پیام آذری

آخرين مطالب

با مسئولیت جهاد دانشگاهی

زون صنایع خلاق و فرهنگی در نمایشگاه ربع رشیدی برپا می‌شود علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - جلسه هم‌اندیشی زون نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز(صنایع فرهنگی و خلاق) ششمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با " فناوری‌های نرم و هویت‌ساز" در سالن جلسات سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان در این جلسه با بیان این‌که سال گذشته اولین دوره‌ی زون صنایع خلاق و فناوری در نمایشگاه ربع رشیدی برپا شد که حرکت خوبی بود و استقبال خوبی از آن شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که جهاد دانشگاهی کشور دارای پارک علم و فنلوری بوده و در سطح کشور در این رابطه فعالیت می‌کند از این رو مسئولیت زون" صنایع خلاق و فرهنگی" به این سازمان واگذار شده است.
جعفر محسنی با تاکید بر این‌که "فرهنگ" شاکله‌ی اصلی جامعه است، خاطرنشان کرد: باید تمامی مسئولان در این رابطه همت کرده و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی در ادامه به وضعیت فضای مجازی و هجمه‌های دشمنان در قالب برنامه‌ها، گیم‌ها و... اشاره کرد و افزود: این موضوعات می‌طلبد که تلاش بیشتری در حوزه فضای مجازی و فرهنگی داشته باشیم و از نوآوری‌ها و فناوری‌های که توسط جوانانمان برای این حوزه خلق می‌شوند، حمایت کنیم.
وی به محورهای «زون نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» نیز اشاره کرد و افزود: پویانمایی، مفهوم‌سازی، گردشگری، کتاب‌های مصور، هنرهای تجمسی و اجرایی، مصنوعات هنری و دستی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای در قالب تولید، ارتقا، تبلیغ و تجارت کالاهای فرهنگی، بازی‌های رایانه‌ای، خدمات فرهنگی و دیجیتال خلاقانه، سرگرمی‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، محتوای دیجیتال و... از جمله محورهای این زون است.
محسنی با بیان این‌که توجه به نوآوری‌ها و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز نه تنها به توسعه‌ی اشتغال کمک می‌کند، بلکه ارزش‌ افزوده‌ی خوبی نیز دارد، یادآور شد: در تلاشیم تا با برگزاری این جلسه و همکاری دستگاه‌های مربوطه، نوآوران و فناوران بیشتری از استان در «زون نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز(صنایع فرهنگی و خلاق) ششمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی» شرکت کنند.
جانشین مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز در این جلسه بیان کرد: «ششمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی» در چهار محور ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیازمندی‌های فناورانه از 10 الی 14 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.
اکبر فرزین مقدم با بیان این‌که نمایشگاه فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان وبا رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری برگزار می‌شود، افزود: دوره اول نمایشگاه در سال 84 برگزار شده و دوره‌های بعدی نیز به ترتیب از سال 93 تاکنون برگزار می‌شوند.
وی با تاکید بر این‌که این نمایشگاه از سال 96 با عنوان "نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX)" برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه نوآوری و فناوری سال گذشته 26 رویداد تخصصی برگزار شده و همچنین هزار و 732 طرح مشارکت داده شدند که 354 طرح آن خارج استانی و 20 طرح نیز خارجی بود.
وی در ادامه به اثربخشی پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع 267 طرح فناورانه، 44 طرح منجر به کسب و کار دانش بنیان شدند و در حقیقت شاهد تحقق هدف 16.48 درصدی در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری بوده‌ایم.
مقدم به زون‌های تخصصی ششمین نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی نیز اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه شامل 17 زون تخصصی "نوآوری و فناوری‌های کشاورزی، نوآوری و فناوری‌های انرژی، نوآوری و فناوری‌های نفت، گاز و پتروشیمی، نوآوری و فناوری‌های صنایع نساجی و پوشاک، نوآوری و فناوری‌های آب، نوآوری و فناوری‌های مهندسی پزشکی؛ علوم شناختی همگرا، نوآوری و فناوری‌های نانو و همچنین نوآوری و فناوری‌های ارتباطات؛ الکترونیک و میکروالکترونیک، نوآوری و فناوری‌های صنایع خودرو؛ قطعه سازی و ماشین‌سازی، نوآوری و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های صنایع غذایی؛ دارویی؛ بهداشتی و آرایشی، نوآوری و فناوری‌های مواد پیشرفته؛ کامپوزیت؛ مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت ساز(صنایع خلاق و فرهنگی)، فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش آموزی، صنایع دفاعی، تکنولوژی‌های آموزشی و مهارتی و شهر هوشمند" است.
وی در مورد اهداف کلی این نمایشگاه نیز خاطرنشان کرد: کمک به تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نواوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده‌های دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن‌ها، معرفی نیازمندی‌های فناورانه نهادها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و... از جمله اهداف این نمایشگاه است.
وی یادآور شد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری‌ داخلی و خارجی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
جانشین مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در پایان با تاکید بر این‌که مسئولیت زون "نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت ساز(صنایع خلاق و فرهنگی)" به سازمان جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است، افزود: تاکنون 6 طرح در حوزه "توسعه و تجاری‌سازی، ایده و فروش محصولات دانش بنیان" در این زون ثبت نام کرده‌اند و امید است تا برگزاری نمایشگاه تعداد طرح‌ها بیشتر شود.
معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه با تاکید بر این‌که اقتصاد فرهنگ و هنر در توسعه‌ی پایدار جایگاهی راهبردی دارد، افزود: عدم شفافیت در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر استان مانع از ان می‌شود که اطلاعات دقیقی در دست داشته و بتوانیم منطبق بر آن برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.
احد حاجی بلند با تاکید بر این‌که زون "نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت ساز(صنایع خلاق و فرهنگی)"، ظرفیت مناسبی در استان ایجاد می‌کند تا فناوران و نوآوران این حوزه بتوانند علم و دانش خود را در معرض نمایش قرار داده و به مرحله تجاری‌سازی برسانند، بیان کرد: ضرورت دارد که در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی ارتباط نظام‌مند ایجاد شود.
گفتنی است، در این جلسه نمایندگانی از شهرداری تبریز، دانشگاه تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل میراث فرهنگی استان حضور داشتند که به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و آمادگی دستگاه متبوع خود را جهت همکاری در رابطه با اطلاع رسانی برای حضور فناوران و نوآوران در زون "نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت ساز(صنایع خلاق و فرهنگی)" اعلام کردند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/93274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر چهرۀ باورنکردنی «علی صبوری» سریال فاصله‌ها بعد از 15 سال/ تصاویر

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

ذخیره‌سازی 52 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مهم اردبیل

رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند

گل محمدی و تراکتورسازی در دقیقه 90 | گران‌ترین سرمربی لیگ جذب شد؟

نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند

مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر

آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

رونمایی «سارا» سریال پایتخت از تیپ و استایل جدیدش در استکهلم

در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟/ تصاویر

واژگونی پژو در محور ارومیه به مهاباد یک قربانی گرفت

تولید سالانه بیش از یک‌هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان‌آباد

کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

تصاویر استقبال ویژه از رئیسی در پایتخت فرهنگی پاکستان | پرواز نیم ساعته از اسلام آباد به لاهور | ویدئو

برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی

عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ

اثر جدید حسن روح‌الامین برای سروده رهبر انقلاب

ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود

25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم

کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست

لیست دادگاه های تبریز

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است

تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع

ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

معرفی 367 متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی

تغییر چهره ویژه «سروان خسرو نعیمی» سریال لیسانسه ها بعد 8 سال

رگبارهای موقتی باران و رعدوبرق در راه آذربایجان غربی

تداوم هوای ناپایدار در استان اردبیل

«تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد

آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟

مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است