پیام آذری

آخرين مطالب

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی 10 ناحیه صنعتی جدید در اردبیل/17 صدم درصد مساحت اردبیل را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای احداث 10 ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت 300 هکتار در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده است.
 علی نظری در نشست با فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در گرامیداشت روز صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در اردبیل اظهار کرد: با تغییر رویکرد رسانه‌ها از رسانه مکتوب به سمت الکترونیکی و توسعه فضای مجازی دیگر ارتباط یک طرفه به یک تعامل دوطرفه بین رسانه‌ها و مخاطبان تبدیل شده و ما خوشحال هستیم که در این روند با نقدهای متفاوت و گاه کارگشا روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اولین نشریه انتقادی به همت بنده و همکاران در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرد و ما سعی می‌کردیم تا بدون تهمت و توهین زمینه نقد سازنده و اخلاقی را فراهم کنیم، خاطرنشان کر: متاسفانه امروز پایبندی به اخلاقیات در جامعه ما کمرنگ شده ولی بنده همچنان معتقدم بی‌رحمانه‌ترین خبرنگاران در بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن باید نقدهای خود را انجام دهند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان اربیل اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت دو بحران جدی در حوزه صنایع کوچک که در سال‌های 1929 و 2007 در سطح دنیا رخ داد امروز صنایع کوچک به یک رشد و بالندگی واقعی رسیده‌اند که می‌توانند زمینه اشتغال بالایی را در سطح جامعه فراهم آورند.
نظری با اشاره به اینکه 92 درصد صنایع در دنیا کوچک و با تنوع اشتغال همراه است، افزود: 40 درصد اشتغال نیز در اختیار صنایع کوچک است که ما در سطح کشور و استان اردبیل نیز به تناسب این وضعیت فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم.
وی به تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین رونق فضای کسب و کار اشاره و تصریح کرد: در استان اردبیل 22 شهرک و ناحیه صنعتی داریم که 9 مورد از آنها ناحیه صنعتی و 8 مورد شهرک صنعتی دولتی و پنج مورد نیز شهرک غیردولتی می‌باشد که فعالیت خود را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در این شهرک‌ها پنج تصفیه‌خانه، چهار جایگاه و منبع آتش‌نشانی وجود دارد به طوری که مساحت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یک هزار و 371 هکتار می‌باشد.
نظری به دو بال توسعه اعم از کارگزاران توسعه و جامعه مدنی اشاره کرد و افزود: قطعا استان اردبیل سهم ناچیزی را در بخش صنعت و معدن در سطح کشورمان به خود اختصاص داده است به طوری که تنها 17 صدم درصد از کل مساحت استان اردبیل را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهند در حالی که در سایر استان‌ها این رقم دو تا 10 درصد و در کشورهای توسعه یافته 10 تا 20 درصد است.
وی با بیان اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی در شهر اردبیل، خلخال، رضی و روح کندی جزو برنامه‌های ماست، تصریح کرد: ایجاد 10 ناحیه صنعتی در 300 هکتار مساحت مدنظر و مورد توجه جدی مسئولان استانی قرار گرفته به طوری که ما در راستای ساماندهی مشاغل روستایی در مناطقی همچون بیله‌سوار، اصلاندوز، کلور، کورائیم و ... درصدد احداث و راه‌اندازی این نواحی صنعتی جدید هستیم.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تثبیت اشتغال و جلوگیری از مهاحرت روستائیان را دلیل عمده ایجاد نواحی صنعتی جدید در مناطق کمتر توسعه یافته خواند و اظهار کرد: در 10 سال گذشته 100 هزار نفر از استان اردبیل مهاجرت کرده‌اند که دلیل عمده آن نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه اشتغال بوده است.
نظری از احداث شهرک صنفی به مساحت 173 هکتار در سه راهی کورائیم و همچنین شهرک فناوری و برق و الکترونیک به مساحت 98 هکتار خبر داد و گفت: ما از بابت زمین هیچ هزینه‌ای را از سرمایه‌‌گذاران دریافت نمی‌کنیم و تنها حق انتفاع به عنوان تامین زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی از سرمایه‌گذاران اخذ می‌کنیم و در کنار آن مشوق‌های 50 درصدی نیز در مناطق محروم اعمال می‌شود.
وی بیان کرد: بدون تزریق ناامیدی در جامعه باید رسانه‌ها تلاش کنند تا نسبت به انعکاس اخبار امیدبخش و فعالیت واحدهای تولیدی که در سطح استان اکثرا فعال می‌باشد زمینه شور و نشاط را فراهم کنند به طوری که بنده اعلام می‌کنم که 70 درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها فعال هستند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در چهار ماهه اول امسال 22 درصد برق مصرفی واحدهای تولیدی افزایش یافته که این نشان می‌دهد که به رغم نوسانات قیمت ارز و نابسامانی‌های اقتصادی صنعت استان روبه جلو حرکت می‌کند.
نظری مزایای حضور سرمایه‌گذاران را در شهرک‌های صنعتی نظیر اعمال معافیت‌های مالیاتی و استثنا بودن از عوارض شهرداری‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعا ما از برگزاری تورهای صنعتی استقبال می‌کنیم که در طول سال 10 تا 15 مورد از تورهای صنعتی برگزار می‌شود که در انتقال تکنولوژی‌ها و تجربیات بسیار راهگشا خواهد بود.
وی همچنین به ایجاد 11هزار فرصت شغلی در بخش صنعت اشاره و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با تکیه بر توانمندی داخلی بتوانیم زمینه و بستر تحول اشتغال را در بخش صنعت ایجاد کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/76644/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی کامیونت در محور خوی به چایپاره

کلنگ ساخت سالن ورزشی سردار شهیدزاهدی ارومیه به زمین‌ زده شد

وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است

رژه اقتدار نیروهای مسلح در ارومیه

افزایش دما در آذربایجان غربی

تشکیل 2 هزار و 100 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی

کودک خردسال میاندوآبی در کانال آب غرق شد

دادستان مهاباد: پدری که پسر خود را آزار داده بود، دستگیر شد

طرح رایگان فلورایدتراپی دانش‌آموزان در مراغه

تراکتور در کمین ستاره ملی‌پوش پرسپولیس

توضیحات پلیس درباره فیلم دستگیری بانوی تبریزی

پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی

بهره‌برداری از 60 کیلومتر بزرگراه در محور پارس‌آباد به مشگین‌شهر تا 2 سال آتی

تداوم عملیات ساخت پل جدید انجیرلو در محور بیله‌سوار به گرمی

راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل

اردوی آمادگی تیم ملی گلبال در اردبیل

دمای هوای اردبیل افزایش می‌یابد

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته 2 فوتبال

تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته 2

کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است

ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان

راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل

پرداخت 73 درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل

برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب

60 هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است

پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در 30 فروردین

افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی

11 مصدوم در تصادف محور نقده _مهاباد

تردد بیش از 100 هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی

برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر

اتصال 400 روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

خیر خلخالی بیش از2 هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد

تولید روزانه بیش از 12 تُن کنسرو ماهی در اردبیل

سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد

چه کسی به پاکو خمس گفت از ایران برود

چرای دام‌ها در دل طبیعت بهاری روستای تازه کند بخش موران + فیلم

اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب

برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز

تور عروس خاص و متفاوت ساناز ارجمند، همسر دوم شهاب حسینی/ عکس

نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در یک سریال!/ ویدئو

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد