پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی:

اهمال‌ شهرداری تبریز، جامعه نابینایان و دادگستری را به جان هم انداخته است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی گفت: اهمال‌ کاری شهرداری تبریز در اختصاص محل جداگانه برای استقرار "کانون مهر خانواده دادگستری"، جامعه نابینایان و دادگستری را به جان هم انداخته است. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرهاد عبدوی در نشست جامعه نابینایان استان به مناسبت بیست و یکم مهر ماه، "روز جهانی عصای سفید" با بیان این مطلب اظهار کرد: بخشی از محل استقرار کنونی جامعه نابینایان استان در پارک آتالار و آنار تبریز، توسط شهرداری به کانون مهر خانواده دادگستری اختصاص داده شده است، نامه‌نگاری‌ها با ریاست شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز و وعده‌ها به منظور تخصیص کامل این واحد به جامعه نابینایان استان از سال گذشته، نتیجه‌ای نداشته و همچنان شاهد برخی اتفاقات ناگوار در این واحد اشتراکی هستیم. 


وی با انتقاد از عملکرد شهرداری تبریز در خصوص مناسب‌سازی شهری به منظور رفاه حال جامعه نابینایان استان در طول شش سال گذشته، اضافه کرد: پس از اتمام دوره شهرداری آقای "نوین"، شهردارهای بعدی تبریز، هیچ اقدامی در راستای مناسب سازی شهری و ارایه خدمات به نابینایان انجام نداده‌اند، جلساتی هم که برای مناسب سازی شهری برگزار می‌شد را حذف کرده‌اند و شهردار تبریز معتقد است که شهرداری هیچ وظیفه‌ای در قبال نابینایان ندارد، می‌توان گفت شهرداری تبریز، جامعه معلولان و نابینایان را به حال خود رها کرده است. 
وی ادامه داد: حتی مسیر بهزیستی تا جامعه نابینایان استان هم مناسب سازی نشده است، از این رو پیشنهاد کردیم تا پل عابر پیاده‌ای ساخته شود که گفتند طبق قانون، ممکن نیست، همچنین پارک آتالار و آنالار تبریز که به نام پارک اختصاصی معلولان کلنگ زنی شده بود نیز بسترسازی نشده است و آب نمای پارک نیز مناسب نابینایان نبوده و احتمال سقوط نابینایان به آن وجود دارد. 
عبدوی با تاکید بر ضرورت مستقر شدن یک کارشناس معلولان در ادارات مرتبط با این قشر، عنوان کرد: هیچ فردی به اندازه یک نابینا نمی‌تواند هم نوعش را درک کند، از این رو باید کارشناسی از این جنس در ادارات مرتبط باشد تا مشکلات جامعه معلولان و نابینایان را راحت‌تر برطرف کرده و آن را به مسئولان امر، منعکس کند، در حالی که ما حتی در بهزیستی هم یک کارشناس نابینا نداریم. 
وی، وضعیت فیزیکی ساختمان کنونی جامعه نابینایان استان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر مشکلاتی که از مشترک بودن این واحد با کانون مهر دادگستری متوجه ما است، این واحد از نظر فیزیکی نیز مشکلاتی داشته و با مشکلاتی همچون چکه کردن سقف و قطعی گاز روبه‌رو هستیم که با سرد شدن هوا و رسیدن دما به زیر صفر، مشکلات تشدید خواهند شد. 
وی در ادامه با بیان این که برخی مدیران و مسئولان دوست دارند، نابینایان حق خود را طلب نکنند، افزود: برخی مدیران که خودشان به طور رابطه‌ای مدیر شده‌اند، تمایل دارند تا نابینایان، کر و لال و معلول جسمی حرکتی بوده و هیچ حرفی از حق و حقوق خود به میان نیاورند، در این میان اگر نابینایی هم در اداره‌ای مشغول به کار است، سربار و اضافی تلقی می‌شود. 
مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی، مشکل اشتغال، ازدواج و تامین مسکن را از عمده مشکلات نابینایان عنوان کرد و گفت: برخی مدیران ما اعتقادی به اشتغال نابینایان ندارند، یکی از شغل‌هایی که برای نابینایان تعریف شده، اپراتوری تلفن است، اما مدیران ما با مجهز کردن اداراتشان به سیستم اپراتور خودکار، این فرصت شغلی را از نابینایان سلب کرده‌اند. 
وی در ادامه، با بیان این که این تشکل جزو اولین‌ سازمان‌های مردم نهاد در استان است، عنوان کرد: این سمن با دارا بودن 700 عضو فعال در حیطه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، آموزشی و هنری فعالیت می‌کند. 
وی با اشاره به برخی اقدامات جامعه نابینایان استان، اضافه کرد: برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، اعطای وام ضروری و اشتغال، برگزاری دوره‌های قالیبافی، برگزاری مراسمات مذهبی و جشن و سرور، برگزاری کلاس‌های آشنایی با طب سنتی و ارایه بسته‌های حمایتی تحصیلی به برخی دانش آموزان واجد شرایط و ارایه مشاوره‌های خانوادگی و حقوقی از جمله اقدامات جامعه نابینایان استان به شمار می‌آید. 
عبدوی عنوان کرد: ‌برگزاری دوره‌های آموزش ماساژدرمانی نیز از دیگر اقدامات بود که از سوی فرد خیری انجام می‌شد و با وجود این که حدود 15 نفر از کارآموزان ما تا مرحله اخذ مدرک پیش رفته بودند، برگزاری این دوره‌ها نیز به دلیل اهمال شهرداری تبریز، متوقف شد. 
رحیم گلشنی، عضو هیات مدیره جامعه نابینایان استان نیز در پایان با بیان این که یکی از وظایف شهرداری‌ها در کل دنیا، خدمات رسانی به نابیانایان است، گفت: شهرداری تبریز ادعا می‌کند که هیچ وظیفه‌ای در قبال نابینایان ندارد و نامناسب بودن شهر برای ما نابینایان، چندین بار ما را به دردسر انداخته است و سقوط به یکی از چاله‌ها در سطح شهر باعث شد تا مرحله عمل جراحی زانو پیش بروم. 
برخی بندهای پیشنهادی برای اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود. 
در پایان این نشست، اعضای هیات مدیره جامعه نابینایان استان از عدم حضور خبرگزاری صدا و سیما برای پوشش این نشست انتقاد کردند. 

گفتنی است؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، شنبه بیست و یکم مهر ماه، ساعت چهار بعد از ظهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/94669/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟