز می گوید که از 54 طرح ثبت نامی 3 محصول دانش بنیان، 27 ایده و 24 طرح برای توسعه و تجاری سازی ثبت نام کرده اند.
یونس اکبرپور، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های صنایع خودرو، قطعه سازی و ماشین سازی نیز اعلام می کند که 24 ایده، 12 طرح توسعه و تجاری سازی و یک محصول دانش بنیان در نمایشگاه رینوتکس 2018 حضور خواهند داشت.
میررضا مجیدی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های نانو اظهار می کند: از مجموع 16 طرح ثبت نامی 8 ایده، 7 طرح توسعه و تجاری سازی و یک محصول دانش بنیان وجود دارد.
در همین حال جعفر پاشایی، رئیس زون تخصصی فعالیت های پژوهشی و فناورانه دانش آموزی می گوید 88 ایده و 10 طرح توسعه و تجاری سازی تا کنون در رینوتکس 2018 تبریز ثبت نام کرده اند.
افشین میلانی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های انرژی نیز یادآوری می کند: از 18 طرح ثبت نامی در رینوتکس 2018، 5 ایده و 13 طرح توسعه و تجاری سازی می باشد.
علیرضا ایمانلو، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های آب نیز از معرفی یک محصول دانش بنیان برای فروش و نمایش 14 ایده و 55 طرح برای توسعه و تجاری سازی خبر می دهد.
ابولقاسم سلطانی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های مواد پیشرفته، کامپوزیت، مصالح ساختمانی و راه سازی نیز اعلام می کند که از مجموع 62 طرح ثبت نامی 7 محصول دانش بینان و 20 ایده و 35 طرح توسعه و تجاری سازی حضور دارند.
حسن پروینی، رئیس زون تخصصی نوآوری و فناوری های صنایع نساجی و پوشاک گفت: در این بخش 4 طرح ثبت نام کرده اند که 1 طرح توسعه و تجاری سازی و 3 ایده می باشد.
به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی RINOTEX2018 آبان ماه سالجاری از 10 تا 14 آبان ماه و با حضور17 زون تخصصی فناوری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
6120

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/94931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سمفونی رنگ‌ها در مدرسه هدایت ارومیه

نبود تیر برق در محله‌ای از روستای اوغلی تبریز

ساخت 50 درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

کشف کالاهای قاچاق 5/6 میلیاردی در اردبیل

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهروموم شد

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم

تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

برگزاری آزمون سراسری در پلدشت

معرفی 30 بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو

1200 میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز

رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد

کشف 360 هزار دینار تقلبی در مراغه

فوت پیرمرد 70 ساله بر اثر برخورد قطار

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی

80 درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است

معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت

به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض 50 گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی

آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی

سنجش بینایی بیش از 162 هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

پویش کاشت یکهزار و 500  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها