پیام آذری

آخرين مطالب

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

طرح ایجاد مراکز بین‌المللی عملیاتی می‌شود علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: طرح ایجاد مراکز بین‌المللی عملیاتی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، دکتر محمد حسین امید در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی، برگزاری دوره‌های مشترک با کشورهای پیشرفته و ارایه‌ی مدرک دوگانه از جمله موارد مورد توجه بوده و این برنامه امسال عملیاتی می‌شود.
وی در ادامه گفت: دومین همایش علمی کاربردی استان‌ها به همت واحد آذربایجان شرقی، در تبریز در حال برگزاری است و همه ساله، سه الی چهار گردهمایی با هدف ارزیابی برنامه‌ها و هماهنگی روسای واحدهای استانی برگزار می‌شود.
وی میزبانی واحد تبریز را در این گردهمایی مثبت ارزیابی کرد و گفت: برنامه امروز تبریز تا به این لحظه، بسیار خوب برگزار شده است و از استاندار آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی دعوت به عمل آمده بود. جلسات متعددی نیز در تبریز با موضوعات بیمه مدرسین، کارکنان و سایر مشکلات داشتیم و مباحث کلان دانشگاه‌ها در این جلسه مطرح شد که تا فردا (پانزدهم شهوریور ماه) هم ادامه خواهد داشت. 
امید در بخش دیگری از سخنانش، گفت: دانشگاه علمی کاربردی، دوره تحول خود را طی می‌کند و با سیاست‌های جدید دولت و حذف مراکز دولتی، توسعه کیفی مراکز در دستور قرار گرفته و تاکیدها بر برنامه‌های آموزش مهارتی است.
وی از ایجاد مرکز نوآوری در 80 مرکز علمی کاربردی در کشور خبر داد و گفت: در همه استان‌ها کلینیک مشاوره کارآفرینی راه‌اندازی شده است و در این مراکز، علاوه بر مشاوره‌، تسهیلات ارزان قیمت از منابع خودمان، به برخی متقاضیانی که به دنبال پرورش ایده هستند، ارایه می‌کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: تلاش‌ها در راستای سامان دهی، تثبیت مراکز و اجرای قوانینی که در گذشته مغفول واقع شده است، بوده و ایجاد مراکز بین‌المللی نیز از دیگر اقداماتی است که در این استان هم به آن توجه می‌شود.
امید در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی بودجه زیادی از دولت نمی‌گیرد و میزان آن کم است. بخشی از این بودجه نیز در قالب "کمک به یارانه غذایی دانشگاه" بوده و بخشی نیز مربوط به پرداخت حقوق کارکانان رسمی و پیمانی دانشگاه است.
وی با اشاره به مصوبه شورای اداری مبنی بر این‌که دستگاه‌های دولتی دیگر آموزش های منجر به ارئه‌ی مدرک ارائه ندهند، گفت: طبق این مصوبه مراکز دولتی باید یا به بخش غیردولتی واگذار شده و یا تعطیل شوند که تلاش ما واگذاری مراکز با کیفیت به بخش خصوصی است.
وی در ادامه گفت: دستگاه‌های متقاضی که محیط واقعی کار داشته و متقاضی برگزاری دوره‌های کاربردی باشند را می پذیریم اما در موضوع "داشتن محیط کار" سخت‌گیر هستیم و عمدتا طالب همکاری شرکت‌ها و کارخانجاتی که محیط واقعی کار داشته و می‌توانند در کنار تولید، آموزش هم ارائه دهند، هستیم.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: به دستگاهایی که محیط کار ندارد مجوز داده نمی‌شود. 
وی با بیان این‌که با حذف مراکز دولتی و مراکزی که کیفیت مناسبی نداشتند نزدیک 600 مرکز در کشور باقی مانده است، افزود: این مراکز برای اداره خوب باید حداقل 500 دانشجو داشته باشند که میزان دانشجویان برخی مراکز تا 200 دانشجو می‌رسد.
وی در ادامه به موضوع پذیرش دانشجوی خارجی نیز اشاره کرد و افزود: ما برای کشورهای همجوار آماده ایجاد مرکز هستیم نه اینکه با آنان دوره مشترک برگزار کنیم. 
امید با بیان این‌که طرح منطقه بندی واحدهای استانی نیز اجرا شده و به 9 منطقه در کشور تقسیم شده است، گفت: منطقه سه شامل "زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی" با مرکزیت آذربایجان‌شرقی است.
وی در ادامه به امتیازات داده شده به مناطق نیز اشاره کرد و افزود: در 9 منطقه دانشگاه 9 دفتر نهاد نمایندگی رهبری نیز ایجاد شده تا در مباحث فرهنگی هم فعالیت داشته باشند. 
وی در ادامه به فراخوان تدوین کتاب اشاره کرد و گفت: این کتب که بصورت دیجیتال خواهد بود باید در رابطه با آموزش‌ها مهارتی، به روز و مطابق با سرفصل‌های دانشگاه باشد؛ مدرسان مجرب در این رابطه با واحد استانی هماهنگ کرده و کتاب تدوین کنند که بعد از اعمال بررسی‌های لازم به چاپ می‌رود.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تامین مالی برای کتب نداریم، گفت: اما باید این کتب طبق شرایط گفته شده تدوین شوند.
وی با بیان این‌که تعداد مراکز جامع علمی کاربردی در آذربایجان‌شرقی زیاد بود و مراکز با کیفیتی چون جامع علمی کاربردی ماشین سازی تبریز، ایدم، شیرین عسل و... در این استان وجود دارد.
وی با تاکید بر این‌که در آذربایجان‌شرقی تعداد مراکز غیردولتی قابل توجه و مناسب است، گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از استان هایی است که به لحاظ کمیت و کیفیت به ویژه در دوره دکتر قالیچی وضعیت خیلی خوبی دارد.
امید در ادامه با اشاره به اخذ مجوزهای مربوط به ایجاد مراکز بین‌المللی و پذیرش دانشجوی خارجی اشاره کرد و گفت: در رابطه با ایجاد مراکز بین المللی، ما فقط تشویق می کنیم و واحدها باید خوشان در این رابطه پیشقدم شوند.
وی با بیان این‌که دانشگاه، مرکزی را به عنوان مرکز بین المللی تعیین کرده و فراخوان پذیرش دانشجوی خارجی برای سال‌جاری داده است، افزود: در خوزستان نیز از بصره عراق تقاضا وجود دارد که در این رابطه در مرکز اروند رود این شرایط را فراهم کردیم.
وی در مورد مراکز نوآوری نیز گفت: این مراکز در سال جاری شروع به شکل گیری کرده‌اند و تا این‌که شرکت‌هایی در این مراکز مستقر شود قدری زمانبر است. در این رابطه به دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی مجوز و تسهیلات جهت تاسیس شرکت داده می‌شود، البته باید خودشان در این خصوص پیشقدم شوند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: در سالجاری برای 400 هزار نفر(کاردانی به کارشناسی) ظرفیت داشتیم که تاکنون 80 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی با تاکید بر ضرورت وجود آموزش‌های جدید برای مشاغل جدید تاکید کرد و گفت: همه مشاغل نیاز به آموزش مقطعی ندارند و نیازی نیست برای هر شغلی، لیسانس گرفت. ما علاوه بر 800 رشته دانشگاهی، 800 تک درس و پودمان هم داریم و آماده برگزاری دوره‌های تک درس و پودمان برای متقاضیان هستیم، چنانچه برگزاری این دوره‌ها در حوزه تولیدات پارچه‌ای، طلا و گیاهان دارویی، موفقیت آمیز بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: طبق قراردادی مابین دانشگاه علمی کاربردی و ستاد کل نیروهای مسلح، تمامی سربازان وظیفه با مدرک بالای دیپلم، می‌توانند به طور رایگان از آموزش‌های پودمان ما استفاده کنند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه خاطرنشان کرد: مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی کاملا معتبر بوده و این دانشگاه دولتی و تحت نظارت وزارت علوم است و هیچ نهادی نمی‌تواند ادعا کند که مدرک ما را قبول ندارد.
وی در پایان از آغاز ثبت نام جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: شرط سنی لازم برای ثبت نام، حداقل 28 سال و حداکثر 80 سال است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/85073/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدیدترین اخبار از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟

پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تجلیل از رحیم علی‌آبادی پیشکسوت کشتی اردبیل در جام صفوی

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

21 هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند

976 میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد

976میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

نصب 3 کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی

رهاسازی 77 میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری

دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

261 هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد

انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

آبیاری 80 درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

نصب 25 کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​

تصادف زنجیره‌ای عجیب در روگذر مدرس ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس

توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

بررسی روند جذب اعتبارات عمرانی در آب و فاضلاب آذربایجان غربی

آبیاری بیش از 80 درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سمفونی رنگ‌ها در مدرسه هدایت ارومیه

نبود تیر برق در محله‌ای از روستای اوغلی تبریز

ساخت 50 درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

کشف کالاهای قاچاق 5/6 میلیاردی در اردبیل

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهروموم شد

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم