پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران‌می رساند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران‌ می رساند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: شعار امسال ما حسینیان آذری، شعار ماندگار حسین بن علی یعنی "ولکم فیّ اسوه" است. من این شعار را برای تمام آذری های جهان اعلام می کنم. دنیا بداند الگوی ابدی و جاودانه آذری های جهان، حسین است. ما، پا جای پای حسین خواهیم گذاشت. 
عاملی بیان کرد: حسین (ع) سه پیام مهم دارد؛ اول، لزوم رهبریت صالح. دوم، مبارزه با ظلم و استبداد تا آخرین قربانی و آخرین قطره خون. سوم، عدم پذیرش ذلت و زورگویی و عزیزماندن ولو تمام عزیزان از دست برود و فشار از حد بگذرد و کل دنیا بر علیه حسین باشند. در کربلا فشار و جنایت هرچقدر بیشتر می شود، حسین و خطبه هایش حماسی تر می شود. حسین را در محاصره قرار دادند اما او از فتح و ظفر صحبت کرد و ذلیل نشد و فرمود بر مرگ من دست پیدا می کنید ولی هرگز بر از بین رفتن مجد و محو عزت من دست نخواهید یافت. 
وی افزود: آذری های جهان در هرکجا هستند باید عزیز باشند و با عزت زندگی کنند و با عزت بمیرند و ذلت را به زندگی خود راه ندهند و عملا بگویند "هیهات منا الذله". 
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: این هفته نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت" ایرانی ها را چنان خفه می کنیم که دو دستی هرچه سلاح دارند به ما تحویل بدهند" آنها 40 سال است به ما می گویند شما را خفه می کنیم! من در جواب این خانم یک سخن نغز دارم. گویند چاقویی بسیار نفیس، قیمتی و عتیقه دست کودکی بود و مردی شیاد می خواست او را گول زده چاقو را از دستش بگیرد به همین جهت چشم و ابرو و دهن خود را کج و قیافه اش را عبوس کرد تا کودک بترسد و چاقو را در اختیار او قرار دهد کودک با دیدن تهدید و قیافه کریه آن مرد نابکار گفت نترس نترس سرت را نمی برم! من به این خانم می گویم اول کربلا و عاشورا را مطالعه کن تا بدانی که با چه ادبیاتی با ایرانی ها صحبت کنی. 
وی اظهار داشت: در شعارهای کربلا عزت موج می زند. در هیچ انقلابی همانند نهضت حسینی خبر از عزت مداری نیست. وقتی مرگ حل شد عزت و حماسه شکل می گیرد. جامعه اسلامی باید در سطح کلان، برنامه‌ها و نظام تربیتی را طوری تنظیم کند که روح عزت در جامعه نمیرد و همه افراد باید چنان تربیت شوند که عزت در عرصه فردی و اجتماعی و بین المللی مطالبه اصلی آنها باشد. 
وی افزود: زمامداران خود سر دنیا از این سه پیام به شدت می ترسند و لذا از حسین، نهضت حسینی، دستگاه حسین، عزاداری برای حسین و از حسینیه ها و اجتماعات حسینی می ترسند ما باید این سه پیام را به دنیا مخابره کنیم راه آن اجتماعات بزرگ است. روز تاسوعا و عاشورا تمام آذری های جهان اجتماعات بزرگ تشکیل دهند. 
وی ادامه داد: عزاداری از شعائر است و ما شعیره پنهان نداریم. اگر حاکم قلعه را ببندد و داخل قلعه نماز جمعه بخواند بعضی از فقها می گویند باطل است چون پنهان کاری با شعیره بودن نماز جمعه سازگار نیست خداوند از ما اجتماع می خواهد؛ حسین از ما اجتماع می خواهد؛ این اجتماع، اجتماع لبیک است. به هر سه پیام حسین لبیک می گوییم. 
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها گفت: یکی از وظایف حاکم اسلامی این است که نگذارد زمینه ذلت برای کل امت و برای فرد فرد امت پیدا شود. دشمن در صدد ذلیل کردن و استخفاف ماست همان کاری که فرعون کرد در اینجا وظیفه دولت مردان است که با مدیریت صحیح، دشمن را ناکام و عزت مسلمان را حفظ کند. در این خصوص از دولت محترم مطالباتی داریم از جمله اینکه در تنظیم قیمت اجناسی که متوقف بر دلار نیست دخالت جدی کند. 
وی افزود: بالا رفتن اجناس غیر متوقف بر دلار اجحاف بزرگی بر اقشار متوسط و پایین است و توان تنظیم زندگی را از آنها می گیرد. تولید کنندگان یک محصول در تهران جمع می شوند و با هم تبانی می کنند که قیمت محصول را بالا ببرند دولت هم تماشا می کند. عدم تامین مواد اولیه صنایعی که به محصولات پتروشیمی متوقف است یک خطای بزرگ از طرف دولت است در حالی که ریش و قیچی در مورد محصولات پتروشیمی دست دولت است هم تامین خوراک پتروشیمی ها با قیمت یارانه ای و هم صادرات آن بدون همکاری دولت مقدور نیست و دولت هرچه دستور دهد آنها مجبور به اجرا هستند. 
وی ادامه داد: دولت از اینکه کالاهای اساسی را با دلار 4200 تومانی به حد کافی تامین کرده، جای تشکر است، اما مایحتاج مردم فقط کالاهای اساسی نیست. 
خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: از اینکه وزیر محترم کشور دیروز به استانداران استان‌های مرزی و گمرکات دستور داده که از خروج کالاهای اساسی جلوگیری شود، تشکر داریم. عجب است که کالاهای یارانه‌ای به صورت کامیونی از تمام مبادی خروجی کشور خارج می‌شد و دولت ما تماشا می‌کرد و تازه دیروز متوجه فاجعه شده‌اند. 
وی افزود: متاسفانه با خبر شدیم فردی که باعث شکل گیری موسسات مالی ورشکسته شد و 20 هزار میلیارد از آن جهت بر دولت تحمیل و به نقدینگی کشور اضافه شد، به یک سمت مهم اقتصادی نصب شد. او باعث شورش های اخیر در سال گذشته بود که از مشهد در اثر اعتراض سپرده گذاران شروع شد. ارتفاع قیمت ارز و عدم نظارت بر مصرف ارز 4200 تومانی از جمله خرابی های کار اوست. اینگونه اقدامات دولت، دهن کجی به شعور مردم است. مردم انتظار جدی محاکمه چنین فردی را دارند نه اینکه سمت خطیر به ایشان داده شود. 
وی ادامه داد: عدم مدیریت منابع انسانی در کشور بدترین صدمه را به کشور زده است. عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران می رساند. 
عاملی در خاتمه اظهار داشت: سپاه با موشک نقطه زن شهر کویه در اقلیم کردستان عراق را هدف گرفت و اقتدار نظامی و علمی خود را اثبات کرد. ارزش علمی و نظامی این حرکت استثنایی است و درس بزرگی برای کردهای تروریست، حکومت اقلیم، آمریکا، عربستان و اسرائیل داد. 
وی افزود: در این ماجرا خیانت و نفاق حکومت اقلیم کاملا روشن است و آنها باید به نحوی متنبه شوند در حالیکه ایران در زمان صدام به مسئولین فعلی اقلیم، نهایت لطف و رحمت را نمود. تروریست های اکراد، برداشت غلط از خویشتن داری ایران دارند. آنها خیال می کنند که کشور ما متاثر از سیاست های جدید آمریکا و ترامپ است و توان مقابله با تحرکات آنها را ندارد. آنها تبلیغ می کردند که ایران ضعیف شده و حالا بهترین موقع است که مناطق کردنشین ایران به میدان فعالیت احزاب کردی تبدیل شود. این فکر شوم باید از ذهن آنها بیرون می رفت و سپاه با اقتدار این کار را کرد. 
امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: وقتی تروریست ها به مجلس و حرم امام حمله کردند اگر سپاه مقر داعش در دیرالزور را نمی زد تلقی آنها این می شد که ایران عاجز از رد فعل است در نتیجه حملات آنها نقطه پایان نداشت. احزاب کردی معاند و تروریست اخیرا آنچنان جری شده بودند که با تشکیل مرکزی به عنوان مرکز هماهنگی و فعالیت مشترک احزاب کردی در اقلیم کردستان ادعا می کردند که در آینده نزدیک می توانند مثل مناطق کردنشین سوریه اداره محلی مناطق کردنشین ایران را به دست بگیرند! 
وی اظهار کرد: حالا نه فقط اکراد تروریست بلکه اربابان آنها در آمریکا، اسرائیل و عربستان خوب فهمیدند که "این دم شیر است به بازی مگیر".
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/87493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه