پیام آذری

آخرين مطالب

سهرابی: بهترین مربی دوچرخه سواری دنیا هم با این امکانات نتیجه نمی گیرد/ دیگر روحیه‌ای ندارم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام آذری- مهدی سهرابی درباره حضور کم رنگ تیم های باشگاهی ایران در تور های آسیایی و خانه نشینی رکابزنان بیان کرد: با این شرایط که داریم پیش می رویم و با این وضعیت باشگاه ها خود به خود نمی توانیم سهمیه المپیک بگیریم و این یک واقعیت است. سال های گذشته فدراسیون، رکابزنان را به مسابقات و تور های مختلف می فرستاد و دو باشگاه خوب هم داشتیم که امتیاز های زیادی می‌گرفتند و در نهایت ایران با صدرنشینی در آسیا سه سهمیه المپیک می گرفت اما اکنون هم قوانین کسب سهمیه المپیک عوض شده است و هم باشگاه ها تقریبا منحل شده اند. تیم های تبریزی را که نابود کرده اند، باز هم دست پیشگامان درد نکند تا حدی تیم را حفظ کرده است  و امیدوارم تیم داری این باشگاه ادامه داشته باشد و مدیریت این باشگاه همیشه به دوچرخه سواری لطف داشته است.

 او ادامه داد: اما با این وضعیت ارز تقریبا اینکه باشگاهی بخواهد تیم خود را به مسابقات برون مرزی اعزام کند، غیر ممکن است و این وضعیت به ضرر دوچرخه سواری ایران است و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، دوچرخه سواری ایران را باید تمام شده ببینیم.

رکابزن ملی پوش ایران با اشاره به وضعیت امکانات در ایران گفت: آن زمان که ما بهترین نتایج را در دوچرخه سواری می گرفتیم یک پیست چوبی در ایران برای ما نساختند چه برسد به الان که نتیجه هم نگرفته ایم و مسئولان با این شرایط نباید انتظار زیادی داشته باشند. مگر اینکه حداقل امکانات مثل داشتن پیست چوبی و دوچرخه جدید مهیا باشد. دوچرخه سواری رشته ای هزینه بر است و هزینه هایش با توجه به وضعیت ارز، سنگین تر هم شده است.

سهرابی در مورد از بین رفتن انگیزه در میان دوچرخه سوارهای نخبه و با استعداد ایران تصریح کرد: جوان هایی که تازه وارد دوچرخه سواری می شوند به این امید می آیند که تیمی باشد که درآمد داشته باشند و به مسابقات بروند، درواقع به جایی برسند که ما رسیدند. اما خب می بینند که نه تیمی هست  و نه باشگاهی و دوچرخه سواری به بن بست رسیده است. فدراسیون هم آنچنان بودجه ای ندارد که بتواند به مسابقات مختلف اعزام کند و قبلا باشگاه ها به نوعی کمک فدراسیون بودندو از این رو در این شرایط  خود من روحیه ای برای ادامه کار ندارم چه برسد به جوانتر ها. وقتی نه برنامه ای هست، نه بودجه ای و نه مسابقه ای و حداقل امکانات هم فراهم نیست به نظرم فعالیت در این شرایط ارزشی ندارد.

رکابزن با سابقه ایران با اشاره به نتیجه نگرفتن دوچرخه سواری در بازی های آسیایی تاکید کرد: کشوری مانند کره جنوبی رکوردهایش را به رکورد جهان رسانده اما ما حتی نمی توانیم به رکوردهایی که در سال 2006 ثبت کردیم ، برسیم. چون روی جوان ها سرمایه گذاری نشده و به همان پیشکسوتان خود اتکا کرده ایم. امیدوارم این نتایج زنگ خطری شود که به فکر دوچرخه سواری بیفتند. البته فدراسیون با آن بودجه ای که داشت در حد توانش هر کاری که می توانست انجام داد و بیشتر از این نمی شد کاری کرد. رسول هاشم کندی و همکارانش هم هر کاری از دستشان برمی آمد انجام دادند. متاسفانه هاشم کندی با این امکانات بهتر از این نمی توانست کار کند. با این حال کادر جدید هم از رکابزنان خوب  و با تجربه هستند که امیدوارم موفق باشند اما با این امکانات بهترین مربی دنیا هم بیاید کار کردن سخت است.

او ادامه داد: بحث این است که اگر با این امکانات بهترین مربی دنیا را هم می آوردیم نتیجه بهتر از این نمی شد. اگر بازی های آسیایی دوحه من توانستم سه مدال بگیریم به این دلیل بود که قبل از بازی ها در 16 مسابقه شرکت کرده بودم و در کاپ های آسیایی و جهانی  و قهرمانی آسیا و جهان حضور داشتم.  الان دلم به حال این رکابزنان جوان می سوزد که در ایران باشگاهی نیست آنها را حمایت کند و دارند به مهره سوخته تبدیل می شوند.

سهرابی در پاسخ به این پرسش که به فکر خداحافظی از دنیای قهرمانی افتاده است یا خیر، تصریح کرد: فعلا حضورم به اما و اگر کشده  و بعد از تور آذربایجان تمرین نکردم در حالی که کسانی که من را می شناسند می دانند همیشه بیشترین استراحتی که می کردم یک روز بوده است . فعلا تصمیم قطعی نگرفته ام که دوچرخه سواری را کنار بگذارم یا ادامه دهم.

او در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهد همچنان در دنیای قهرمانی بماند با کار کردن با محمود پراش و قادر میزبانی مشکلی داردیا خیر، تاکید کرد: نه مشکلی ندارم. من با آنها رفیق هستم و بهترین دوران زندگی ام را در کنار آنها بوده ام. حداقل من با هیچ کدام از دوچرخه سوارانی که از گذشته با هم بودیم مشکلی ندارم و مثل بردار با هم هستیم و خواهیم بود.

رکابزن ملی پوش ایران با اشاره به برگزاری تور آذربایجان گفت: باید از مسئولان برگزاری تور آذربایجان تشکر کنم چراکه تنها تور معتبر است که در ایران داریم. در این وضعیت بحرانی ارز با کیفیت خوبی تور را برگزار کردند . تعداد تیم ها نسبت به سالهای قبل کمتر اما با کیفیت تر بود. در این میان فقط تیم های شهرداری تبریز و پیشگامان چون در مسابقات شرکت نکرده بودند به آن آمادگی لازم نرسیده بودند و همین باعث شد در کشور خودمان خارجی ها بیایند سکوها و امتیازات را بگیرند. واقعا ضربه نبود باشگاه‌های خوب و فعال را خواهیم خورد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/94809/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده

دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شلیک پدافند در پی مشاهده شئ مشکوک در آسمان تبریز

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران